Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Zlomový okamžik. BYD v Evropě prodala víc elektroaut než Tesla

BYD
ČTK
 ČTK

Čínská automobilka BYD prodala v Evropě v dubnu poprvé více elektromobilů než americká Tesla a dostala se mezi deset nejprodávanějších značek. Z jednotlivých automobilek skončila Škoda Auto v registraci bateriových elektromobilů (BEV) v Evropě na třetím místě a model Škoda Elroq byl nejprodávanějším BEV. Vyplývá to ze zprávy, kterou zveřejnila analytická společnost JATO Dynamics.

Čínská automobilka BYD zaregistrovala v dubnu na kontinentě 7231 nových BEV. To bylo o 169 procent více než před rokem. Naopak registrace Tesly se propadly o 49 procent na 7165 kusů.

„Ačkoliv rozdíl mezi celkovým měsíčním prodejem u obou značek může být malý, důsledky jsou obrovské,“ uvedl analytik firmy JATO Dynamics Felipe Muñoz. „Pro evropský automobilový trh je to zlomový okamžik,“ dodal.

Zatímco poptávka po automobilech v Evropě celkově zůstala stabilní, registrace BEV se v dubnu zvýšily meziročně o 28 procent, zejména díky čínským automobilovým značkám. Podíl BEV na celkovém počtu registrací se zvýšil na 17 procent. Přestože EU zavedla cla na elektromobily vyrobené v Číně, zvýšily se v dubnu registrace čínských BEV o 59 procent. Elektromobily z Evropy, Japonska, Jižní Koreje a Spojených států zaznamenaly růst o 26 procent.

Hvězda jménem Elroq

Z jednotlivých modelů skončila v čele žebříčku registrovaných BEV na prvním místě Škoda Elroq s téměř 8000 kusy. Následují tři modely automobilky Volkswagen. Osmá příčka patřila modelu Škoda Enyaq. Celkově bylo v dubnu registrováno 13 598 BEV automobilky Škoda, což bylo o 214 procent více než před rokem.

Šéf Hondy Tošihiró Mibe

Elektromobily už nejsou takové terno. Honda sníží investice do nich o 30 procent

Japonská automobilka Honda Motor sníží do konce finančního roku 2030 plánované investice do technologií pro elektromobily o 30 procent zhruba na sedm bilionů jenů (1,1 bilionu korun). Důvodem je nižší růst trhu s elektromobily, než se čekalo, uvedl šéf Hondy Tošihiró Mibe.

Přečíst článek

Eduard Hulicius, náměstek ministra zahraničí

Je lepší s Čínou jednat, než se ostřelovat cly, říká Lipavského náměstek

V Česku máme dlouhodobě shodu v tom, že národním zájmem je propojenější Evropa, propojenější vnitřní trh, a to i v oblasti služeb a kapitálu. „Zároveň se Česko v minulosti prezentovalo postoji, které jsou s tímhle prioritním principem v nesouladu. V tu chvíli ztrácíme na důvěryhodnosti vůči partnerům, částečně i sami vůči sobě,“ řekl v rozhovoru pro Export.cz náměstek ministra zahraničí Eduard Hulicius.

Přečíst článek

Výrobce baterií pro elektroauta CATL vstoupil na hongkongskou burzu

Akciový hit. Čínský výrobce autobaterií CATL vstoupil na hongkongskou burzu a akcie letí vzhůru

Akcie největšího výrobce baterií pro elektromobily na světě se začaly nově prodávat na burze v Hongkongu. Investoři o ně mají enormní zájem, hned po vstupu ceny vyrostly o 13 procent. Akcie se dříve prodávaly jen v Šen-čenu, otevřenější a likvidnější hongkongský trh chce firma využít pro zisk peněz na další expanzi.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

BYD

Glosa Zdeňka Pečeného: Je to čínské a přijelo si to pro vás aneb jak BYD vystrnadil Teslu

Přečíst článek
Doporučujeme