Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Začíná veletrh InnoTrans. Dako-CZ na něm představí revoluční novinky

Začíná veletrh InnoTrans. Dako-CZ na něm představí revoluční novinky
DAKO-CZ, užito se svolením
 nst
nst

V německém Berlíně se od 24. do 27. září uskuteční již 14. ročník železničního veletrhu InnoTrans. Mezi vystavovali v segmentu železniční techniky bude již tradičně zastoupena společnost Dako-CZ. Výrobce brzdových systémů a komponentů pro kolejová vozidla v letošním roce představí více než dvacet exponátů, jedenáct z nich ve světové premiéře.

Mezi zásadní novinky Dako-CZ bude patřit elektromechanická brzdová jednotka, která je určena pro brzdění tramvajových vozidel. Dále pak nově vyvinuté digitální automatické spřáhlo, které je výraznou inovací procesu spojování a rozpojování nákladních vlaků. Umožní totiž automatizovat celý proces bez zásahu člověka. 

Kromě těchto dvou světových premiér představí Dako-CZ své produkty z platforem tramvají, příměstských jednotek, metra, nákladních vagónů, lokomotiv a vysokorychlostních vlaků. Řešení Dako bude součástí i mnoha exponátů zákazníků společnosti, například chorvatského výrobce nákladních vagónů Đuro Đaković, českých společností Nymwag CS a CZ Loko, italské společnosti SVI, švýcarského Harsco Rail či slovenské společnosti Tatravagónka.

„Sázíme na to, že veletrh InnoTrans je skvělou příležitostí, na níž můžeme před zraky našich zákazníků, odborné i laické veřejnosti představit naše produkty z jednotlivých platforem,“ říká Stanislav Pometlo, místopředseda představenstva a generální ředitel Dako-CZ, a doplňuje: „Srdcovou záležitostí je ovšem elektromechanická brzdová jednotka DAKO pro netrakční podvozek, která využívá řízení DAKO Brake By Wire a je součástí koncepce We break green, tedy bezolejového řešení, které je šetrné k životnímu prostředí.“

Elektromechanická brzdová jednotka DAKO je určena pro brzdění tramvajových vozidel, kde plní funkci brzdy provozní, záchranné, zajišťovací, parkovací a nouzové. Jedná se o brzdovou jednotku pasivní, případně pasivně aktivní, která je řízena elektronickou jednotkou a je určena pro netrakční i trakční podvozek. Patří tedy jednoznačně do produktové řady „oil free“, která k zastavení nepotřebuje olejové hospodářství.

Výrobce Dako-CZ vloni dosáhla rekordního čistého zisku téměř 440 milionů korun. Vyrábí komponenty pro Škodovku či Siemens

Výrobce brzdových systémů a komponentů pro kolejová vozidla Dako-CZ z Třemošnice vloni dosáhl rekordního zisku po zdanění téměř 440 milionů korun. Výsledek asi o 114 milionů překonal zisk z roku 2021. Celkové tržby minulý rok poprvé překonaly hranici dvou miliard korun, z toho na tržby z prodeje výrobků a služeb připadalo 1,843 miliardy, což představuje meziroční nárůst o 40 procent. Uvádí výroční zpráva zveřejněná ve Sbírce listin. O 46 procent na 369 milionů korun se zvýšily tržby za prodej zboží.

Přečíst článek

„Budoucnost je jednoznačně ve vývoji elektromechanických brzdových jednotek. Naší snahou je orientace právě na tato řešení. V nabídce již dnes máme tedy nejen elektromechanické brzdové jednotky pro tramvaje, ale připravujeme řešení pro metro, příměstské jednotky a jdeme směrem k elektromechanice i v oblasti nákladní dopravy. Elektromechanické systémy se budou stávat ekvivalentní náhradou pneumatických a hydraulických brzdových systémů,“ dodává Stanislav Pometlo. 

Z dalších produktů představí Dako-CZ na veletrhu InnoTrans například špalíkovou brzdovou jednotku. Tato jednotka je stlačeným vzduchem poháněná brzda, která je určena pro provoz kolejových vozidel osobní dopravy. Dále budou v Berlíně vystaveny řídící jednotky elektromechanických a hydraulických brzd, komponenty UIC, řídící panel HFX vlakotramvaje pro Düsseldorf a Duisburg, brzdová kotoučová jednotka na kolo KKBB, stavěč odlehlosti a odlehčený rozváděč s přípravou na digitalizaci.

Na expozici Dako-CZ bude k vidění též elektromechanická řídící jednotka pro trakční (motorový) podvozek spolu s kolejnicovou brzdou připravená v aplikaci pro projekt pražských tramvají typu 52T vyráběných společností Škoda Group.

Veletrh InnoTrans se koná každé dva roky. V letošním roce se v prostorách berlínského výstaviště představí přes 2900 vystavovatelů z 59 zemí světa. Návštěvníci veletrhu budou mít jedinečnou možnost vidět světové novinky z pěti segmentů – železniční technologie, železniční infrastruktura, veřejná doprava, interiéry a stavba tunelů.

DAKO-CZ vymění tramvajím v Göteborgu brzdy. Cena zakázky je 110 milionů

DAKO-CZ vymění tramvajím v Göteborgu brzdy. Cena zakázky je 110 milionů

Hydraulické brzdové jednotky včetně řízení na celkem 80 modernizovaných tramvají do švédského Göteborgu dodá v příštích letech společnost DAKO-CZ, člen skupiny Czechoslovak Group miliardáře Michala Strnada.

Přečíst článek

Tatra T-815

Strnad dodá armádě tatrovky v hodnotě až 13 miliard

Ministerstvo obrany plánuje uzavřít rámcovou dohodu na nákup těžkých nákladních automobilů Tatra T-815 se společností Tatra Defence Systems miliardáře Michala Strnada.

Přečíst článek

ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.

Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka

O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.

Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.

Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.

Související

Doporučujeme