Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Slovenská strela z roku 1936 se vrací na koleje. Na jeden jediný den

Legenda železnice. Slovenská strela z roku 1936 je národní kulturní památkou
DAKO-CZ, užito se svolením
 nst
nst

Společnost Dako CZ ze skupiny CSG miliardáře Michala Strnada dopraví na jeden den do Ostravy legendární Slovenskou strelu. Tato národní kulturní památka je hlavním tahákem mezinárodního železničního veletrhu Rail Business Days, který se uskuteční v ostravském Trojhalí Karolina v termínu od 11. do 13. června.

Slovenská strela je čtyřnápravový motorový vůz M 290002, který byl v kopřivnické Tatře vyroben v počtu dvou kusů na zakázku Československých státních drah v roce 1936. Vůz by nasazen na lince Bratislava – Brno – Praha a cestující dokázal přepravit z Bratislavy do Prahy za úctyhodné 4 hodiny a 18 minut.

V roce 2021, po kompletní rekonstrukci, byla Slovenská strela umístěna v nově vybudovaném depozitáři vedle Muzea nákladních automobilů Tatra v Kopřivnici.

„Ve spolupráci s automobilkou Tatra Trucks a s Muzeem Tatra jsme dokázali zajistit, aby mohla být tato národní kulturní památka na Rail Business Days na jeden den výstavy dopravena a prezentována partnerům i návštěvníkům veletrhu. Vybraní hosté si navíc budou moci za doprovodu kurátorky prohlédnout interiér. Podařilo se nám vyjednat i jízdu Slovenské strely tak, abychom ukázali, že je po rekonstrukci skutečně provozuschopná. To bylo ostatně hlavním záměrem renovace: vrátit Slovenskou strelu na koleje,“ říká Lukáš Andrýsek, generální ředitel divize CSG mobility a automobilky Tatra Trucks.

Rail Business Days představují pro podnikatele v železniční dopravě důležitou akci, je místem setkávání zástupců firem zejména s tuzemskými obchodními partnery i vystavovateli ze zahraničí. 

Konkrétně společnost Dako-CZ bude na letošním veletrhu vystavovat důležitou novinku v oblasti pneumatických brzdových systémů pro osobní i nákladní dopravu: stavěč odlehlosti zdrží DAKO SZD. Tato zařízení jsou důležitá k zajištění správného účinku pneumatické brzdy železničních vozů. 

„Na domácím trhu se nám povedlo v uplynulém období získat významné kontrakty s předními výrobci. Zmíním například dodávky elektromechanických brzdových systémů pro tramvaje ForCity Plus 52T z produkce Škoda Group, které budou určeny pro Dopravní podnik hlavního města Prahy. Se společností Pragoimex jsme uzavřeli kontrakt na dodávku elektromechanických brzdových systémů na devět nízkopodlažních tramvají EVO1/O určených pro Dopravní podnik města Olomouc,“ uvádí Stanislav Pometlo, generální ředitel Dako CZ s tím, že společnosti se daří získávat zakázky také v oblasti nákladní dopravy.

Výrobce Dako-CZ vloni dosáhla rekordního čistého zisku téměř 440 milionů korun. Vyrábí komponenty pro Škodovku či Siemens

Výrobce brzdových systémů a komponentů pro kolejová vozidla Dako-CZ z Třemošnice vloni dosáhl rekordního zisku po zdanění téměř 440 milionů korun. Výsledek asi o 114 milionů překonal zisk z roku 2021. Celkové tržby minulý rok poprvé překonaly hranici dvou miliard korun, z toho na tržby z prodeje výrobků a služeb připadalo 1,843 miliardy, což představuje meziroční nárůst o 40 procent. Uvádí výroční zpráva zveřejněná ve Sbírce listin. O 46 procent na 369 milionů korun se zvýšily tržby za prodej zboží.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme