Přechod na elektřinu bolí. Zisk Audi klesl o čtvrtinu
Německá automobilka Audi hlásí prudký pokles zisku. Přechod na elektromobily je dražší, než čekala. K tomu se přidávají problémy v Číně a americká cla, která zatěžují koncern Volkswagen miliardovými náklady.
Německý výrobce luxusních vozů Audi znovu zhoršil celoroční výhled zisku. Za první tři čtvrtletí letošního roku firmě klesl provozní zisk o 25,5 procenta na 1,56 miliardy eur (asi 38 miliard korun). Automobilka, která je podobně jako Škoda Auto součástí koncernu Volkswagen, to oznámila na svém webu.
Cla v USA a slabá Čína
Pod značku Audi spadají mimo jiné Bentley, Lamborghini a Ducati. Celý koncern v současnosti zatěžují americká dovozní cla, protože Audi – na rozdíl od konkurenta BMW – nevyrábí přímo ve Spojených státech. Marže navíc klesají kvůli nákladnému přechodu na elektromobilitu a ochlazení čínského trhu, který patří k hlavním odbytištím značky.
Mateřský Volkswagen ve třetím čtvrtletí vykázal značnou ztrátu. Podle vyjádření firmy ji způsobily dodatečné celní platby v řádu miliard eur a změna strategie značky Porsche.
Odhad marže klesl
Audi nyní očekává, že jeho provozní marže se letos bude pohybovat mezi čtyřmi až šesti procenty, zatímco dosud předpokládala pět až sedm procent. Výhled tržeb na letošní rok však společnost ponechala beze změny.
Německý výrobce luxusních sportovních automobilů Porsche po necelých třech letech opustí hlavní index německých akcií DAX. Informovala o tom podle agentury DPA burzovní společnost Deutsche Börse. Vyřazení z indexu DAX je další ranou pro firmu Porsche, která se potýká s poklesem zisků a tržeb i s negativními dopady celní politiky amerického prezidenta Donalda Trumpa.
Pád legendy. Porsche už není součástí akciové elity
Trhy
„Chceme být japonskou alternativou německé velké trojky,“ říká šéf českého Lexusu Jakub Květoň. Za sedm let narostl prodej Lexusů v Česku více než osminásobě. V rozhovoru pro Newstream.cz mluví o novém modelu ES, přístupu k elektromobilitě i o tom, proč showroom není místo, kde by měl zákazník čekat.
Šéf českého Lexusu Jakub Květoň: Češi věří hybridům, s elektromobily zatím váhají
Leaders
Porsche, kdysi symbol výkonu a luxusu, teď bojuje s tvrdou realitou trhu. Slabé prodeje v Číně, Trumpova cla, zpomalený přechod na elektromobily i historicky nejnižší ziskové marže přetavily skvělou značku v rizikový titul.
Když zlaté logo nestačí. Porsche zápasí o důvěru investorů
Trhy
ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.
Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka.
O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.
Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.
Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.