Čínský prodejce Temu čelí v EU stížnostem kvůli nekalým praktikám

Čínský internetový obchod s levnou módou Temu čelí v Evropské unii stížnosti ze strany organizací na ochranu spotřebitelů. Temu podle nich spotřebitele dostatečně nechrání a používá manipulativní praktiky. Evropská spotřebitelská organizace BEUC oznámila, že stížnost předložila Evropské komisi. Dodala, že stejnou stížnost předložilo příslušným národním úřadům 17 jejích členů, včetně českého dTestu.
Organizace se domnívá, že obchod tím porušuje unijní nařízení o digitálních službách (DSA) a že by ho příslušné úřady měly začít vyšetřovat. „Chceme si posvítit na řadu nezákonných praktik, které neberou zřetel na zájmy spotřebitelů a které musejí úřady omezit,” uvedla generální ředitelka BEUC Monique Goyensová.
Obchod Temu začal v Evropské unii působit zhruba před rokem a zažívá na unijním trhu silný růst. V současnosti ho v EU alespoň jednou měsíčně používá přes 75 milionů lidí.
Obchod podle agentury Reuters uvedl, že aktivně upravuje své služby, aby je přizpůsobil místním zvyklostem a preferencím, a že je odhodlán plně dodržovat zákony a předpisy na trzích, kde působí. „Stížnost BEUC bereme velmi vážně a důsledně ji prostudujeme,” sdělil Temu.
Čínskému internetovému obchodu Temu, který patří skupině PDD Group, hrozí, že se na něj budou vztahovat přísnější pravidla Evropské unie pro internetový obsah, protože jeho průměrný počet měsíčních uživatelů v Evropě vzrostl nad stanovenou hranici. Tato pravidla se nyní vztahují na firmy jako Meta Platforms, Google, X či TikTok, uvedla agentura Reuters.
Brusel si vyšlápne na Temu. Přísnější pravidla neminou ani internetový obchodní gigant Shein
Zprávy z firem
Před pár týdny zkrachovala švédská firma Renewcell, jeden z nejslibnějších start-upů v oblasti recyklace módy. Z textilního odpadu začal vyrábět surovinu pro nové tkaniny. Trh mu předpovídal velkou budoucnost, protože značky potřebují materiály jako Renewcell's, aby splnily přicházející nařízení o udržitelnosti. Odběratelem a podporovatelem Renewcellu byl například řetězec H&M. Ovšem i ten dnes svádí zápas o svoji budoucnost. Příčinou je čínský Shein, který jde proti proudu udržitelnosti.
Západní móda se snaží o udržitelnost, ale je to marné. Všechny válcuje levný čínský Shein
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.