Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Temu čeká v EU víc kontrol. Na čínskou platformu se nově vztahují přísnější pravidla pro internetový obsah

Temu, Shein
US.TEMU.COM
 ČTK

Evropská komise (EK) v pátek oficiálně označila čínský internetový obchod Temu za velmi velkou on-line platformu (VLOP), na kterou se budou v Evropské unii vztahovat přísnější pravidla pro internetový obsah. Podobná pravidla už se vztahují například na Google, Facebook, YouTube, TikTok, Shein nebo na síť X.

Reklama

Podle nařízení EU o digitálních službách (DSA) jsou firmy s více než 45 miliony uživatelů označovány za VLOP, což je zkratka z anglických slov Very Large Online Platform. Tyto firmy se na svých platformách musejí více snažit bojovat proti nezákonnému a škodlivému obsahu a padělaným výrobkům.

„Po dnešním označení jako VLOP bude muset Temu do čtyř měsíců od oznámení (tedy do konce září 2024) splnit přísnější pravidla podle DSA, jako je povinnost řádně posoudit a zmírnit jakákoli systémová rizika vyplývající z poskytování jejich služeb, včetně nabízení a prodeje padělaného zboží, nebezpečných nebo nelegálních produktů a zboží, které porušuje právo duševního vlastnictví," uvedla komise.

Internetový obchod Temu vstoupil na trh EU v dubnu loňského roku. Firma uvedla, že za šest měsíců do konce března měla v EU měsíčně v průměru 75 milionů aktivních uživatelů.

Loni v dubnu EK určila prvních 17 firem s označením VLOP a dva velmi velké on-line vyhledávače (VLOSE). Šlo o podniky Alibaba AliExpress, Amazon Store, Apple AppStore, Booking.com, Facebook, Google Play, Google Maps, Google Shopping, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, TikTok, Twitter, Wikipedia, YouTube a Zalando. Za velké vyhledávače byly označeny Bing a Google Search. Následně loni v prosinci přibyly Pornhub, Stripchat a XVideos a letos v dubnu čínský internetový prodejce módy Shein. I s Temu jich je tedy nyní 24.

Reklama

Čínská švadlena tráví za strojem 12 hodin denně, foto je ilustrační

Práce 12 hodin denně, 6 dní v týdnu za 20 tisíc měsíčně. To je život šiček pro čínský Shein

Zaměstnanci dodavatelských firem čínského internetového prodejce textilu Shein pracují 75 hodin týdně. A to přesto, že firma slíbila zlepšit pracovní podmínky. Píše o tom s odkazem na vyšetřování švýcarské skupiny Public Eye zpravodajský web BBC.

Přečíst článek

Kamenná prodejna společnosti Shein v Madridu

Shein čeká v EU víc kontrol. Nově patří mezi regulované platformy

Evropská unie zařadila čínského internetového prodejce oděvů Shein mezi velké internetové platformy, které podléhají přísnějším kontrolám podle unijního nařízení o digitálních službách (DSA). Důvodem je vysoký počet uživatelů, uvedla Evropská komise.

Přečíst článek

Čínský prodejce Temu čelí v EU stížnostem kvůli nekalým praktikám

Čínský prodejce Temu čelí v EU stížnostem kvůli nekalým praktikám

Čínský internetový obchod s levnou módou Temu čelí v Evropské unii stížnosti ze strany organizací na ochranu spotřebitelů. Temu podle nich spotřebitele dostatečně nechrání a používá manipulativní praktiky. Evropská spotřebitelská organizace BEUC oznámila, že stížnost předložila Evropské komisi. Dodala, že stejnou stížnost předložilo příslušným národním úřadům 17 jejích členů, včetně českého dTestu.

Přečíst článek

Temu, Shein

Čínský prodejce Temu se ohrazuje proti stížnostem evropských spotřebitelů

Temu se ohrazuje proti stížnostem evropské spotřebitelské organizace BEUC, podle níž čínský internetový obchod s levnou módou využívá manipulativní praktiky a dostatečně nechrání spotřebitele.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme