Reklama

Provozní zisk Škody Auto klesl o čtvrtinu na 8,3 miliardy korun

Škoda Auto, ilustrační foto
Škoda Auto

Provozní zisk automobilky Škoda Auto v prvním čtvrtletí klesl zhruba o čtvrtinu na 337 milionů eur (8,3 miliardy korun) ze 448 milionů eur před rokem. Ve své výsledkové zprávě to uvedl mateřský koncern Volkswagen. Upozornil, že na výsledky měla negativní vliv válka na Ukrajině.

Reklama

Škoda Auto v prvním čtvrtletí dodala zákazníkům 186 170 vozů, což je o čtvrtinu méně než před rokem. Čtvrtletní tržby se ale mírně zvýšily, a to na 5,10 miliardy z 5,05 miliardy eur před rokem. Provozní zisk klesl zhruba o čtvrtinu na 337 milionů eur.

Výrobci automobilů se už delší dobu potýkají s nedostatkem součástek, který narušil také výrobní aktivity Škody Auto. Situaci navíc zkomplikovala válka na Ukrajině, která způsobila mimo jiné výpadek produkce u ukrajinského dodavatele kabelových svazků pro Škodu Auto.

Škoda Auto provozuje v České republice tři výrobní závody, vyrábí ale i v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Působí na více než 100 trzích.

Škoda Auto, ilustrační foto

Prodeje Škody Auto v prvním čtvrtletí klesly o čtvrtinu, kvůli chybějícím součástkám a Ukrajině

Odbyt automobilky Škoda Auto se v prvním čtvrtletí meziročně snížil o 25,4 procenta na 186 200 vozů. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnil mateřský koncern Volkswagen. V samotném březnu se prodej meziročně propadl dokonce o 35 procent na 63 300 vozů. Tempo poklesu tak zrychlilo z únorových 20 procent.

Přečíst článek

Začátkem března Škoda Auto oznámila, že kvůli ruské invazi na Ukrajinu přeruší výrobu ve svých ruských závodech v Kaluze a v Nižném Novgorodu a zastaví export aut do Ruska. V loňském roce pro ni bylo Rusko druhým největším trhem.

Koncern VW zdvojnásobil zisk díky dražším modelům

Německý automobilový koncern Volkswagen navzdory čipové krizi a dopadům války na Ukrajině téměř zdvojnásobil zisk před zdaněním. V prvním čtvrtletí ho meziročně zvýšil na 6,7 miliardy eur (165 miliard korun) z 3,4 miliardy. Vedení kolem generálního ředitele Herberta Diesse potvrdilo prognózu na letošní rok.

Karolína Topolová, CEO AURES Holdings zastřešující značky AAA AUTO

Šéfka AAA Auto Karolína Topolová: Cena ojetin vzrostla o patnáct procent. A zdražují dál

Některá ojetá auta jsou už dražší než ta nová. Trend začal před dvěma lety, a nic nenasvědčuje tomu, že by měl skončit. Nová auta se nevyrábějí, ať už kvůli nedostatku čipů či jiných komponent. A ojetiny dál zdražují. Situace se jen tak nezmění. Poptávka po ojetých autech výrazně převyšuje nabídku. „Lidé prostě potřebují být mobilní,“ říká šéfka největšího prodejce ojetých aut ve střední Evropě Karolína Topolová. 

Přečíst článek

Volkswagen již minulý měsíc na základě předběžných údajů sdělil, že v prvním čtvrtletí zvýšil provozní zisk na zhruba 8,5 miliardy eur ze 4,8 miliardy eur před rokem. Důvodem byly především zajišťovací transakce, jejichž hodnota v rozvaze výrazně vzrostla v důsledku prudkého růstu cen surovin a energií.

Podnikání se ale dařilo i díky vyšším prodejním cenám, zejména u dražších značek. Přestože VW dodal zákazníkům meziročně o dobrou pětinu méně vozů kvůli nedostatku čipů, tedy 1 898 272, tržby vzrostly o 0,6 procenta na 62,7 miliardy eur. Zásluhu na tom mělo i převzetí amerického výrobce nákladních vozidel Navistar. Největší evropský výrobce vozů uvedl, že v roce 2022 nadále očekává nárůst prodeje o osm až 13 procent a provozní ziskovou marži sedm až 8,5 procenta.

Elektromobily VW

Volkswagen postaví gigafactory ve španělské Valencii. O dalších lokalitách rozhodne později

Německá automobilka Volkswagen postaví továrnu na výrobu baterií ve španělské Valencii. Oznámila, že do výroby baterií ve Španělsku společně s externími dodavateli investuje více než sedm miliard eur (172 miliard korun).

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme