Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Škoda Auto prodala o skoro 30 procent méně aut. Je na tom nejhůř ze skupiny VW

Škoda Enyaq IV
Škoda Auto
 ČTK

Automobilka Škoda Auto v období od ledna do července prodala 421 800 vozů, meziročně o 28,5 procenta méně. To představuje nejvýraznější pokles ze všech automobilových značek koncernu Volkswagen.

Reklama

Dobrou zprávou je, že tempo meziročního poklesu zpomaluje. V samotném červenci dodala Škoda Auto zákazníkům 61 300 vozů, což je o 18,3 procenta méně než před rokem. Tempo meziročního poklesu zpomalilo z červnových 26,6 procenta. Vyplývá to údajů, které zveřejnil mateřský koncern Volkswagen. 

Oliver Blume, šéf koncernu Volkswagen

Čtyři vratká křesla. Nový šéf koncernu VW chce snížit počet členů boardu

Nastupující šéf automobilového koncernu Volkswagen Oliver Blume jako jeden z prvních kroků po nástupu do funkce chystá snížení počtu členů představenstva podniku. S odvoláním na několik informovaných zdrojů to uvedla agentura Reuters. Automobilky Volkswagen i Porsche, kterou Blume vede, se k věci nevyjádřily.

Přečíst článek

Odbyt celé skupiny Volkswagen v červenci zůstal v meziročním srovnání téměř beze změny na 725 400 vozů. Pokles dodávek v Evropě a Severní Americe totiž kompenzoval silný růst v Číně. V období od ledna do července odbyt skupiny Volkswagen meziročně klesl o 19,3 procenta na 4,6 milionu vozů.

Výrobci automobilů se už delší dobu potýkají s nedostatkem součástek, který narušil také výrobní aktivity Škody Auto. Situaci navíc zkomplikovala válka na Ukrajině, která způsobila mimo jiné výpadek produkce u ukrajinského dodavatele kabelových svazků pro Škodu Auto. Provozní zisk Škody za prvních šest měsíců letošního roku klesl na 676 milionů eur (zhruba 16,5 miliardy korun) z loňských 974 milionů eur.

Auto, ilustrační foto

Škodovce propadl zisk kvůli válce a dolaru. Mateřskému Volkswagenu se naopak daří

Finanční ředitel koncernu Volkswagenu Arno Antlitz uvedl, že firma „prokázala značnou finanční odolnost vůči bezprecedentním globálním výzvám“. Ve druhém pololetí navíc VW počítá, že se problémy s dodavatelskými řetězci zmírní.

Přečíst článek

Škoda Auto provozuje v České republice tři výrobní závody, vyrábí ale také v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Působí na více než 100 trzích.

Skupina Volkswagen zahrnuje vedle Škody řadu dalších značek. Kromě vlajkové značky VW jsou to například Audi, Porsche, Seat, Bentley či Lamborghini.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Kreml posvětil prodej továrny VW v Kaluze tamnímu obchodníku s auty

AKTUALIZOVÁNO: Definitivní konec továrny Škody v Rusku. Kreml posvětil prodej domácí firmě Avilon za miliardy

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme