Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Chorvatsko trápí málo turistů. Země je ale dražší než Španělsko nebo Řecko

Split
iStock

Turistická sezóna v Chorvatsku je v plném proudu. Jenže ta nejdůležitější věc chybí. Turisté. Letní sezóna v oblíbené destinaci Čechů přitom začala výborně, ale po relativně krátké době se karta obrátila a země na Balkánském poloostrově zažívá dosti kruté vystřízlivění. A důvodů je hned několik.

Reklama

„Co se to s touto sezonou děje?" ptají se mnozí chorvatští podnikatelé v cestovním ruchu - od malých pronajímatelů až po velké hoteliéry. Sezona začala ve velkém stylu, ale pak se vše zastavilo. Kde jsou ti turisté, jejichž invazi nám předpovídali? V článku věnovaném dosavadnímu vývoji turistické sezony v oblíbené destinaci českých turistů to píše chorvatský deník Slobodna Dalmacija.

Ještě červnová čísla přitom hovořila o tom, že by měla být probíhající sezóna v naprosém pořádku. Jenže o pár týdnů později je vše jinak a díry v kalendářích jsou stále větší a je stále těžší je zaplnit dokonce i nabídkami last minute.

„Jeden z důvodů by klidně mohla být naše známá nadutost, pokud jde o ceny - od těch v obchodech a pohostinství, přes velké hotely až po ty nejdrobnější služby. V době, kdy se informace šíří rychlostí světla, není třeba mnoho k tomu, aby se rozšířila zpráva, že trávit léto na Jadranu už vůbec není levné ani pro obyvatele zemí mnohem bohatších než Chorvatsko," píše splitský deník.

Češi kupují v Černé Hoře i luxus.

Byt v černohorském Monte Carlu vyjde o třetinu levněji než na Lipně

Češi dobývají Balkánský poloostrov. Do Chorvatska nebo Albánie už dávno nejezdí jen na dovolenou, ale i investovat do nemovitostí. A jejich pozornosti neunikla ani další balkánská země, Černá Hora. I pro ni totiž platí, že byt tam vyjde levněji než v tuzemsku.

Přečíst článek

Dražší než Španělsko nebo Řecko

Zprávy o drahém Chorvatsku se staly tématem také pro zahraniční média. Německý list Frankfurter Rundschau uvedl, že ceny v Chorvatsku „rostou každým dnem" a že mnozí turisté se už vůbec nechtějí do Chorvatska vracet

„Letní dovolená ve Středomoří se stala drahou záležitostí. Zvlášť v Chorvatsku, kde jsou ceny na dříve nepředstavitelné úrovni. Kvůli tomu je kritika ze strany turistů čím dál hlasitější," píše Frankfurter Rundschau. „Někteří cestovatelé zůstali v šoku už při samém pohledu na ceny v Chorvatsku. A mnozí říkají: Už nás neuvidíte, tam se vracet nebudeme!" dodává německý list.

Zároveň cituje chorvatskou expertku Barbaru Markovičovou, podle níž se náklady na ubytování za poslední dva roky v Chorvatsku zvýšily o 30 procent. Chorvatsko je nyní dražší než Španělsko nebo Řecko, přičemž ceny tam stále rostou.

Budva v Černé Hoře je oblíbenou přímořskou destinací.

Reportáž z Černé Hory: Je tam výrazně levněji než v Chorvatsku, mají skvělý olivový olej a pršut

Statisíce Čechů každoročně vyráží na prázdniny do Chorvatska. Černá Hora, rovněž svazová republika bývalé Jugoslávie, ale nabízí podobně komfortní, zajímavou a zároveň levnější dovolenou. Navíc se tam dá pohodlně doletět jen za hodinu a půl. Z Prahy i Brna.

Přečíst článek

Prohlédněte si fotoreportáž z Černé Hory

Vlna zdražování na chorvatském pobřeží šokuje turisty čím dál více. Viníkem přitom podle informací médií není pouze vysoká inflace, ale i růst cen po zavedení eura na začátku roku.

Mnozí turisté dokonce musejí váhat s koupí obyčejné zmrzliny. Turisté z Německa vyprávějí, jak za dva kopečky na chorvatském pobřeží zaplatili sedm eur. Zvlášť pro rodiny s dětmi se dovolená v Chorvatsku rychle stala drahým potěšením. Dražší je zmrzlina jedině v Japonsku, říkají někteří turisté.

Nejsou to pouze ceny, které turisty v Chorvatsku uvádějí v úžas. Oblíbená destinace zavedla také některá přísná pravidla pro cestovatele, takže například ti, kteří přijedou do Dubrovníku s kufrem na kolečkách, musejí počítat s vysokou peněžitou pokutou.

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Dubrovník

Češi už nejsou v Chorvatsku za „paštikáře“. Čím dál častěji dávají přednost luxusní dovolené

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme