Škoda Auto loni zvýšila zisk po zdanění na více než 33 miliard
Automobilka Škoda Auto loni zvýšila zisk po zdanění z 520 milionů eur na 2,5násobek, tedy na 1,32 miliardy eur, což je v přepočtu zhruba 33,3 miliardy korun. Na hospodaření mělo vliv zvyšování nákladů kvůli růstu cen surovin a dílů, složitá geopolitická situace i obecné zpomalení zájmu o elektromobily. Pozitivní vliv naopak mělo zvýšení dostupnosti vozů pro zákazníky i vhodná skladba nabízených modelů. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti za loňský rok.
Škoda minulý týden oznámila, že v roce 2023 zvýšila tržby o 26,2 procenta na 26,5 miliardy eur, zhruba 668 miliard korun, což je rekord. Rentabilita tržeb se zvýšila ze tří na 6,7 procenta. Provozní zisk stoupl o 182 procent na 1,77 miliardy eur (44,8 miliardy korun).
Automobilka loni zvýšila prodej o 18,5 procenta na 866 800 vozů. Nejprodávanější byly modelové řady Octavia, Kamiq, Kodiaq a Karoq. Dodávky komponentů a sad rozložených vozů včetně baterií do elektromobilů a plug-in hybridů společnostem koncernu Volkswagen představovaly 11,8 procenta celkových tržeb. Obchod s originálními díly a příslušenstvím se na tržbách podílel 4,9 procenta.
Škoda chystá nový model do města. Jak bude Epiq vypadat:
Náklady na prodané výrobky, zboží a služby meziročně vzrostly o 28,5 procenta na 21,2 miliardy eur. Odbytové náklady vzrostly o víc než čtvrtinu na 570 milionů eur, a to hlavně z důvodu nárůstu transportních nákladů a pojištění.
Počet zaměstnanců společnosti v Česku, včetně učňů, se loni snížil o půl procenta na 34 884 lidí.
Škoda Auto v loňském roce prodala přes milion vozů. Nejprodávanějším modelem zůstává Octavia. Zisk automobilky, která je součástí koncernu Volkswagen, se téměř ztrojnásobil.
Škoda Auto loni téměř ztrojnásobila zisk a prodala 1,1 milionu vozů
Zprávy z firem
Bude malé, elektrické a a cenově dostupné. Škoda chystá městské SUV za 600 tisíc. Představí ho příští rok.
Škoda chystá levný elektromobil do města. Jak bude Epiq vypadat
Zprávy z firem
Akcie Volkswagenu klesly poté, co automobilka uvedla, že růst tržeb se letos zpomalí z 15 na 5 procent. Koncern, do kterého patří i mladoboleslavská Škoda Auto, sníží pětiletý plán výdajů do roku 2029 o 10 miliard korun, píše Bloomberg. Automobilový koncern se podle agentury potýká s klesající poptávkou po elektrických vozidlech a sílící konkurencí.
Volkswagen potrápí invaze levných aut z Číny. Koncern čeká pomalejší růst tržeb
Zprávy z firem
Zdá se, že auto budoucnosti sjelo do příkopu. Akciová bublina elektromobility totiž splaskla. Dolu míří hodnota mnoha společností vyrábějících elektromobily, kterým se před lety věštila velká budoucnost.
Akciová bublina elektromobility splaskla, hodnota automobilek padá strmě dolů
Zprávy z firem
ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.
Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka.
O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.
Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.
Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.