Obyčejná práce: O české animátory je zájem. Ale sranda u moře to není, říká jedna z nich

Hotelovou animátorku, či animátora jde jednoduše přirovnat k vedoucím na dětském táboře, kteří se starají o zábavu. Jen v tomto případě pracují i s dospělými v oblíbených přímořských resortech řady zemí. Od Bulharska, po Egypt. Práci však naleznou i na Mácháči.
„Příští rok pojedu už třetí léto. Začalo to, když jsme s kamarádkou hledaly brigádu před nástupem na vysokou. Přihlásily jsme se do konkursu a vyšlo to,“ popisuje svůj pracovní start Jana Morávková s tím, že jí vyhovuje i pobyt v resortu. „Jsem v podstatě líná a po celém dnu poskakování a hopkání se po práci nemusím nikam honit a mám v resortu všechno při ruce. Hoteloví hosté chtějí zábavu. V tom duchu jsou i naše společná cvičení. Žádný vrcholový trénink, ale hlavně zábava,“ dodává. Animátoři se své aktivitě mohou věnovat dle destinace od dvou měsíců, po prakticky celý rok, ale největší vytížení je v průběhu letní sezony.
Práce ale není jen o pořádání dětských plážových diskoték a rozcviček. Snaží se vycházet vstříc i přáním dospělých klientů a pořádá různé sportovní turnaje – od fotbalových, po ty v šipkách či kulečníku. Práce animátora však není pro každého. Pracují i šest dní v týdnu, v neznámém prostředí, ve vysokých teplotách, a provozují fyzicky náročnou práci. „Jako sranda u moře se to nazvat nedá. Navíc při práci s dětmi musím být velice ostražitá a prozíravá,“ připomíná Jana možná rizika. Naštěstí zatím žádný úraz řešit nemusela.
Práci s dětmi a práci se dřevem si třicátník Honza Merhaut již dávno vybral za své životní poslání. Roky se věnuje dětskému indiánskému oddílu Ťapáč na pražském sídlišti Lužiny. Zde se děti formou her seznamují s přírodou a učí se lásce a úctě k ní.
Obyčejná práce: Učí děti lásce k přírodě i dřevu. Začalo to spoluprací se školkou, říká řezbář
Zprávy z firem
Čěští animátoři jsou žádaní
„Čeští a slovenští animátoři jsou na rozdíl od těch například italských, nebo španělských lépe jazykově vybavení, pracovitější a svědomitější, což se setkává s pozitivním ohlasem,“ říká Viktor Fodor, který si po absolvování cestovního ruchu na ekonomické škole založil agenturu, kde animátorky a animátory školí, připravují a zprostředkovávají jim práci.
Po třech sezónách, kdy sám pracoval jako animátor, se mu na trhu cestovního ruchu podařilo zaplnit prázdné místo. „Podobná společnost, která by se přípravě animátorek a animátorů na jejich zahraniční angažmá v Česku nebyla, tak jsem jí po promoci vytvořil,“ usmívá se Viktor.
Animace není pro mladé pouze práce a zábava, ale i získávání kontaktů a zkušeností. Plat není nijak závratný, aktuálně se zvýšil na 650 eur, v případě práce české cestovní kanceláře se pohybuje od 18 tisíc korun. K tomu je ale nutné přičíst ubytování, stravu, pojištění a letenky, které má animátor hrazené.
„Animátor ani nemusí mít perfektní angličtinu, nemusí být ani profesionální tanečník, či sportovec, jen musí umět své nadání prodat a klienty zaujmout. Animátorka, či animátor jde jednoduše přirovnat k vedoucím na dětském táboře, kteří se starají o zábavu. Jen v tomto případě pracuje i s dospělými v oblíbených přímořských resortech řady zemí. Od Bulharska, po Egypt. Práci však naleznou i na Mácháči. V tom je kouzlo,“ uzavírá Viktor.
V Česku je mnoho zajímavých provozů a podniků, prodejen a trhů, které zákazníci milují a majitelé pro ně dělají maximum. Představujeme je na newstream.cz v novém seriálu Obyčejný byznys. Tentokrát se vydáme za odborníkem na opravy a instalace audiotechniky a majitelem firmy DJ Servis Milanem Úblem.
Obyčejný byznys: Opravám televizorů se roky vyhýbám, říká elektrotechnik
Zprávy z firem
V roce 2010 začal budovat mládežnický fotbalový klub Dukla Jižní Město. Z původně téměř rodinné záležitosti se po čtrnácti letech stala sportovní základna pro čtyři stovky dětí v různých věkových kategoriích.
Obyčejná práce: Učím děti milovat sport, říká fotbalový trenér Petr Sýkora
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.