Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Orbánovi docházejí peníze i nápady. Zavádí proto další windfall tax

Maďarský premiér Viktor Orbán
ČTK
Stanislav Šulc
sta

Viktor Orbán se problémy státní kasy snaží lepit různými způsoby. Nejnověji se rozhodl uvalit dodatečnou daň na velké producenty léčiv. Půjde o progresivní daň a firmy zdaní osmi procenty tržby přesahující 150 miliard forintů, tedy zhruba 398 milionů dolarů. Začne díky tomu fungovat „Obránomics“?

Reklama

Výrobci léčiv se stanou dalším cílem politiků snažících se lepit díry ve státních rozpočtech. Naznačuje to snaha maďarského premiéra Viktora Orbána, který v pátek pozdě večer představil plán nové windfall tax na velké farmaceutické firmy.

Půjde o dodatečné osmiprocentní zdanění tržeb přesahujících 150 miliard forintů, tedy zhruba 398 milionů dolarů,“ uvedla agentura Bloomberg. Podle propočtů serveru Portfolio.hu by například jen v Budapešti sídlící společnost Gedeon Richter mohla na základě této daně odvést do státní kasy dalších 108 miliard forintů (téměř 290 milionů dolarů). Server přitom upozorňuje, že firmy budou takto danit příjmy za roky 2022 a 2023.

Maďarský premiér Viktor Orbán

Viktor Orbán: Evropa upadne do recese, už je to nevyhnutelné

Protiruské sankce se začínají obracet proti Evropské unii, uvedl maďarský premiér Viktor Orbán ve státním radiu. Podle vlivného evropského politika aktuální problém s energiemi dovede Unii nevyhnutelně do recese.

Přečíst článek

Rekordní inflace v Evropské unii

Orbán hledá peníze, kde se dá. Důvodem jsou výrazné propady příjmů z Evropské unie. Ta Maďarsku v tuto chvíli zadržuje kolem 22 miliard eur z fondu na obnovu. Důvodem opatření je přetrvávající destrukce právního státu právě ze strany premiéra Orbána a jeho vládní strany Fidesz.

Maďarsko se tak nejen kvůli pandemii a válce ocitlo ve velkých ekonomických problémech. Má jednu z nejvyšších inflací v Evropské unii (v listopadu vystoupala na 22,5 procenta). Zároveň se tak děje navzdory vysokým úrokovým sazbám, které centrální banka na konci září zvedla již na 13 procent a další růst by znamenal nebezpečí pro stát i soukromou sféru.

Co přinese nový rok podnikatelům? Tři hlavní daňové změny, seznamte se

Změní se limit obratu pro povinnost registrace k DPH, nový rok zamíchá i paušální daní, jež bude nově rozdělena do tří pásem, a finanční správy začnou sbírat údaje o prodejcích na elektronických platformách. Jana Jáčová z firmy UOL Účetnictví rozebírá každou novinku.

Přečíst článek

České firmy v ohrožení?

Maďarsko v současnosti vyššími sazbami zdaňuje vedle výrobců léčiv ještě producenty ropných produktů zpracovávající ruskou ropu. Ani tam to však nemusí skončit, pokud „Orbánomics“ nezačne nějakým zázrakem fungovat. Do hledáčku Viktora Orbána by se tak mohly dostat i další firmy ze zdravotního sektoru. A tam už najdeme například i české firmy.

Na maďarském trhu totiž působí od letošního podzimu Pilulka ovšem jako prodejce drogistického zboží.

Nákupy na Vánoce

Lukáš Kovanda: Vánoce 2022 budou nejdražší a nejchudší za dlouhá léta

Razantní propad životní úrovně a stále vysoká inflace jsou hlavními příčinami nepříliš veselé reality letošních vánočních svátků. Češi za ně zaplatí nejvíc v historii, ale zároveň nakoupí nejméně zboží za nejméně dekádu.

Přečíst článek

Katarína Krajčovičová v Eva Talks
video

Katarína Krajčovičová: Strategie budování osobního brandu nesmí zničit autenticitu člověka

„Budování osobní značky je pro profesní směřování velmi důležité, přesto jde o oblast osobního rozvoje, která je stále poměrně nevědomým procesem,” říká Katarína Krajčovičová v pořadu Eva Talks Evy Čerešňákové. Katarína z pozice marketingové specialistky na budování osobní značky ve svém novém pořadu na Newstreamu ukazuje, že jde naopak o vědomý a dlouhodobý proces. „Hledala jsem průnik mezi tím, čemu jsem se roky profesně věnovala a zároveň aby to diváky bavilo. Vsadila jsem na uvolněnější nádech pořadu, ve kterém například hostům servírujeme míchaný drink jako odraz jejich osobní značky,” popisuje v rozhovoru Katarína. 

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Nový opoziční lídr Péter Magyar

Problémy pro Orbána? Maďarská opozice se nadechuje, na protivládní demonstraci přišly tisíce lidí

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme