Po Austinu se začaly prohánět Tesly bez řidiče s AI

Americký výrobce elektromobilů Tesla uvedl v texaském Austinu poprvé do provozu několik samořízených vozů taxi, které nabírají platící cestující. Zatím s doprovodem na sedadle spolujezdce. Informují o tom tiskové agentury. Šéf společnosti Tesla Elon Musk si od spuštění služby robotaxi slibuje finanční zajištění Tesly do budoucna.
Auta zatím jezdí jen v části města. Službu si od neděle mohou objednat pomocí aplikace vybraní lidé, Tesla hledala první zákazníky mezi influencery, kteří jí jsou nakloněni. Ti už zveřejnili videa z prvních jízd.
FOTOGALERIE: Jak vypadaly začátky společnosti Tesla?
Jízda za 90 korun
Musk v příspěvku na sociální síti X označil tento okamžik za vyvrcholení deseti let tvrdé práce. Poznamenal, že čipy a softwarové týmy pro umělou inteligenci (AI) byly v Tesle vybudovány od nuly. Tesla podle něj nabízí jízdu robotaxi za paušální poplatek 4,20 dolaru (zhruba 90 korun).
Odborníci i konkurenti mají pochybnosti o tom, jak spolehlivě dokážou tesly autonomně jezdit. Musk se totiž chce spoléhat pouze na kamery, nikoli na dražší laserové radary, které snímají okolí.
Tuto technologii používá i společnost Waymo, což je v současnosti zdaleka největší poskytovatel robotických taxi. Waymo má teď více než 1500 vozů a za sebou více než 250 tisíc jízd s cestujícími bez člověka za volantem. Pokud se však Muskovi sázka na kamery vyplatí, bude mít Tesla značnou nákladovou výhodu, uvedla agentura DPA.
Starých lidí přibývá a mnozí z nich potřebují péči, jakou jim jejich rodina není schopna zajistit. Profesionálních, schopných a také ochotných a chápavých pečovatelů však není dost. Zastoupit je zřejmě dokáže pouze technika a v budoucnu zejména roboti.
Kdo se o vás postará ve stáří? No přece roboti
Enjoy
Jak je jeho zvykem, Elon Musk v posledním týdnu opět plnil novinové titulky a dominoval debatám na sociálních sítích. Jeho hádka s Donaldem Trumpem provázená šťavnatými výroky je asi u konce, protože Musk si posypal hlavu popelem a přiznal se, že to přehnal. Ať byla hádka s prezidentem jen divadlem pro veřejnost či opravdu vážně míněná, je otázka, každopádně výsledkem turbulentních pár týdnů je to, že Musk se skutečně stáhl zpět do Tesly. Jenom ne tak, jak by se čekalo.
Musk o své tesly už moc nestojí, oči má jinde
Názory
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.