Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Švýcarští hodináři nestíhají. Poptávku po pandemických restrikcích táhnou Číňané

Falešné rolexky
Bloomberg
Veronika Kudrnová
vku

Hodinky švýcarských značek Rolex, Omega, Tissot, Longines, Richemont či Patek Philippe se prodávají lépe než před pandemií. I přes zvýšení cen.

Reklama

Největší britský prodejce švýcarských hodinek Rolex, společnost Watches of Switzerland, uvedl, že poptávka po luxusních hodinkách zůstává solidní, a to i přes zvýšení cen některých největších značek. „Čekací listiny na nejžádanější hodinky se zvyšují a průměrné prodejní ceny rostou,“ uvedl generální ředitel společnosti Brian Duffy v prohlášení k oznámení celoročních výsledků. Akcie firmy v reakci na zprávu přidaly až 12 procent, píše agentura Bloomberg

Za fiskální rok končící 30. dubna, společnost Watches of Switzerland podle informací vykázala tržby ve výši 1,54 miliardy liber (asi 43 miliard korun).

Vývoz švýcarských hodinek se v roce 2023 nadále zvyšoval poté, co v roce 2022 dosáhl rekordní hodnoty více než 24 miliard franků (asi 593 miliardy korun). Oživení v Číně po pandemických restrikcích vyvážilo obavy ze zpomalení poptávky v USA, které jsou největším trhem pro luxusní hodinky. 

Ceny luxusních švýcarských hodinek na sekundárním trhu jsou nejníže za dva roky

Ceny použitých luxusních švýcarských hodinek klesají, Patek Philippe i Rolex jsou levnější o desítky procent

Ceny luxusních švýcarských hodinek na sekundárním trhu jsou nejníže téměř za dva roky. Na vrcholu byly modely značek Rolex, Audemars Piguet a Patek Philippe na začátku loňského roku.

Přečíst článek

Ve čtvrtek zveřejnila své výsledky za první pololetí letošního roku také společnost Swatch Group, která vyrábí i luxusní hodinky švýcarských značek Omega, Tissot a Longines. Čisté tržby firma zvýšila meziročně o 18 procent na 4,02 miliardy švýcarských franků (99,1 miliardy korun), čímž překonala odhady analytiků. Podnik těžil z odstranění proticovidových opatření v Asii a z čilého prodeje v Evropě a v Severní Americe. I jeho akcie po poledni vykazovaly téměř sedmiprocentní růst.

„Po letech klesající spotřeby se podnikání v Hongkongu plně zotavilo, což vedlo ke ztrojnásobení prodeje,“ uvedla firma s tím, že i v domovském Švýcarsku se prodej zvýšil o 50 procent. Velký zájem byl ale především o levnější plastové hodinky Swatch určené pro masový trh.

Konkurenční švýcarský výrobce hodinek Richemont by měl oznámit své hospodářské výsledky v pondělí. 

falešné rolexky

Každý druhý odhalený padělek hodinek jsou rolexky. Kvalita roste

Počet propracovaných padělků hodinek se zvyšuje, upozornil prodejce použitých hodinek Watchfinder & Co. Nejvíce se falšují hodinky značky Rolex, které tvoří asi polovinu odhalených padělků. Generální ředitel společnosti Watchfinder Arjen van de Vall agentuře Bloomberg řekl, že zhruba u deseti procent hodinek přijatých loni od prodejců bylo při ověřování pravosti zjištěno, že jsou to padělky.

Přečíst článek

Ceny použitých švýcarských hodinek jsou nejníže za dva roky

Nejníže téměř za dva roky se ocitly ceny luxusních švýcarských hodinek na sekundárním trhu, uvedla dříve agentura Bloomberg. Na vrcholu byly modely značek Rolex, Audemars Piguet a Patek Philippe na začátku loňského roku. Poptávka ochladla kvůli zpomalování ekonomiky, vyšším úrokovým sazbám a pádu kryptoměnového trhu, vyplývá z dat obchodníka s hodinkami z druhé ruky, londýnské společnosti Subdial. 

Nejlépe se dařilo za posledních 12 měsíců hodinkám Rolex Lady-Datejust z oceli a zlata, jejichž cena vzrostla o 2,6 procenta a v průměru dosáhla 3892 dolarů. Zlaté Rolex Day-Date 18038 ze sedmdesátých a osmdesátých let zaznamenaly cenový nárůst o 1,4 procenta na 17 756 dolarů.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Ceny luxusních švýcarských hodinek na sekundárním trhu jsou nejníže za dva roky

Ceny použitých luxusních švýcarských hodinek klesají, Patek Philippe i Rolex jsou levnější o desítky procent

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme