Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Tatra vyvíjí nový náklaďák s názvem Force, který se má v budoucnu stát plně autonomním

Nová Tatra Force se systémem automatizovaného řízení
Tatra
Jiří Frydlewicz
fry

Kopřivnická společnost Tatra Truck, patřící do skupiny CSG, testuje nový vůz. Model Tatra Force se pyšní především automatizovaným řízením, které společnost v současnosti testuje a vyvíjí. Projekt je rozdělen do tří fází, přičemž v současné době probíhá jeho první fáze, která představuje testování systémů. Poslední fází má být nákladní vůz s automatizovaným řízením 3. úrovně, který bude schopen autonomní jízdy.

Reklama

Na zkušebním polygonu automobilky Tatra Trucks je v současnosti možné vidět automobil Tatra Force, v jehož kabině při jízdách nesedí řidič, ale ovládá jej operátor pomocí dálkového ovládání. Zkoušený prototyp s dálkovým ovládáním, je předobrazem vozidel, které mohou najít uplatnění u záchranářských jednotek i v průmyslu.

FOTOGALERIE: Podívejte se na nový vůz Tatra Force

První fáze projektu zahrnuje integraci senzoriky do vozidla a zprovoznění asistenta odbočení a asistenta pasivní změny pruhu. Ve druhé fázi bude vozidlo opatřeno Lidarem pro informativní detekci překážek. Ve třetí fázi už bude senzorika pomocí implementovaného softwarového a hardwarového rozhraní vozidlo sama řídit, ovládat rychlost jízdy a také chod motoru nebo funkce převodovky i brzdového systému atd. To umožní navíc zprovoznit další pokročilé asistenční systémy (ADAS – Advanced Driver Assistance Systems) jako adaptivní tempomat, asistenty nouzového brzdění nebo změny pruhů a jiné.

VIDEO: Podívejte se na testování nového vozu Tatra Force

Nová Tatra Force

Prototyp je už od počátku vyvíjen i pro použití ve specifických podmínkách s ohledem na typická prostředí provozu automobilů Tatra. „Snažíme se vyvinout vůz připravený i do nejtěžších provozních podmínek, kde se tatry běžně pohybují, musí mít tedy například senzory s vyšší odolností nebo disponovat systémem kybernetické bezpečnosti,“ uvedl technický ředitel společnosti Tatra Radomír Smolka. „Záchranářské a hasičské sbory ve stále větší míře poptávají vozidla s automatizovaným řízením či dálkovým ovládáním, která by mohla být bez osádky vysílána do nebezpečných zón,“ doplnil k možnému využití nového vozu Smolka

Na projektu implementace systému automatizovaného do vozu Tatra Force nejnovější třetí generace společně s kopřivnickou automobilkou spolupracuje tým Mobility Lab Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava (VŠB-TUO) a společnost Valeo. Vedle odborníků je do projektu zapojena řada studentů doktorského a magisterského studia v pozici výzkumník junior. Vývoj automobilu běží od roku 2021.

CZ Loko představí revoluční lokomotivu. Ta může přepínat mezi elektromotorem a dieselovým pohonem

CZ Loko představí revoluční lokomotivu. Ta může přepínat mezi elektromotorem a dieselovým pohonem

Společnost CZ Loko z České Třebové na Orlilckoústecku představí v tomto týdnu poprvé na veletrhu novou lokomotivu, kterou pohání spalovací motor i napájení z trakčního vedení. Do ostrého provozu bude uvedena příští rok v Itálii.

Přečíst článek

Kdyby tuzemské firmy neinvestovaly do vývoje, už by tu dávno nebyly,“ říká Martin Jahn, člen představenstva Škody Auto.

Jahn: Vietnam je pro Škodu brána do jihovýchodní Asie. Na řadě je Thajsko či Malajsie

Automobilka Škoda Auto zvažuje po zahájení prodejů na vietnamském trhu vstup i do Thajska, Malajsie nebo Indonésie. Novými odbytišti chce nahradit výpadek prodejů v Číně a v Rusku. Novinářům to během otevření prvního vietnamského dealerství v Hanoji řekl člen představenstva Škody Martin Jahn.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme