Netflix propustí další stovky lidí, jedná o spolupráci s Googlem

Největší světová streamovací platforma Netflix se poprvé za dekádu potýká se závažnou ztrátou předplatitelů. Firma minulý měsíc oznámila propuštění 150 zaměstnanců, teď odejde dalších 300. Za pokles zájmu o streamovací služby může hlavně rostoucí konkurence a odeznívání pandemie covidu, která lidem opět otevřela i jiné možnosti trávení volného času. Mnozí spotřebitelé také kvůli vysoké inflaci ve světě na zábavě šetří, uvedl server CNN.
Netflix se snaží vymyslet způsob, jak negativní vlnu zvrátit a dostat platformu, která má 221,6 milionu předplatitelů, zpět na správnou cestu. Přemýšlí například nad omezením sdílení hesel mezi předplatiteli či zavedením nové levnější úrovně předplatného, které bude obsahovat reklamy. Netflix vede jednání o možné marketingové spolupráci s dceřinou firmou Alphabetu Google a s NBC Universal společnosti Comcast.
Očekávaná čtvrtá série kultovního seriálu Stranger Things se na Netflixu objeví na dvě části. Prvních sedm epizod se krátce po květnové premiéře okamžitě zařadilo mezi nejúspěšnější seriály Netflixu všech dob. Rozuzlení čtvrté řady jde na obrazovky a monitory v pátek 1. července. Netflix nyní prožívá zásadní období, protože ztrácí předplatitele. Stranger Things se mohou stát důležitým zachráncem, píše v analýze Stanislav Šulc.
Stranger Things jako záchrana Netflixu? Seriál má stále úspěch, rozhodne konec čtvrté řady
Enjoy
Největší konkurent Netflixu, společnost Disney+, už také uvedl, že zavede předplatné s reklamou.
Nevole na Wall Streetu
Dubnové propouštění vyvolalo vlny na Wall Street a investory vedlo k tomu, že z tržní hodnoty Netflixu smazali miliardy dolarů. Akcie společnosti se letos propadly zhruba o 70 procent.
„Zatímco pokračujeme v investicích, museli jsme zároveň provést takové úpravy, aby naše náklady rostly souběžně s tržbami,“ komentoval ve čtvrtek mluvčí společnosti pro CNN propouštění.
Disney+ nabídne již od 14. června stovky filmů a seriálů v češtině či s titulky včetně kompletních Hvězdných válek či legendární Sněhurky a sedmi trpaslíků. Největší studio světa zároveň chystá masivní produkce mimo USA. Na česká díla z produkce Walta Disneyho si však zatím počkáme, prozradilo studio exkluzivně serveru newstream.cz.
Bitva o českého diváka vrcholí. Disney+ nabídne stovky filmů a seriálů
Enjoy
„Jsme našim bývalým zaměstnancům velmi vděční za vše, co pro Netflix udělali, a proto usilovně pracujeme na tom, abychom je v tomto obtížném období podpořili,“ dodal mluvčí. K propouštění dochází převážně ve Spojených státech.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.