Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Schäfer: Golf 8 je poslední generací se spalovacím motorem

VW už nebude vyvíjet další generaci modelu Golf se spalovacím motorem
ČTK
 ČTK

Německá automobilka Volkswagen neplánuje výrobu nové generace legendárního modelu Golf se spalovacím motorem. Uvedl to v neděli ředitel značky VW Thomas Schäfer v rozhovoru s listem Automobilwoche. Volkswagen tak skončí s výrobou modelu prodávaného od roku 1974, který po desetiletí patřil k neprodávanějším modelům automobilky v Evropě.

Reklama

V současnosti se vyrábí Golf 8, který bude poslední verzí se spalovacím motorem. V příštím roce počítá automobilka ještě s jednou sérií aktualizací, která by měla udržet atraktivitu vozu pro zákazníky v druhé polovině desetiletí.

„Pak se musíme podívat, jak se tento segment vyvíjí,“ uvedl Schäfer. „Pokud se svět do roku 2026 nebo 2027 bude vyvíjet úplně jinak, než očekáváme, mohli bychom vyvinout zcela nový vůz - ale nemyslím si, že se to stane. Zatím se s tím nepočítá,“ dodal.

Imelda Labbé, členka představenstva Volkswagen, pózuje s konceptem ID.2all.

Volkswagen představil lidový elektromobil za 600 tisíc

Koncern Volkswagen ve středu odhalil elektromobil s cenovkou do 25 tisíc eur (asi 600 tisíc korun), od kterého si slibuje, že bude konkurovat Tesle. Kompaktní koncept ID.2all by se sériově měl začít vyrábět v roce 2025, píše agentura Bloomberg. Vůz by na jedno nabití měl ujet až 450 kilometrů a bude se vyrábět ve Španělsku.

Přečíst článek

Rozhodnutí Volkswagenu neinvestovat do modernizace Golfu je známkou toho, že se automobilka rozhodla přesunout investice ze spalovacích motorů a zaměřit se na snížení nákladů na výrobu elektromobilů. Cílem značky Volkswagen, která je stejně jako Škoda Auto součástí skupiny Volkswagen Group, je zvýšit do roku 2030 podíl prodeje elektromobilů na celkovém prodeji aut v Evropě na 80 procent a v Severní Americe na 55 procent. Celosvětově mají mít elektromobily na celkovém prodeji podíl 50 procent.

Automobilka plánuje zachovat název Golf pro budoucí model elektromobilu. Ten se ale podle Schäfera dostane na trh pravděpodobně nejdříve v roce 2028.

Volkswagen chce do roku 2026 uvést na trh deset nových elektrických modelů. Je mezi nimi i bateriový elektromobil za méně než 25 tisíc eur (587 700 korun).

Volkswagen

VW dá během pěti let do baterií a digitalizace 180 miliard eur

Elektromobilita a digitalizace. To jsou hlavní investiční plány koncernu Volkswagen. V příštích pěti letech, tedy od letošního roku do roku 2027, si na tyto oblasti chce z investičního rozpočtu vyčlenit asi 180 miliard eur (4,3 bilionu korun).

Přečíst článek

Výroby v gigafactory VW

Stanislav Šulc: Volkswagen zahájil ústup z Česka. Nemáme mu co nabídnout

Po roce handrkování o možném vystavění obří fabriky na baterie do elektrovozů na Plzeňsku řekl Volkswagen definitivní „V tuto chvíli ani náhodou“. Podle Financial Times se totiž německá firma rozhodla namísto střední Evropy investovat v USA. Pro český průmysl to je obří rána, která může v příštích letech způsobit obří rozpočtové ztráty. 

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme