Na sociálních sítích ujíždí už více než pět miliard lidí, denně u displeje tráví hodiny
Počet aktivních uživatelů sociálních sítí loni překročil pět miliard lidí, což představuje 62,3 světové populace. Vyplývá to z výroční zprávy, kterou zveřejnila společnost Meltwater spolu s agenturou We Are Social. Připojení k internetu má 5,53 miliardy lidí, uvádí zpráva. Typický uživatel internetu denně na síti stráví šest hodin a 40 minut.
Zpráva vychází z dat společnosti Kepios, jež se zaměřuje na studium využívání digitálních technologií. Počet uživatelů sociálních sítí se podle ní loni zvýšil o 5,6 procenta, zatímco světová populace narostla o 0,9 procenta.
Největší sociální síť z hlediska počtu uživatelů, platforma Instagram, měla celkem 1,65 miliardy uživatelů, těsně za ní následovala síť TikTok s 1,56 miliardy uživatelů. Zpráva však připomíná, že v počtu uživatelů panuje určitá míra nepřesnosti, zejména kvůli automatizovaným účtům a lidem registrovaným pod různými identitami.
Letošní červenec přinese další změnu pro výrobce automobilů. K řadě platných povinností jim u nových vozů přibude ochrana před kyberútoky. Tu zatím řešila každá automobilka po svém.
Hackeři se zaměřují na automobily. Vozy budou chráněny před kyberútoky
Zprávy z firem
Elon Musk se opět staví do role vyzyvatele, tentokrát na poli umělé inteligence. Pro svojí firmu xAI zatím shání peníze, cíle má však nemalé. Poměřovat síly chce s lídrem trhu, společností OpenAI, která se těší štědré podpoře Microsoftu.
Musk shání peníze pro svou umělou inteligenci. Škemrá u asijských miliardářů
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.