Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Škoda Auto letos září. Automobilka zvýšila provozní zisk o více než 47 procent

Druhá generace automobilu Škoda Kodiaq Sportline
ČTK
 ČTK

Automobilka Škoda Auto za devět měsíců letošního roku zvýšila provozní zisk na 1,26 miliardy eur (31,1 miliardy korun) z 856 milionů eur před rokem. Hospodaření podpořil růst objemu prodeje a také vyšší ceny, uvedl mateřský koncern Volkswagen ve výsledkové zprávě. Tomu od ledna do září provozní zisk klesl.

Reklama

Tržby Škody Auto se zvýšily na 19,659 miliardy eur (485,8 miliardy korun) z 15,181 miliardy eur před rokem. Automobilka ale také upozornila, že na výsledky měly negativní dopad kurzové vlivy, vyšší náklady a útlum ruských aktivit. Škoda už dříve uvedla, že odbyt jejich aut se meziročně zvýšil o 17,9 procenta na 642 200.

Výroba automobilů Škoda v Mladé Boleslavi

Češi letos stihli vyrobit už více než milion automobilů, roste podíl elektrických vozidel

Výroba osobních aut v Česku za devět měsíců letošního roku vzrostla o 11,5 procenta na 1,018 milionu. Milionová hranice tak padla o měsíc dříve než loni. Na zahraniční trhy mířilo celkem 939 716 osobních aut, tedy přes 92 procent produkce. Export tak v meziročním srovnání vzrostl o 10,7 procenta a tuzemský prodej stoupl o více než pětinu.

Přečíst článek

Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v České republice, výrobní kapacity má také v dalších zemích, například v Číně a v Indii. Loni v důsledku invaze ruských vojsk na Ukrajinu ukončila aktivity na ruském trhu. V březnu oznámila, že kvůli ukončení obchodních aktivit a výroby v Rusku loni přišla téměř o 700 milionů eur.

Volkswagenu se daří méně

Své výsledky představil také mateřský koncern Škoda Auto Volkswagen. Největší evropské automobilce klesl za prvních devět měsíců letošního roku provozní zisk o sedm procent na 16,2 miliardy eur (400,5 miliardy korun). Na vině jsou převážně mimořádné položky související s oceněním komodit, po očištění od těchto položek se zisk zvýšil o dvě miliardy eur. 

Tržby za tři čtvrtletí stouply o 16 procent na 235,1 miliardy eur. Automobilka přitom dodala 6,7 milionu vozů, což bylo o 11 procent více než ve stejném období loni.

„Celkově jsme na dobré cestě a ve třetím čtvrtletí jsme zvýšili objemy prodeje i tržby,“ řekl finanční a provozní ředitel Volkswagen Group Arno Antlitz. „Nemůžeme ale být spokojeni se ziskovostí, která ve třetím čtvrtletí nedosáhla našich ambiciózních cílů.“

Pohonné hmoty v Česku dále zdražují

Lukáš Kovanda: Odkládání pozemní invaze Izraele do Gazy zlevňuje pohonné hmoty v Česku

Průměrná cena benzinu v Česku klesá hlouběji pod úroveň 40 korun za litr, tempo jeho zlevňování přitom zrychluje. Za poslední týden zlevnil natural o 51 haléřů na 39,06 koruny. O 33 haléřů na litru zlevnila nafta, za litr teď řidiči dají průměrně 39,55 koruny. Vyplývá to to z údajů společnosti CCS, která ceny paliv sleduje. Po předchozím několikaměsíčním zdražování klesají průměrné ceny pohonných hmot čtvrtý týden v řadě, píše ve svém komentáři hlavní ekonom Trinity Bank Lukáš Kovanda.

Přečíst článek

V samotném třetím čtvrtletí se provozní zisk zvýšil o 17 procent na pět miliard eur. Tržby vzrostly o 12 procent na 78,8 miliardy eur.

Stejně jako mnoho dalších průmyslových podniků se automobilky zajišťují proti výkyvům cen komodit, což může vést k nepeněžním ziskům nebo ztrátám, obvykle na konci každého čtvrtletí. Ve třetím čtvrtletí tako nepeněžní ztráta činila 2,5 miliardy eur. Volkswagen upozornil, že další vývoj na komoditních trzích zůstává nepředvídatelný.

Za celý letošní rok Volkswagen očekává zvýšení tržeb o deset až 15 procent. Zákazníkům chce dodal devět až 9,5 milionu vozů.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme