Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Musk žene neziskovku k soudu. Viní ji z neúspěchu Twitteru u inzerentů

Zakladatel a CEO Tesly Elon Musk letí do Číny.
ČTK
 ČTK

Internetová sociální síť X, která se donedávna jmenovala Twitter, tento týden podala žalobu na neziskovou organizaci bojující proti nenávistným projevům a dezinformacím na internetu. Žaloba tvrdí, že organizace s názvem Centrum pro obranu před digitální nenávistí (CCDH) zveřejnila nepravdivá tvrzení a povzbuzovala inzerenty k odchodu ze sítě X, píše Reuters.

Reklama

Majitel sítě X Elon Musk podle dřívějších zpráv amerických médií poslal organizaci dopis, ve kterém jí pohrozil žalobou požadující blíže nespecifikované odškodné. Právníci CCDH v reakci na dopis obvinili firmu X ze zastrašování těch, kdo mají odvahu vystupovat proti nenávistným projevům a škodlivému obsahu na internetu. Uvedli rovněž, že obvinění vznesená firmou X nemají žádný faktický základ.

Argumentační ping pong

Za žalobou stojí červencová zpráva o výsledcích výzkumu CCDH, která uvádí, že po loňském převzetí sítě Muskem došlo k vzestupu nenávistných projevů vůči menšinovým komunitám. Společnost X a její šéfka Linda Yaccarinová zprávu označily za nepravdivou a založenou na „nesprávných, zavádějících a neaktuálních údajích, zejména z období krátce po převzetí“.

Twitter vrátil prostořekému Kanye Westovi jeho účet. Co s ním udělá?

Twitter vrátil prostořekému Kanye Westovi jeho účet. Co s ním udělá?

Sociální síť X, dříve Twitter, po téměř osmi měsících obnovila účet amerického rappera Kanye Westa. Informovala o tom o víkendu BBC. Účet byl zablokovaný kvůli urážlivým a antisemitským příspěvkům slavného a kontroverzního umělce, známého také pod pseudonymem Ye nebo přezdívkou Yeezy.

Přečíst článek

Podle šéfa CCDH Imrana Ahmeda výzkum organizace ukázal, že „nenávist a dezinformace se na platformě pod Muskovým vlastnictvím šíří jako lesní požár“. Ahmed v emailu zaslaném agentuře Reuters rovněž uvedl, že organizace bude ve svém nezávislém výzkumu pokračovat. Společnost X tento týden na svém blogu uvedla, že CCDH získala přístup k jejím datům bez oprávnění.

Reklama

Musk firmu Twitter koupil za 44 miliard dolarů (zhruba bilion korun) v říjnu loňského roku a podnik od té doby prošel rozsáhlými změnami. Tento měsíc Musk uvedl, že firma od převzetí přišla téměř o polovinu tržeb z reklamy.

Musk, který je rovněž výkonným ředitelem automobilky Tesla, je v současnosti nejbohatším člověkem na světě. Podle indexu miliardářů, který sestavuje agentura Bloomberg, dosahuje aktuální hodnota jeho majetku 242 miliard dolarů (více než pět bilionů korun).

Dusno kolem X. Musk a Twitter budou čelit žalobám, třeba i od Microsoftu, míní experti

Dusno kolem X. Musk a Twitter budou čelit žalobám, třeba i od Microsoftu, míní experti

Rozhodnutí miliardáře Elona Muska přejmenovat společnost Twitter na X může být právně komplikované. Právo na duševní vlastnictví písmene X mají i jiné firmy, včetně Microsoftu nebo společnosti Meta Platforms. X se široce používá a cituje v ochranných známkách, takže firma může být v budoucnu nucena své logo bránit u soudu, uvedla agentura Reuters.

Přečíst článek

Elon Musk

Musk opět šokuje. Chce změnit logo Twitteru na „X“. A možná zajde ještě dál

V noci ze soboty na neděli majitel sociální sítě Twitter Elon Musk ukázal uživatelům nové logo této sítě. Stalo se jím písmeno X. Změn však nejspíš bude daleko víc. A mohou se týkat jména sítě i domény, na které síť funguje.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh. 

V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.

Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí. 

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Stanislav Šulc: Muskův Twitter už nestojí za nic. Mix porna a fašismu jen likviduje společnost

Přečíst článek
Půlminutový reklamní spot na Super Bowlu stál druhý rok v řadě sedm milionů dolarů

Reklamám ve finále Super Bowlu dominovaly potraviny, ubylo aut. Krátký spot stojí jmění

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme