Popeláři na vodík. Tatra pracuje na novince pro komunální služby
Zprávy z firemKopřivnická automobilka Tatra Trucks zahájila s partnery vývoj vodíkového nákladního vozidla Tatra Force e-Drive FCEV 6x4.
Kopřivnická automobilka Tatra Trucks zahájila s partnery vývoj vodíkového nákladního vozidla Tatra Force e-Drive FCEV 6x4.
Když Jaroslav Strnad, nyní mladý padesátník, začal v polovině devadesátých let budovat své průmyslové impérium, působil pro mnohé jako nějaký exot. V roce 2013 získal pod kontrolu v té době již zadluženou společnost Tatra, kdysi významnou českou strojírenskou značku. Která se však v devadesátých letech už potácela v ekonomických problémech. Doplatila na geopolitické změny, potíže s odbytem, nejasnou vlastnickou strukturu, a tím také na malou schopnost inovací své výroby.
Závodní vozy se v pátek seřadily na start 46. ročníku Rallye Dakar. Na závodníky čeká v Saúdské Arábii šedesát procent nových tras a další změny. Mezi tradičními soutěžícími nechybějí ani posádky týmu Tatra Buggyra Racing nebo dalších tatrovek. Začátkem nového roku také startuje soutěž Africa Eco Race, do jejích etap opět vyráží se svou tatrou Tomáš Tomeček.
Ve věku 60 let podlehl ve středu těžké nemoci ostravský podnikatel René Matera, zakladatel strojírenské skupiny Promet Group, která mimo jiné spoluvlastní automobilku Tatra Trucks. Uvedl to mluvčí skupiny Pavel Barvík. Matera loni vedení Promet Group předal své manželce Haně a dětem Denise a Radimovi Materovým, sám dál působil v dozorčí radě skupiny.
Kopřivnická společnost Tatra Truck, patřící do skupiny CSG, testuje nový vůz. Model Tatra Force se pyšní především automatizovaným řízením, které společnost v současnosti testuje a vyvíjí. Projekt je rozdělen do tří fází, přičemž v současné době probíhá jeho první fáze, která představuje testování systémů. Poslední fází má být nákladní vůz s automatizovaným řízením 3. úrovně, který bude schopen autonomní jízdy.
Automobilka Tatra Trucks připravuje výrobu svých vozidel v Brazílii. Založí tam proto s nejmenovaným partnerem společný podnik. Tatra rovněž získala společně s rakouskou firmou Rosenbauer pilotní kontrakt na dodávku 77 hasičských vozidel pro německou armádu, uvedl ředitel marketingu firmy Kamil Košťál.
Kopřivnická Tatra Trucks z holdingu Czechoslovak Group (CSG) se vrací na Slovensko. V Trenčíně bude vyrábět podvozky, kabiny a některé typy nástaveb na vozidla značky Tatra.
Mezi třemi zadrženými při dnešní razii belgické policie je podle deníku Le Soir a agentury AFP také bývalá šéfka unijní diplomacie 👩 Federica Mogheriniová, která vedla diplomatickou službu EU v letech 2014 až 2019. Média se odvolávají na své nejmenované zdroje blízké vyšetřování.
Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj 📈 zlepšila výhled růstu české ekonomiky na letošní rok na 2,4 procenta, v červnu předpovídala zvýšení hrubého domácího produktu o 1,9 procenta. V příštím roce tempo růstu zpomalí na dvě procenta, uvedla OECD v dnešním aktualizovaném výhledu. Motorem růstu bude domácí spotřeba, OECD ale očekává i růst investic.
Míra inflace v zemích eurozóny v listopadu vzrostla o desetinu procentního bodu na 2️⃣,2️⃣ procenta. Ve svém rychlém odhadu to dnes uvedl statistický úřad Eurostat. Pro trhy je to překvapivé, analytici totiž předpokládali, že se inflace nezmění. Za růstem je zejména Německo, které má největší ekonomiku v eurozóně.
V důsledku příliš 📈 vysokého ohodnocení firem investujících do umělé inteligence a rovněž kvůli rizikovým úvěrům velkým společnostem narůstají rizika pro stabilitu britského finančního systému. Ve své zprávě k finanční stabilitě to uvedla britská centrální banka, která současně varovala před nebezpečím prudkého poklesu trhů.
Nejvyšší částkou na dani z příjmu z roku 2024 💸 přispěly do českého rozpočtu společnosti ČEZ, Škoda Auto a ČEPS. Vyplývá to z analýzy poradenské firmy Dun & Bradstreet. Zkoumala všechny akciové společnosti a společnosti s ručením omezeným, které zveřejnily své finanční výkazy do 5. listopadu 2025 s výjimkou bankovního sektoru.
Evropská komise se chystá prolomit ❌ zákaz prodeje aut se spalovacími motory po roce 2035. Napsal to list Handelsblatt, který se odvolává na rozhovor s eurokomisařem pro dopravu Apostolosem Tzitzikostasem a na dva své zdroje v EK. Podle komisaře hodlá Brusel zohlednit nová technologická řešení a vývoj.