Reklama

Orbán opanuje i telekomunikace, díky kšeftu s Vodafone

Vodafone
Dušan Kütner / Newstream
 ČTK

Britská telekomunikační společnost Vodafone Group prodá svou maďarskou součást za 660 miliard forintů (zhruba 40 miliard korun) tamní firmě 4iG a maďarskému státnímu holdingu Corvinus. Firma, která působí i v České republice, to oznámila v tiskové zprávě.

Reklama

Vodafone už loni v srpnu uvedl, že uzavřel nezávaznou dohodu o prodeji maďarské divize firmám 4iG a Corvinus. Ty podle dnešní zprávy dokončily hloubkovou kontrolu divize a dohoda se stala závaznou. Dokončení transakce Vodafone očekává už tento měsíc. Výtěžek z prodeje maďarské divize hodlá použít na snížení dluhu.

Prozatímní ředitelka Vodafonu Margherita Della Valle uvedla, že transakce podpoří „cíl maďarské vlády vytvořit národního šampiona v oblasti informačních a komunikačních technologií” a povede k urychlení investic do digitalizace Maďarska.

Orbán opanuje už i telekomunikace

Agentura Reuters uvedla, že maďarský premiér Viktor Orbán si díky transakci upevní kontrolu nad maďarským telekomunikačním sektorem. Orbán už dříve posílil vliv vlády v odvětvích, jako je energetika, bankovnictví a média.

Xavier Niel

Telekomunikační magnát Niel koupil akcie britského Vodafonu

Francouzský telekomunikační magnát Xavier Niel, který je zakladatelem a většinovým majitelem francouzské telekomunikační skupiny Iliad, koupil 2,5 procenta akcií v britském operátorovi Vodafone. Bez dalších podrobností to uvedla jeho investiční společnost Atlas Investissement. Podle agentury Bloomberg současná hodnota podílu činí 752 milionů liber (zhruba 21 miliard korun).

Přečíst článek

Společnost 4iG získá v maďarské divizi Vodafonu 51procentní podíl, zatímco stát bude vlastnit 49 procent. Divize má podle agentury MTI tři miliony zákazníků v oblasti mobilních služeb a 800 tisíc  zákazníků u pevných linek.

Reklama

Akvizicí k větší suverenitě

„Strategická spolupráce mezi maďarským státem a 4iG v této transakci povede nejen k transformaci trhu, ale i ke zlepšení konkurenceschopnosti a urychlení digitální transformace ekonomiky,” uvedl předseda správní rady společnosti 4iG Gellért Jászai.

Společnost 4iG je majitelem firmy Antenna Hungária, která provozuje televizní a rozhlasové vysílání a poskytuje telekomunikační služby. Po převzetí divize Vodafonu bude skupina v Maďarsku jedničkou v oblasti pevného připojení k internetu a televizního vysílání a dvojkou v oblasti mobilních hlasových a internetových služeb, uvedla MTI.

Maďarský ministr pro hospodářský rozvoj Márton Nagy oznámil, že vláda pokračuje ve snaze posílit konkurenceschopnost a nezávislost Maďarska navzdory dopadům války na Ukrajině a sankční politiky na ekonomiku.

„Prioritou vlády je, aby existovalo většinové domácí vlastnictví v odvětvích důležitých z hlediska národní strategie, například v pojišťovacím a telekomunikačním sektoru, stejně jako tomu je v bankovnictví, energetice a médiích,” prohlásil. „Převzetí firmy Vodafone Hungary slouží tomuto účelu a posílí suverenitu Maďarska,” dodal.

Maďarský premiér Viktor Orbán

Orbánovi docházejí peníze i nápady. Zavádí proto další windfall tax

Viktor Orbán se problémy státní kasy snaží lepit různými způsoby. Nejnověji se rozhodl uvalit dodatečnou daň na velké producenty léčiv. Půjde o progresivní daň a firmy zdaní osmi procenty tržby přesahující 150 miliard forintů, tedy zhruba 398 milionů dolarů. Začne díky tomu fungovat „Obránomics“?

Přečíst článek

Viktor Orbán

David Ondráčka: Orbán hraje s Evropou vabank

Orbán je protřelý politický praktik a cynik, z Maďarska si postupně udělal oligarchickou autokracii. Zničil právní stát a dělbu moci, stát de facto obsadil na všech úrovních, vytvořil si pro svou stranu výhodná volební pravidla, podmanil justici a média, opozici ostřeluje vládními kampaněmi za veřejné peníze, všechny pojistky demokracie marginalizoval – no a účty mu zatím platí Evropa, píše ve svém komentáři David Ondráčka, bývalý ředitel Transparency International ČR.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Co nejvíce zaujalo čtenáře Newstreamu v roce 2022? Válku na Ukrajině či energetickou krizi trumfla reportáž z Řecka

Co čtenáře Newstreamu nejvíce zaujalo v roce 2022? Válku na Ukrajině i energetickou krizi trumfla reportáž z Řecka

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme