Reklama

Musk zkouší zatočit s konkurencí Twitteru. Smaže účty na ni odkazující

Účet Elona Muska patří k nejcennějším na Twitteru
ČTK
 ČTK

Americká internetová společnost Twitter odstraní ze své stejnojmenné platformy účty, které byly zřízeny jen za účelem propagace konkurenčních sítí.

Reklama

Firma, jejímž novým vlastníkem je miliardář Elon Musk, to dnes oznámila na svém účtu Twitter Support. Týká se to rovněž obsahu, v němž jsou odkazy nebo uživatelská jména k platformám Facebook, Instagram, Mastodon, Truth Social, Tribel, Nostr a Post.

Povoleny zůstanou takzvané křížové příspěvky. Tedy takové, které pocházejí z jakékoliv jiné platformy a směřují na více jiných platforem. Odkazy a uživatelská jména na sociální platformy, které Twitter na seznamu nepovolených platforem výslovně neuvádí, jeho novou politiku neporušují. Podrobnosti firma uvádí v on-line příručce.

Někdejší šéf Twitteru Jack Dorsey.

Chyboval jsem, přiznal bývalý šéf Twitteru Dorsey

Spoluzakladatel a bývalý ředitel Twitteru Jack Dorsey připustil, že v řízení firmy pochybil. Je to další střípek v kauze Twitter Files. Navíc Dorsey uvedl, že problémy Twitteru nezmizely.

Přečíst článek

Na seznamu není například TikTok, což je platforma pro zveřejňování krátkých videí. Jejím vlastníkem je čínská společnost ByteDance. Naopak sociální síť Truth Social, kterou vyvinula společnost Trump Media & Technology Group bývalého amerického prezidenta Donalda Trumpa, na seznamu je. Trumpovi loni v lednu minulé vedení firmy Twitter natrvalo zakázalo na platformě publikovat, Musk Trumpovi účet na Twitteru letos v listopadu sice obnovil, Trump už o něj ale neprojevil zájem.

Musk se s nikým radit nemusí

Musk firmu Twitter koupil na konci října zhruba za 44 miliard dolarů (asi bilion korun). Twitter už za Muskova vedení rozpustil dobrovolnický tým, který vznikl v roce 2016 a jehož smyslem bylo Twitteru dávat rady ohledně rozhodnutí týkajících se fungování platformy.

Reklama

Elon Musk

Zdeněk Pečený: Musk není žádný Superman. Koupě Twitteru mu láme vaz

Kdysi nejbohatší muž světa nezažívá nejlepší rok. Bohatství se mu smršťuje nejen kvůli klesajícím cenám akcií automobilky Tesla, ale také kvůli sociální síti Twitter, z jejíhož nákupu se mu nepodařilo vykroutit. Muskovo „cpaní se“ do Twitteru se ukazuje jako opravdu hodně špatný nápad, píše Zdeněk Pečený z Newstreamu.

Přečíst článek

Ohlášená změna politiky, kterou se řídí fungování Twitteru včetně odkazů na konkurenční platformy, přichází po sérii změn zavedených po Muskově nástupu do čela firmy. Agentura Reuters označila zavádění těchto změn za chaotické.

Když zavládne chaos

Musk se angažuje ve více oblastech, je například i šéfem automobilky Tesla či vesmírné společnosti SpaceX. Po převzetí Twitteru propustil nejvyšší management a zhruba polovinu zaměstnanců. Dlouho se pak nemohl rozhodnout, jak přesně bude zpoplatňovat vybrané služby v rámci předplatného Twitter Blue. Nejnověji Musk zrušil účty několika novinářům, kteří sdíleli odkazy na pohyb Muskova soukromého letadla v reálném čase. Musk to zdůvodnil obavami o bezpečnost své rodiny. Když se zvedla vlna kritiky od novinářů i některých vládních úřadů ve více zemích, Musk zrušené účty obnovil.

Twitter, který vlastní Elon Musk, zrušil účet sledující jeho soukromé letadlo.

Šmírovat Muskovo letadlo nelze. Twitter otočil a účet zrušil

Všechno je jinak. Twitter zrušil účet sledující na základě veřejně dostupných letových údajů polohu soukromého letadla Elona Muska, který společnost v říjnu koupil za 44 miliard dolarů (jeden bilion korun). Účet, který založil americký vysokoškolák Jack Sweeney, nasbíral přes půl milionu sledujících. Musk přitom sliboval, že účet nezakáže. Informoval o tom zpravodajský server CNBC.

Přečíst článek

Musk byl od loňského podzimu nejbohatším člověkem na světě. Na první příčce jej ale před několika dny vystřídal francouzský podnikatel Bernard Arnault, spoluvlastník společnosti LVMH, která se věnuje prodeji luxusního zboží.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme