Konec legendy. Ford ukončí výrobu „dítěte ropného šoku“, úsporné Fiesty
Americká automobilka Ford Motor nejpozději do poloviny příštího roku ukončí výrobu vozu Fiesta, jednoho ze svých nejpopulárnějších. S odkazem na zdroje to uvedl server BBC News, podle kterého to automobilka oznámí v příštích dnech. Mluvčí Fordu nechtěl informaci komentovat. Ford podle zdrojů výrobu ukončí, protože nepočítá s jeho elektrickou verzí. Vliv má ale i změna preferencí u klientů.
První model Fiesty sjel z výrobních linek v roce 1977 v britském Dagenhamu. Fiesta patří k nejpopulárnějším vozům z nabídky Fordu v Británii i v dalších evropských zemích, hlavně díky příznivé ceně tohoto automobilu. V současnosti se Fiesta vyrábí v Německu.
Automobilka podle deníku The Sun nepočítá s elektrickou verzí tohoto populárního modelu. „Fiesta byla oblíbenou ikonou a věrným přítelem pro miliony řidičů, vkus se ale mění," řekl deníku zdroj z automobilky. Podle něj nyní zákazníci preferují menší sportovně-užitkové vozy (SUV).
Rusko plánuje letos v prosinci obnovit výrobu automobilů značky Moskvič ze sovětské éry, uvedl podle agentury Reuters moskevský starosta Sergej Sobjanin. Oživení zaniklé automobilové značky inicioval odchod Renaultu z ruského automobilového trhu kvůli ruské invazi na Ukrajinu. Kontrolní podíl v moskevské továrně, v jejíchž halách se před renaulty vyráběly právě moskviče, francouzská automobilka prodala městu Moskva. Sobjanin v květnu uvedl, že v továrně zachová pracovní místa a obnoví výrobu moskvičů. Značka Moskvič byla založena kolem roku 1930 a fungovala až do roku 1991.
Moskvič před třiceti lety zkrachoval. Nyní jej Moskva kvůli odchodu Renaultu začne vyrábět znovu
Zprávy z firem
Podle mluvčího Fordu automobilka přehodnocuje nabídku a chce se zaměřit na nová auta s elektrickým pohonem. Do transformace nabídky chce automobilka do roku 2026 investovat zhruba 50 miliard dolarů (přes 1,2 bilionu Kč).
Fiesta začala vznikat v polovině 70. let v reakci na ropný šok, její hlavní výhodou tak byla úspornost. Ford vyrobil zhruba 20 milionů těchto aut a jen v Británii se jich prodalo bezmála pět milionů.
Takto vypadal Ford Fiesta v roce 1979, dva roky po zahájení její výroby:
Automobilka Stellantis v Srbsku ukončí léta klesající výrobu modelu Fiat 500 L. Majitel továrny ve městě Kragujevac se ji chystá přestavět a od roku 2024 v ní vyrábět elektromobily.
Legendární Fiat 500 se téměř neprodává. V Srbsku místo něj budou vyrábět elektromobily
Zprávy z firem
ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.
Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka.
O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.
Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.
Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.