Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Netflix začíná šetřit, chystá se propouštět. A možná ne jednou

Netflix, ilustrační foto
iStock
Dušan Kütner

Po oznámení největší světové videotéky Netflix minulý měsíc, že ​​poprvé za deset let ztratil předplatitele, streamovací společnost uvedla, že propustí asi 150 lidí v celé společnosti, především ve Spojených státech. To představuje asi dvě procenta její celkové pracovní síly. A zřejmě nezůstane jen u jedné vlny, napsal deník The New York Times.

Reklama

Náš zpomalující růst tržeb znamená, že musíme také zpomalit růst nákladů,“ uvedl Netflix v prohlášení. „Tyto změny nesouvisí s individuálními výkony zaměstnanců, primárně josu řízeny obchodními potřebami podniku,“ píše s odkazem na sdělení firmy The New York Times.

V dubnu při reportu výsledků za první čtvrtletí finanční ředitel Netflixu Spencer Neumann uvedl, že v příštích dvou letech má společnost v úmyslu omezit část svých výdajů. Zatímco Netflix bude i nadále věnovat přibližně 17 miliard dolarů (téměř 400 miliard korun) ročně na vývoj nových televizních pořadů a filmů, bude tak činit s méně lidmi pracujícími v zákulisí.

Netflix, HBO Go, hulu, streaming

Další problém Netflixu. V boji o diváky jej dotahuje Disney

Netflix i přes první pokles diváků ve své historii nadále drží první příčku mezi streamovacími službami. Služby Disney+ a Hulu vlastněné Waltem Disneym však rostou výrazným tempem, ukázaly výsledky jednotlivých provozovatelů globálních streamovacích služeb.

Přečíst článek

„Snažíme se být rozumní a obezřetní, pokud jde o snižování růstu výdajů, abychom odráželi realitu růstu příjmů podniku,“ řekl tehdy Neumann. Firma také hodlá pečlivěji vybírat nové projekty – proto již zrušila chystaný kreslený seriál Pearl (Perla), který měla produkovat manželka britského prince Harryho Meghan Markleová.

Podle osoby znalé situace, která pod podmínkou anonymity promluvila k projednání vnitřních záležitostí společnosti, pravděpodobně dojde ke konci tohoto roku k dalšímu propouštění.

Meghan Markleová

Netflix zrušil chystaný seriál Meghan Markleové. Musí šetřit

Po špatných výsledcích se největší internetová televize světa musí začít chovat jinak. Namísto stovek nových seriálů a filmů bude pečlivě vybírat budoucí projekty. První obětí sekání nákladů se stal chystaný seriál Meghan Markleové.

Přečíst článek

Netflix, dlouholetý lídr streamingu pokud jde o předplatitelskou základnu, minulý měsíc uvedl, že ztratil přibližně 200 tisíc předplatitelů v prvních třech měsících roku a že očekává, že další dva miliony opustí službu během druhého čtvrtletí letošního roku. Zprávy vyvolaly šok v zábavním průmyslu, ve kterém mnoho společností vsadilo svou budoucnost právě na pokračující růst streamovacích služeb.

V týdnu po oznámení čtvrtletních výsledků také Netflix zveřejnil, že udělá něco, co jeho manažeři slíbili, že se nikdy nestane: umožní předplatitelům možnost platit méně za verzi služby, ale s reklamamiTo se pravděpodobně stane do konce roku. Společnost zároveň plánuje zakročit proti sdílení hesel, což je praktika, o níž se Netflix domnívá, že společnost stála příjmy od přibližně 100 milionů neoprávněných uživatelů, kteří službu sledují a neplatí za ni.

Seriál Nadace

Další velký projekt v Praze. Apple tu natáčí miliardový seriál Nadace

První série oceňovaného seriálu podle knih Isaaca Asimova se natáčela v Irsku. Nyní se štáb přesune do Prahy a dalších lokací v České republice. Průměrný rozpočet na epizodu byl 4,5 milionu dolarů, tedy více než 100 milionů korun.

Přečíst článek

Další ranou na ekonomice Netflixu je aktuální rozhodnutí Švýcarů, kteří se v nedělním referendu mimo jiné usnesli, že velké streamovací společnosti jako Netflix, Amazon Prime Video nebo Disney+ budou muset čtyři procenta ze svého zisku realizovaném na území konfederace investovat do místní audiovizuální tvorby, tedy zejména do filmové a televizní produkce. Jedná se o dodatečný poplatek nad rámec běžného zdanění.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Evropa má problém. Německo, motor Evropy, ztrácí výkon a paktuje se s Čínou

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme