Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Čínský prodejce Temu čelí v EU stížnostem kvůli nekalým praktikám

Čínský prodejce Temu čelí v EU stížnostem kvůli nekalým praktikám
US.TEMU.COM
 ČTK

Čínský internetový obchod s levnou módou Temu čelí v Evropské unii stížnosti ze strany organizací na ochranu spotřebitelů. Temu podle nich spotřebitele dostatečně nechrání a používá manipulativní praktiky. Evropská spotřebitelská organizace BEUC oznámila, že stížnost předložila Evropské komisi. Dodala, že stejnou stížnost předložilo příslušným národním úřadům 17 jejích členů, včetně českého dTestu.

Reklama

Organizace se domnívá, že obchod tím porušuje unijní nařízení o digitálních službách (DSA) a že by ho příslušné úřady měly začít vyšetřovat. „Chceme si posvítit na řadu nezákonných praktik, které neberou zřetel na zájmy spotřebitelů a které musejí úřady omezit,” uvedla generální ředitelka BEUC Monique Goyensová.

Obchod Temu začal v Evropské unii působit zhruba před rokem a zažívá na unijním trhu silný růst. V současnosti ho v EU alespoň jednou měsíčně používá přes 75 milionů lidí.

Obchod podle agentury Reuters uvedl, že aktivně upravuje své služby, aby je přizpůsobil místním zvyklostem a preferencím, a že je odhodlán plně dodržovat zákony a předpisy na trzích, kde působí. „Stížnost BEUC bereme velmi vážně a důsledně ji prostudujeme,” sdělil Temu.

Temu, Shein

Brusel si vyšlápne na Temu. Přísnější pravidla neminou ani internetový obchodní gigant Shein

Čínskému internetovému obchodu Temu, který patří skupině PDD Group, hrozí, že se na něj budou vztahovat přísnější pravidla Evropské unie pro internetový obsah, protože jeho průměrný počet měsíčních uživatelů v Evropě vzrostl nad stanovenou hranici. Tato pravidla se nyní vztahují na firmy jako Meta Platforms, Google, X či TikTok, uvedla agentura Reuters.

Přečíst článek

Módní paradox. Značky začaly sázet na udržitelnost a převálcoval je Shein

Západní móda se snaží o udržitelnost, ale je to marné. Všechny válcuje levný čínský Shein

Před pár týdny zkrachovala švédská firma Renewcell, jeden z nejslibnějších start-upů v oblasti recyklace módy. Z textilního odpadu začal vyrábět surovinu pro nové tkaniny. Trh mu předpovídal velkou budoucnost, protože značky potřebují materiály jako Renewcell's, aby splnily přicházející nařízení o udržitelnosti. Odběratelem a podporovatelem Renewcellu byl například řetězec H&M. Ovšem i ten dnes svádí zápas o svoji budoucnost. Příčinou je čínský Shein, který jde proti proudu udržitelnosti.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme