Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Obyčejný byznys: Provoz kempu je sázkou do loterie, říká správce rekreačního zařízení

Letošní léto vrátilo Čechy ke kempingu. Hitem jsou obytňáky
Morelo CZ
Michal Nosek

Jako kluk jezdil Petr Čada každé prázdniny s rodiči do kempu u Lužnice a láska k této řece mu vydržela po celý život. Po dokončení hotelové školy nabíral pár let zkušenosti v cizině a po návratu do Česka měl o své budoucnosti jasno. Pronajal si kemp v jižních Čechách. 

„Představoval jsem si to jako romantický návrat do dětství, ale provozovat kemp není žádná rekreace,” říká o své živnosti. Kemp provozuje s manželkou a v hlavní sezoně jim vypomáhají i dcery a jejich kamarádky jako brigádnice

„Je pomalu půlka prázdnin a na návštěvnost si nestěžuji, i když bychom zvládli ještě více klientů. Stanů ubývá, lidé si i v kempech zvykli na větší pohodlí, a tak máme chatky prakticky vyprodané do konce prázdnin,” popisuje současné trendy kempování Petr, který za posunem vidí covidovou pandemii

Sklizeň, ilustrační foto

Obyčejná práce: Z ježdění sem a tam jde hlava kolem, říká kombajnér

Na venkovských silnicích se již objevují kombajny, které se připravují na sklizeň. Ještě na začátku tisíciletí sklízely desítky strojů. Ještě dříve pole brázdily proslulé „plechové kavalerie“. To je však minulost. Dnes se na polích objevuje mnohem méně výrazně výkonnějších strojů.

Přečíst článek

„Před covidem lidé objednávali týdenní pobyty dlouho dopředu, to se změnilo a dnes více objednávají kratší pobyty na poslední chvíli. Covid také přinesl velký rozmach karavanového kempování,“ popisuje. Lidé, kteří mají svůj karavan již nejezdí na jedno předem dané místo. Dovolenou si detailně plánují a každý den jedou do jiného kempu. Když vydrží více dní, tak to Petr považuje téměř za zázrak. Podle statistik Asociace kempů ČR bylo loni téměř devadesát procent návštěvníků domácích. Výrazný odliv turistů ze zahraničí představuje další ze zásadních změn v kempování. 

Tradice kempů žije

„Máme naštěstí své 'štamgasty' a jejich party, kteří se každoročně vrací, což nám přináší jisté tržby, jinak je to s provozem kempu jako s loterií. Připravíme třeba koncert, nakoupíme zboží, ale místo zábavy večer přiletí lijavec a je po legraci. Na druhou stranu se stává, že muzikanti na terase u hospody začnou spontánně hrát a my máme solidní tržby do rána, ale na to se byznysově připravit nedá,” popisuje strasti a slasti své práce s tím, že je důležité vnímat zájem a přání návštěvníků.

Proto v kempu rozšířil počet zásuvek určených k nabíjení elektrokol i přípojek pro karavany, a o elektrokola posílil i nabídku své sportovní půjčovny. „Musím jít klientům naproti, jinak už bych taky nemusel příští sezonu otevřít,” uzavíré své vyprávění. 

Milan Úbl ve svém království, které je plné audiotechniky

Obyčejný byznys: Opravám televizorů se roky vyhýbám, říká elektrotechnik

V Česku je mnoho zajímavých provozů a podniků, prodejen a trhů, které zákazníci milují a majitelé pro ně dělají maximum. Představujeme je na newstream.cz v novém seriálu Obyčejný byznys. Tentokrát se vydáme za odborníkem na opravy a instalace audiotechniky a majitelem firmy DJ Servis Milanem Úblem. 

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme