Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

První omezení na čerpačkách. MOL na svých stanicích v Maďarsku stanovila limit 50 litrů na den

Čerpací stanice MOL - ilustrační foto
Zdeněk Pečený / Newstream
 ČTK

Maďarský MOL šokuje a zavádí maximální denní odběr pohonných hmot 50 litrů. Může se to dotknout také Čechů, kteří přes Maďarsko vyrazí na každoroční dovolenou do Chorvatska. MOL měl limit již doposud, ale činil 100 litrů na den, což se běžných řidičů nedotklo.

Reklama

Maďarská ropná a plynárenská společnost MOL stanovila ode dneška pro maloobchodní odběratele na svých domácích čerpacích stanicích limit 50 litrů na den. Dosavadní limit tak snížila na polovinu. S odvoláním na mluvčí společnosti Pirosku Bakosovou o tom informovala agentura Reuters.

V Maďarsku stanovila vláda pravicového premiéra Viktora Orbána oficiálně cenu benzinu loni v listopadu. Chtěla zajistit, aby řidiči nemuseli trpět celosvětově rostoucími cenami pohonných hmot. Nařízení má prozatím platit do 1. října.

PKN Orlen investuje miliardy do české energetiky. Fialovi přislíbila i otevřenější cenovou politiku

Polská petrochemická společnost PKN Orlen přislíbila podle premiéra Petra Fialy (ODS) investice do české energetiky přes deset miliard korun. Investice mají souviset mimo jiné s navýšením kapacity výroby. Fiala to uvedl na Twitteru. Se zástupci společnost premiér také hovořil o spolupráci při vývoji malých a středních modulárních reaktorů. PKN Orlen patří český Orlen Unipetrol.

Přečíst článek

Zavedení předchozího limitu na 100 litrů denně MOL v březnu odůvodňoval zajištěním „dostatečných dodávek pro všechny zákazníky“. V Evropě a ve Spojených státech se o prázdninové sezoně poptávka po pohonných hmotách zvýší. Šéf Mezinárodní agentury pro energii (IEA) Fatih Birol na konci května varoval před možným nedostatkem nafty, benzinu či kerosinu, zejména v Evropě.

Reklama

Maďarští řidiči nakupují prémiový benzin s oktanovým číslem 95 a naftu za 480 forintů (29,70 Kč). Až do 27. května směli v Maďarsku za úřední cenu kupovat pohonné hmoty i cizinci, nyní už pro ně ale platí tržní cena.

Nabíjecí stanice

AAA: Ojeté elektroauto se prodává nejčastěji za 800 tisíc korun

Během šesti let počet ročně prodaných ojetých automobilů s elektrickým motorem stoupl osmkrát, podíl na trhu ale stále mají mizivých 0,11 procenta. Největší hráč na trhu použitých automobilů Aures a její síť AAA auto proto očekává další růst zájmu – a to i přes zvyšující se ceny elektrických ojetin –, záležet bude zejména na tom, jak dopadne plán EU na zákaz spalovacích motorů od roku 2035, vůči kterému se v úterý negativně postavilo Německo.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Ceny benzinu 5. března 2022

Maďaři už platí za naftu více než Češi. Brusel za to tentokrát nemůže

Přečíst článek
Viktor Orbán

Lukáš Kovanda: Maďaři nemají dost benzínu. Orbán kapituluje před zákonem trhu

Přečíst článek

Lukáš Kovanda: Tankujte s klidem do plné. Benzín i nafta už levnější nebudou

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme