Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Škoda spustila výrobu svého nejdostupnějšího elektromobilu Elroq

Škoda spustila výrobu svého nejdostupnějšího elektromobilu Elroq
Škoda Auto / užito se svolením
 ČTK

Automobilka Škoda Auto začala ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi sériově vyrábět kompaktní SUV elektromobil Elroq. Vyrábí se na stejné lince jako nový Enyaq a Octavia, denně může vzniknout až 600 vozů. Jde o druhý elektrický model značky po větším Enyaqu.

„Sdílení linky s elektrickým sourozencem, novým modelem Enyaq, vytváří spolu s místní výrobou bateriových systémů pro platformu MEB významné synergie ve výrobě a efektivitě nákladů,“ uvedl člen představenstva automobilky pro výrobu a logistiku Andreas Dick. Flexibilní linka má automobilce umožnit rychle reagovat na změny v poptávce. Kvůli dosažení kapacity 600 vozů denně přesunula Škoda loni část produkce modelu Octavia do závodu v Kvasinách.

Škoda Elroq nabízí systémový výkon od 125 kW do 210 kW a tři verze baterií. Provedení Elroq 85 může dosáhnout maximálního dojezdu přes 580 kilometrů v režimu WLTP. Dobití z deseti na 80 procent kapacity je možné podle baterie už za 25 až 28 minut. Elroq je prvním modelem značky s designovým jazykem Modern Solid.

Nejdostupnější elektromobil od Škody

Automobilka uvedla, že se základní cenou 799 tisíc korun jde o jeden z nejdostupnějších elektromobilů ve svém segmentu na trhu, a navíc je na některých trzích srovnatelná s jeho protějškem Karoq se spalovacím motorem.

Konkurentem by novému Elroqu mohl být například elektrický Renault Scénic E-tech s cenou přes milion korun nebo menší Volvo EX 30 s cenou začínající na 895 tisících korunách, dalšími vyzývateli mohou být Kia EV3 za 899 tisíc korun nebo Hyundai Kona Electric za 819 990 korun.

Škoda letos očekává zvýšení prodejů svých elektrických vozů na více než 80 tisíc. Přispět by k tomu měla vedle modelu Elroq i modernizovaná verze elektrického modelu Enyaq. Prodeje modelu Enyaq loni automobilce celosvětově klesly o 2,6 procenta na 79 500 aut. Do konce loňského roku přijala automobilka na nový Elroq přes 20 tisíc objednávek.

Klaus Zellmer

Šéf Škodovky: Nesázejme jen na elektroauta, zákazníci chtějí výběr z více pohonů

„Abychom zůstali ekonomicky úspěšní, musíme preference zákazníků respektovat a ponechat jim otevřené technologické možnosti na cestě k dekarbonizaci evropského vozového parku,“ uvedl Klaus Zellmer.

Přečíst článek

Elektromobil Škoda Elroq

Škoda Auto chce příští rok prodat více než 80 tisíc elektroaut

Škoda Auto plánuje příští rok výrazně přesáhnout v prodeji elektromobilů rok 2023, kdy jich zákazníkům dodala rekordních 80 tisíc. Přispět k tomu má nový model Elroq, který doplňuje větší Enyaq. Prodeje Elroqu mají být zároveň vyšší než Enyaqu. Při prezentaci modelu Elroq to řekl manažer produktového marketingu Jaromír Mendl.

Přečíst článek

Škodě Auto loni rostl odbyt v Německu, na domácím trhu klesl

Milion dodaných vozů. Tak této mety se mladoboleslavské automobilce Škoda Auto loni nepodařilo dosáhnout. Bylo to "jen" 926 tisíc aut. Odbyt rostl hlavně v Německu, a to téměř o pětinu. Na domácí trh Škoda dodala meziročně méně vozů.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Na severu chtějí elektroauta, na jihu spalovací motory, říká Martin Jahn ze Škodovky

Přečíst článek
Doporučujeme