Škoda Auto je tahounem Volkswagenu. Zisk jí vzrostl, koncernu se propadl
Automobilka Škoda Auto v letošním prvním čtvrtletí zvýšila provozní zisk o zhruba dvě procenta na 546 milionů eur (asi 13,6 miliardy korun) z 535 milionů eur před rokem. Její tržby vzrostly o 10,4 procenta na téměř 7,3 miliardy eur. Ve své výsledkové zprávě to ve středu oznámil mateřský automobilový koncern Volkswagen.
Škoda Auto podle zprávy v prvním čtvrtletí zvýšila prodej na zhruba 276 tisíc vozů z 268 tisíc před rokem. „Výrazné nárůsty zaznamenaly modely Fabia a Kodiaq,“ píše se ve zprávě.
Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v České republice; má také výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem. Celosvětově zaměstnává přibližně 40 tisíc lidí a působí na téměř 100 trzích.
Škoda v současnosti nabízí zákazníkům dvanáct modelových řad osobních automobilů: Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Elroq, Enyaq, Slavia, Kylaq a Kushaq.
Koncernu se úplně nedaří. Kvůli elektromobilům!
Čistý zisk německého automobilového koncernu Volkswagen, jehož součástí je také automobilka Škoda Auto, se v prvním čtvrtletí meziročně propadl o 40,6 procenta na 2,186 miliardy eur (zhruba 54,5 miliardy korun).
Čtvrtletní tržby koncernu se ale meziročně zvýšily o 2,8 procenta na téměř 77,6 miliardy eur. V celém letošním roce očekává Volkswagen až pětiprocentní nárůst tržeb. Čtvrtletní prodej koncernu meziročně vzrostl o 0,9 procenta na 2,1 milionu vozů.
„Skupina Volkswagen podle očekávání zažila smíšený začátek roku,“ uvedl finanční ředitel koncernu Arno Antlitz. Na ziskovost koncernu má podle něj negativní vliv zvyšování prodeje elektromobilů.
Provozní zisk ve čtvrtletí meziročně klesl téměř o 37 procent na 2,87 miliardy eur.
Automobilka Škoda Auto ve středu u vietnamského města Ha Long otevřela spolu s regionálním partnerem a investorem Thanh Cong Group (TC Group) závod na montáž vozů Kushaq a Slavia. Ty vyrábí továrna Škody v Indii. Plánovaná plná kapacita závodu je 120 tisíc vozů ročně, uvedl při otevření továrny předseda představenstva TC Group Nguyen Anh Tuan.
Škoda Auto otevřela montážní závod ve Vietnamu
Zprávy z firem
Škoda Auto plánuje do roku 2030 představit své menší modely Fabia, Scala a Kamiq v hybridní verzi. Zároveň bude uvádět na trh nové elektrické modely, příští rok to bude sedmimístný rodinný elektromobil. Automobilka dále chystá městský vůz Epiq a také elektrického nástupce Škody Octavia. Uvedl to předseda představenstva firmy Klaus Zellmer. Sedmimístný elektromobil Škoda dnes ukázala během on-line tiskové konference.
Škoda Fabia, Scala a Kamiq dostanou hybridní verze
Zprávy z firem
Automobilka Škoda Auto v loňském roce zvýšila provozní zisk na 2,3 miliardy eur (57,5 miliardy korun) z 1,77 miliardy eur předloni. Zisk podpořil vyšší prodej, příznivé složení prodávaných vozů a vývoj směnných kurzů. Naproti tomu německému koncernu Volkswagen loni klesl čistý zisk o 30,6 procenta na 12,39 miliardy eur (310 miliard korun), provozní zisk se pak snížil o 15 procent na 19,1 miliardy eur.
Škoda Auto zastínila Volkswagen. Automobilka zvýšila provozní zisk o 30 procent
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.