Rusové si již luxus nekoupí. Končí tam Louis Vuitton i Gucci

Krátce po vypuknutí konfliktu se luxusní móda a doplňky staly oblíbeným cílem ruských boháčů. Snažili se utratit co nejvíc rublů, než ruská měna spadla o desítky procent.
Americká společnost Airbnb, která zprostředkovává ubytování v soukromí, znepřístupní své služby pro uživatele v Rusku a Bělorusku. Na Twitteru to uvedl šéf společnosti Brian Chesky. Francouzský prodejce luxusního zboží LVMH, pod kterého spadají značky Louis Vuitton, Givenchy nebo Dior, nechá od neděle uzavřít všech svých 124 obchodů v Rusku. Kvůli ruské invazi na Ukrajinu zavřou své prodejny i značky Gucci, Hermès a Chanel nebo společnost Richemont, která vlastní značku Cartier, uvedla agentura AFP.
Kvůli blokaci Airbnb nebudou moci poskytovatelé ubytování přijímat žádné rezervace a uživatelé v Rusku a Bělorusku si nebudou moci přes tuto platformu objednat ubytování nikde na světě. Podle agentury RIA Novosti v Rusku přestal fungovat i portál Booking.com, jeden z největších internetových rezervačních systémů ubytování.
Airbnb má v Rusku a Bělorusku zhruba 100 tisíc nabídek ubytování, uvádí marketingová společnost AirDNA. „Budeme blokovat kalendáře, aby nepřijímaly ani v jedné ze zemí další rezervace, a to až do odvolání,“ uvedl mluvčí společnosti.
Svou podporu Ukrajině vyjádřila Airbnb už dříve, když tento týden zrušila poplatky pro ubytovatele na Ukrajině. Společnost uvedla, že lidé nyní často rezervují ubytování na Ukrajině, i když tam nemají v úmyslu vyrazit, jen aby po útoku ruských vojsk finančně podpořili tamní obyvatele.
Zlato naplňuje povahu bezpečného přístavu v nejistých dobách. Jeho cena od začátku letošního roku vzrostla o více než 15 procent, v korunách se obchoduje dokonce nejdráž v historii. Daří se ale i ostatním drahým kovům, třeba palladium i platina si polepšují ještě výrazněji.
Kdo vsadil na zlato, může slavit. Cenný kov je v Česku nejdražší v historii
Money
Louis Vuitton: Je nám to líto, ale zavíráme
Po týdnu váhání se dnes přidali k desítkám společností, které kvůli válce na Ukrajině přerušily svou činnost v Rusku, i prodejci luxusního zboží. Nejprve to oznámila francouzská společnost Hermès International, která dočasně zavře tři své obchody, včetně toho ve známém moskevském obchodním domě GUM na Rudém náměstí.
„Vzhledem k aktuální situaci v regionu LVMH s lítostí oznamuje, že od 6. března dočasně uzavře své prodejny v Rusku,“ řekl agentuře AFP mluvčí společnosti, která zastřešuje asi 70 značek včetně šampaňského Moët & Chandon, koňaku Hennessy či módních značek Marc Jacobs, Fendi, Kenzo a Bulgari. LVMH má v Rusku na 3500 zaměstnanců. Všech svých 17 butiků v Rusku uzavře i značka Chanel, do Ruska nebude doručovat ani zboží ze svých e-shopů.
Tento týden už zastavení prodeje v Rusku oznámila řada amerických a evropských podniků, včetně technologického gigantu Apple, výrobce motocyklů Harley-Davidson, oděvního řetězce H&M či nábytkářské značky IKEA. Dnes se rozhodl pozastavit prodej svých produktů a služeb v Rusku také americký softwarový gigant Microsoft.
Americký softwarový gigant Microsoft se připojil k bojkotu ruského trhu. Po vzoru Applu a dalších firemních gigantů se v Rusku rozhodl pozastavit prodej svých produktů a služeb. Firma v prohlášení odsoudila Putinův útok na Ukrajinu.
Microsoft po vzoru Applu a dalších bojkotuje Putinovo Rusko. Zastavil tam prodej všech svých produktů
Zprávy z firem
Pozornost upřená na válečnou situaci na Ukrajině nás přiměla – mimo jiné – více a jinak vnímat Ukrajince, kteří tu s námi už léta žijí. I s vědomím, že jich nyní bude mnohem víc. Vedle stavebnictví u nás nejčastěji nacházejí Ukrajinci uplatnění v nejrůznějších odvětvích gastronomie. A jsou oblasti, kde se bez pracovní síly z Ukrajiny neobejdeme.
Česká gastronomie se bez Ukrajinců neobejde
Enjoy
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?