Reklama

Velký krok pro čínskou automobilku. Jedná o koupi německé továrny Fordu

Velký krok pro čínskou automobilku. Jedná o koupi německé továrny Fordu
ČTK
Dušan Kütner
duk

Jedna z největších čínských automobilek BYD jedná o koupi továrny Fordu v německém městě Saarlouis. Pro automobilku se sídlem v Šen-čenu, která patří k největším výrobcům elektromobilů na světě, by koupě znamenala razantní krok při její expanzi v Evropě, napsal deník The Wall Street Journal.

Ford Motor jedná s čínským výrobcem elektrických vozidel BYD o prodeji výrobního závodu v Německu, uvedl deník The Wall Street Journal s odkazem na své zdroje blízké jednání.

Dobíjecího centrum pro elektromobily.

Prodeje elektromobilů loni překonaly milník, blíží se rok zvratu. Trh táhly Čína a Evropa

Každé desáté auto prodané v loňském roce ve světě mělo elektrický pohon. Trh s nimi tak překonal první milník. Světový trh táhly Čína a Evropa, zatímco ve Spojených státech, sídle kultovní automobilky Tesla, tvoří prodej elektromobilů stále jen malý zlomek, napsal deník The Wall Street Journal.

Přečíst článek

Představitelé vedení Fordu v Německu plánují podle deníku příští týden odcestovat do Číny, aby projednali potenciální prodej závodu v Saarlouis, kde má být výroba vozidel ukončena v roce 2025. Ford tam vyrábí svůj kompaktní model Focus. Podmínky obchodu, včetně ceny, se deníku nepodařilo zjistit.

Ford má patnáct zájemců

Jednání jsou zatím v předběžné fázi a dohoda může nakonec padnout. Ford totiž zkoumá zájem přibližně 15 potenciálních investorů od výrobců, jako je BYD, až po finanční investory, kteří by mohli potenciálně spolupracovat s novým výrobcem, uvedl WSJ. Ford ani BYD se na dotaz deníku k jednání nevyjádřily.

Zpráva přichází nedlouho poté, co Ford Motor oznámil, že nejpozději do poloviny roku ukončí výrobu vozu Fiesta, jednoho ze svých nejpopulárnějších. Ford výrobu ukončí, protože nepočítá s jeho elektrickou verzí. Vliv má ale i změna preferencí u klientů. První model Fiesty sjel z výrobních linek v roce 1977 v britském Dagenhamu. Fiesta patří k nejpopulárnějším vozům z nabídky Fordu v Británii i v dalších evropských zemích, hlavně díky příznivé ceně. V současnosti se Fiesta vyrábí rovněž v Německu.

Největší čínská automobilka Geely vstoupí v lednu 2023 na český trh s modelem Geometry C.

Chcete opravdu čínské auto? Na český trh vstoupí největší čínská značka Geely

Jedna z největších čínských automobilek Geely vstoupí na začátku příštího roku na trh v České republice, v Maďarsku a na Slovensku. Vozy bude nabízet prostřednictvím firmy Grand Automotive Central Europe. Prvním prodávaným typem by měl být elektromobil Geometry C, uvedla firma. Již minulý rok přitom oznámila vstup na český trh další velká čínská značka Dongfeng, která prostřednictvím společnosti Bidli začala nabízet rovněž elektromobily.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Čínská továrna automobilky Geely v provincii Če-ťiang na jihovýchodě Číny.

Lukáš Kovanda: Probuzená ekonomika Číny vystrašila Německo a Itálii. Znovu se proto staví proti zákazu spalovacích motorů

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme