Reklama

Pražskou tramvajovou síť posílí až 200 souprav. Dopravní podnik vypsal tendr za 15 miliard

Pražskou tramvajovou síť posílí až 200 souprav. Dopravní podnik vypsal tendr za 15 miliard
ČTK
 ČTK

Pražský dopravní podnik (DPP) vypsal tendr na dodávku až 200 tramvají v předpokládané hodnotě 15 miliard korun. Prvních 40 vozů podnik odebere závazně, na další uzavře rámcovou smlouvu do roku 2035.

Reklama

DPP naposledy nakupoval po roce 2010 nejnovější tramvaje typu 15T for City. Nyní vlastní více než 800 tramvají. 

Podnik chce podle informací ve věstníku odebrat prvních 20 tramvají v roce 2025 a dalších 20 v roce 2026. Další pak bude moci podle potřeby odebírat na základě rámcové smlouvy v letech následujících. Na nákup první dvacítky vozů chce firma využít evropské dotace z Národního plánu obnovy. Vozy budou potřeba na obnovu vozového parku i obsluhu nových tratí.

Nové nízkopodlažní klimatizované tramvaje by měly mít kapacitu minimálně 220 cestujících a životnost alespoň 30 let od převzetí posledního vozidla ze zakázky. „Předběžné tržní konzultace nám ukázaly, že zájem na trhu je. Vysoutěženého dodavatele a podepsanou smlouvu s ním bychom chtěli mít zhruba do jednoho roku, to je maximálně do začátku prosince 2023,” uvedl technický ředitel podniku pro povrchovou dopravu Jan Šurovský.

Petr Hlubuček obviněný v rozsáhlé korupční kauze

David Ondráčka: Krmelec DPP, radní whistleblower a 1200 pražských konšelů

Skandál kolem pražského Dopravního podniku (opět) zatřásl pražskou i českou politikou a zničil image vládního STAN jako strany poctivých a nezištných starostů, píše v exkluzivním komentáři pro newstream.cz analytik a bývalý šéf Transparency International David Ondráčka. Další vyšetřování podle něj ukáže, co vyplave dál a koho to vezme s sebou. Ondráčka nabízí širší pohled na tři linie pražské komunální politiky, které tato kauza ukázala.

Přečíst článek

DPP letos zahájil stavbu tramvajové trati z Divoké Šárky na sídliště Dědina, která by měla být zprovozněna na přelomu října a listopadu příštího roku, a prodlužuje tramvajovou trať z Modřan do Libuše. Letos v dubnu zprovoznil úsek ze sídliště na Barrandově do Holyně, který dále prodlouží do Slivence. V plánu jsou také koleje v horní části Václavského náměstí nebo úsek propojující Bolzanovu s Vinohradskou ulicí.

Reklama

„Kromě toho DPP na základě rozhodnutí rady hlavního města Prahy projekčně připravuje dalších asi deset nových tramvajových tratí, z nichž zhruba polovina by se v následujících cca pěti letech mohla postavit. Tramvajovou síť v Praze poslední čtyři roky intenzivně opravujeme a rozšiřujeme a modernizovat je potřeba i vozový park,” dodal končící primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Vypsání tendru kritizoval opoziční zastupitel Prokop s odkazem na kauzu Dozimetr, ve které podle policie organizovaná skupina obviněných systematicky obsadila klíčové pozice v DPP tak, aby dosazení spřátelení manažeři mohli ovlivňovat výběrová řízení s cílem získat úplatky. „Tato kauza zasáhla nejvyšší patra politiky. Navíc dopravní podnik nyní nad sebou nemá ani řádnou kontrolu, protože ani dozorčí rada není ještě stínu Dozimetru zbavená. Je to opravdu nešťastné načasování a myslím, že nikdo z občanů nebude mít k této veřejné zakázce ani kousek důvěry,” uvedl s tím, že na místě by bylo s tendrem počkat.

Exprimátorka Krnáčová v podcastu: Městský okruh patří pod zem. Je chyba, že na Blanku nenavázala Vlasta

Praha pokračování tunelu Blanka potřebuje, ale kde na něj vzít peníze? „Ať si o Pavlu Bémovi myslí, kdo chce, co chce, vždycky jsem ho obdivovala, že byl schopen prosadit tak významnou stavbu, jakou je Blanka. Zázrak. Od nové reprezentace očekávám, že naváže Vlastou,“ říká v druhém díle podcastu Marcely Fialkové Nekorektní dvojka na téma dopravy v Praze její bývalá primátorka Adriana Krnáčová.

Přečíst článek

Podnik má podle informací na svém webu 802 tramvají v sedmi různých typech. Nejpočetnější skupinou jsou takzvané sólové vozy typu T3 R.P, kterých je 347. Druhou nejpočetnější skupinou jsou nejnovější tramvaje 15T for City, jichž DPP vlastní 250. Podnik má také 730 souprav metra, 1216 autobusů a jeden trolejbus. Na dalších až 70 nízkopodlažních trolejbusů nedávno vypsal tendr za 1,18 miliardy korun. DPP provozuje také lanovku na Petřín.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Krnovské opravny a strojírny

Výrobce tramvají hlásí zvýšení čistého zisku za rok 2021 o 5,5 milionu. Čistý obrat firmě ale klesl o 128 milionů

Přečíst článek
Pražské metro

Revizoři z dopravního podniku by měli zmizet v propadlišti dějin. I s jeho vedením

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme