Přechod na elektřinu bolí. Zisk Audi klesl o čtvrtinu
 
                            Německá automobilka Audi hlásí prudký pokles zisku. Přechod na elektromobily je dražší, než čekala. K tomu se přidávají problémy v Číně a americká cla, která zatěžují koncern Volkswagen miliardovými náklady.
Německý výrobce luxusních vozů Audi znovu zhoršil celoroční výhled zisku. Za první tři čtvrtletí letošního roku firmě klesl provozní zisk o 25,5 procenta na 1,56 miliardy eur (asi 38 miliard korun). Automobilka, která je podobně jako Škoda Auto součástí koncernu Volkswagen, to oznámila na svém webu.
Cla v USA a slabá Čína
Pod značku Audi spadají mimo jiné Bentley, Lamborghini a Ducati. Celý koncern v současnosti zatěžují americká dovozní cla, protože Audi – na rozdíl od konkurenta BMW – nevyrábí přímo ve Spojených státech. Marže navíc klesají kvůli nákladnému přechodu na elektromobilitu a ochlazení čínského trhu, který patří k hlavním odbytištím značky.
Mateřský Volkswagen ve třetím čtvrtletí vykázal značnou ztrátu. Podle vyjádření firmy ji způsobily dodatečné celní platby v řádu miliard eur a změna strategie značky Porsche.
Odhad marže klesl
Audi nyní očekává, že jeho provozní marže se letos bude pohybovat mezi čtyřmi až šesti procenty, zatímco dosud předpokládala pět až sedm procent. Výhled tržeb na letošní rok však společnost ponechala beze změny.
Německý výrobce luxusních sportovních automobilů Porsche po necelých třech letech opustí hlavní index německých akcií DAX. Informovala o tom podle agentury DPA burzovní společnost Deutsche Börse. Vyřazení z indexu DAX je další ranou pro firmu Porsche, která se potýká s poklesem zisků a tržeb i s negativními dopady celní politiky amerického prezidenta Donalda Trumpa. 
	Pád legendy. Porsche už není součástí akciové elity
		Trhy
		
„Chceme být japonskou alternativou německé velké trojky,“ říká šéf českého Lexusu Jakub Květoň. Za sedm let narostl prodej Lexusů v Česku více než osminásobě. V rozhovoru pro Newstream.cz mluví o novém modelu ES, přístupu k elektromobilitě i o tom, proč showroom není místo, kde by měl zákazník čekat. 
	Šéf českého Lexusu Jakub Květoň: Češi věří hybridům, s elektromobily zatím váhají
		Leaders
		
Porsche, kdysi symbol výkonu a luxusu, teď bojuje s tvrdou realitou trhu. Slabé prodeje v Číně, Trumpova cla, zpomalený přechod na elektromobily i historicky nejnižší ziskové marže přetavily skvělou značku v rizikový titul. 
	Když zlaté logo nestačí. Porsche zápasí o důvěru investorů
		Trhy
		
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.
 
				 
                             
 
 
 
                             
 
 
 
                             
		 
		 
	 
 
