Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Práce 12 hodin denně, 6 dní v týdnu za 20 tisíc měsíčně. To je život šiček pro čínský Shein

Čínská švadlena tráví za strojem 12 hodin denně, foto je ilustrační
iStock

Zaměstnanci dodavatelských firem čínského internetového prodejce textilu Shein pracují 75 hodin týdně. A to přesto, že firma slíbila zlepšit pracovní podmínky. Píše o tom s odkazem na vyšetřování švýcarské skupiny Public Eye zpravodajský web BBC.

Reklama

Public Eye navázala na svou zprávu z roku 2021, která zjistila, že řada zaměstnanců na šesti pracovištích v Kantonu odpracovává nadměrné množství přesčasů. Pro svou novou zprávu skupina loni v létě vyzpovídala 13 zaměstnanců šesti továren v Číně, jež dodávají výrobky společnosti Shein. Nadměrné přesčasy byly pro mnoho pracovníků stále běžné.

Shein BBC sdělila, že „usilovně pracuje“ na řešení otázek, na které zpráva Public Eye upozornila. Dosáhla prý „významného pokroku ve zlepšování podmínek“.

Společnost Shein od svého založení v roce 2008 rychle rostla. Jako jeden z mnoha internetových podniků zaznamenala rozmach během výluk v souvislosti s pandemií covidu-19.

Temu, Shein

Rok 2024: Temu a Shein útočí. Konkurenční boj v rychlé módě přitvrdí

Jak ustát útok asijských predátorů? Tak zní klíčová otázka obchodníků s rychlou módou pro rok 2024. Jejich obor navíc ještě zrychluje. Zatímco poptávka spotřebitelů zaznamenává od pandemie covidu výkyvy, na tradiční západní hegemony - řetězce Zara a H&M - se valí konkurence z Číny, která už zapustila kořeny v Evropě i ve Spojených státech. Elektronické obchodování boří estetická pravidla a generace Z si na kolotočové nákupní šílenství s nízkými cenovkami rychle zvyká.

Přečíst článek

75 hodin týdně 

Firma nabízí širokou škálu levného oblečení. Využívá analýzu dat k předvídání poptávky zákazníků a výrobě oděvů v malých sériích. Prodej podporuje kampaněmi na Instagramu, Tiktoku a na dalších sociálních médiích. Postupně se stala jedním z největších prodejců módy na světě.

Shein se spoléhá na tisíce dodavatelů třetích stran i na smluvní výrobce v blízkosti svého ústředí v Kantonu. Je tak schopna dodat nové zboží do několika týdnů, nikoli měsíců.

Jeden ze zaměstnanců, který u šicích strojů pracuje již 20 let, Public Eye řekl: „Pracuji každý den od osmi ráno do půl jedenácté večer a každý měsíc si beru jeden den volna. Další dny volna si nemohu dovolit, protože to stojí příliš mnoho peněz,“ dodal.

Dotazovaní ve věku od 23 do 60 let uvedli, že pracují v průměru 12 hodin denně, do čehož se nezapočítávají přestávky na oběd a večeři. Obvykle jsou v práci šest až sedm dní v týdnu. Dodali, že jejich mzdy se od doby, kdy se švýcarskými výzkumníky mluvili poprvé, téměř nezměnily a pohybují se v rozmezí 6000 až 10 000 jüanů měsíčně (19 tisíc až 32 tisíc korun).

Podle organizace Asia Floor Wage Alliance činí životní minimum v Číně přibližně 6512 jüanů. Kodex chování společnosti Shein pro její dodavatele uvádí, že zaměstnanci by neměli včetně přesčasů pracovat déle než 60 hodin týdně. Společnost uznala, že se jedná o dlouhodobý problém, když na něj Public Eye poprvé upozornila v roce 2021.

Temu, Shein

Brusel si vyšlápne na Temu. Přísnější pravidla neminou ani internetový obchodní gigant Shein

Čínskému internetovému obchodu Temu, který patří skupině PDD Group, hrozí, že se na něj budou vztahovat přísnější pravidla Evropské unie pro internetový obsah, protože jeho průměrný počet měsíčních uživatelů v Evropě vzrostl nad stanovenou hranici. Tato pravidla se nyní vztahují na firmy jako Meta Platforms, Google, X či TikTok, uvedla agentura Reuters.

Přečíst článek

Módní paradox. Značky začaly sázet na udržitelnost a převálcoval je Shein

Západní móda se snaží o udržitelnost, ale je to marné. Všechny válcuje levný čínský Shein

Před pár týdny zkrachovala švédská firma Renewcell, jeden z nejslibnějších start-upů v oblasti recyklace módy. Z textilního odpadu začal vyrábět surovinu pro nové tkaniny. Trh mu předpovídal velkou budoucnost, protože značky potřebují materiály jako Renewcell's, aby splnily přicházející nařízení o udržitelnosti. Odběratelem a podporovatelem Renewcellu byl například řetězec H&M. Ovšem i ten dnes svádí zápas o svoji budoucnost. Příčinou je čínský Shein, který jde proti proudu udržitelnosti.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme