První omezení na čerpačkách. MOL na svých stanicích v Maďarsku stanovila limit 50 litrů na den
Maďarský MOL šokuje a zavádí maximální denní odběr pohonných hmot 50 litrů. Může se to dotknout také Čechů, kteří přes Maďarsko vyrazí na každoroční dovolenou do Chorvatska. MOL měl limit již doposud, ale činil 100 litrů na den, což se běžných řidičů nedotklo.
Maďarská ropná a plynárenská společnost MOL stanovila ode dneška pro maloobchodní odběratele na svých domácích čerpacích stanicích limit 50 litrů na den. Dosavadní limit tak snížila na polovinu. S odvoláním na mluvčí společnosti Pirosku Bakosovou o tom informovala agentura Reuters.
V Maďarsku stanovila vláda pravicového premiéra Viktora Orbána oficiálně cenu benzinu loni v listopadu. Chtěla zajistit, aby řidiči nemuseli trpět celosvětově rostoucími cenami pohonných hmot. Nařízení má prozatím platit do 1. října.
Polská petrochemická společnost PKN Orlen přislíbila podle premiéra Petra Fialy (ODS) investice do české energetiky přes deset miliard korun. Investice mají souviset mimo jiné s navýšením kapacity výroby. Fiala to uvedl na Twitteru. Se zástupci společnost premiér také hovořil o spolupráci při vývoji malých a středních modulárních reaktorů. PKN Orlen patří český Orlen Unipetrol.
PKN Orlen investuje miliardy do české energetiky. Fialovi přislíbila i otevřenější cenovou politiku
Zprávy z firem
Zavedení předchozího limitu na 100 litrů denně MOL v březnu odůvodňoval zajištěním „dostatečných dodávek pro všechny zákazníky“. V Evropě a ve Spojených státech se o prázdninové sezoně poptávka po pohonných hmotách zvýší. Šéf Mezinárodní agentury pro energii (IEA) Fatih Birol na konci května varoval před možným nedostatkem nafty, benzinu či kerosinu, zejména v Evropě.
Maďarští řidiči nakupují prémiový benzin s oktanovým číslem 95 a naftu za 480 forintů (29,70 Kč). Až do 27. května směli v Maďarsku za úřední cenu kupovat pohonné hmoty i cizinci, nyní už pro ně ale platí tržní cena.
Během šesti let počet ročně prodaných ojetých automobilů s elektrickým motorem stoupl osmkrát, podíl na trhu ale stále mají mizivých 0,11 procenta. Největší hráč na trhu použitých automobilů Aures a její síť AAA auto proto očekává další růst zájmu – a to i přes zvyšující se ceny elektrických ojetin –, záležet bude zejména na tom, jak dopadne plán EU na zákaz spalovacích motorů od roku 2035, vůči kterému se v úterý negativně postavilo Německo.
AAA: Ojeté elektroauto se prodává nejčastěji za 800 tisíc korun
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.