Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Nový trend. V Česku roste zájem o zájezdy pro jednotlivce

Zájem o zájezdy pro jednotlivce roste
iStock
 ČTK

Rozdílná představa o dovolené mezi partnery, ale i potřeba nějaké životní změny. To jsou podle cestovních kanceláří jedny z mnoha důvodů, proč Češi stále častěji vyrážejí na dovolenou sami. A tito jednotlivci volí hlavně exotiku.

Podle odhadu Asociace cestovních kanceláří ČR vzrostla poptávka po zájezdech pro jednotlivce zhruba o pětinu ročně. Sólo cestování přitom není jen doménou nezadaných, častým důvodem je i rozdílná představa o dovolené mezi partnery, uvádějí prodejci zájezdů. Cena za ubytování pro jednoho je podle nich mnohdy vysoká, někteří proto nabízejí spárování do pokoje podle pohlaví a věku.

Trend od doby covidu

Přesto, že zájem o zájezdy pro jednotlivce roste, na celkových prodejích cestovních kanceláří (CK) se podílí asi pěti procenty, řekl místopředseda Asociace cestovních kanceláří ČR Jan Papež. „Rostoucí zájem jednotlivců o zájezdy pozorujeme už od covidu. Zájem projevují spíše ženy. Poměr je cca 35 procent muži a 65 procent ženy. Nabídka single cest je rozprostřená přes celý trh. Není žádná 'nej' destinace, kam by jednotlivci směřovali,“ uvedl Papež.

Poptávka po dovolených pro jednotlivce roste napříč všemi věkovými kategoriemi, nejvíc ale mezi klienty od 35 do 55 let, uvedla generální ředitelka CK Travel Family Martina Blahová. „Zaznamenáváme i pozitivní trend na straně hotelových partnerů – některé hotely zvyšují kapacity jednolůžkových pokojů nebo nabízejí výhodnější podmínky pro sólo cestovatele, protože sami vidí, že se tento segment turistů dynamicky rozvíjí,“ dodala.

I tak je počet jednolůžkových pokojů nedostatečný, častější je příplatek za plně neobsazený dvojlůžkový pokoj. Z těchto důvodů někteří prodejci umožňují spárování do pokoje podle pohlaví a věku. Třeba CK České kormidlo ale od této nabídky upustila.

„Kdysi dávno jsme to udělali jednu sezonu a už se k tomu vracet nebudeme, protože reklamace na spolubydlícího opravdu řešit nechcete,“ řekl mluvčí CK České kormidlo Aleš Kotek. „V tomto směru nabádáme klienty k jinému řešení – máme facebookovou skupinu s 30 tisíci členy, která je přímo určená k hledání druhého na dovolenou,“ doplnil. Podle zakladatelky CK Singletour Ilony Koutňákové spárování do pokoje často není možností pro lidi, kteří žijí sami a už jsou zvyklí na vlastní klid.

Vede exotika

Podle CK Blue Style se 77 procent sólo dovolených uskuteční v exotických destinacích. „Velký zájem je o Kapverdy, Omán, Zanzibar a samozřejmě také o blízkou exotiku, jako je Egypt či Tunisko,“ uvedla mluvčí Simona Fischerová. Nabídku dovolených pro jednotlivce postupně rozšiřuje také CK Čedok, sólo cestovatelé podle mluvčí Kláry Divíškové tvoří necelá tři procenta počtu klientů. V cestovní agentuře Invia jsou to čtyři procenta.

Sami k moři nebo za poznáváním vyráží i lidé, kteří prochází životní změnou, uvedla mluvčí Student Agency Travel Alexandra Janoušek Kostřicová. „Cestování o samotě vnímají jako šanci znovu se otevřít novým zážitkům, přátelstvím – nebo třeba novému vztahu,“ podotkla. Například sólo zájezd do Egypta podle ní průměrně stojí zhruba 19 500 korun, do Španělska 23 tisíc korun a do Turecka 21 500 korun.

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Češi už kupují letní zájezdy. Cestovky přispěchaly s first minute slevami.

Češi již nakupují zájezdy na léto jako diví. Kvůli inflaci jsou ale opatrnější

Přečíst článek
Doporučujeme