Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Musk žene neziskovku k soudu. Viní ji z neúspěchu Twitteru u inzerentů

Zakladatel a CEO Tesly Elon Musk letí do Číny.
ČTK
 ČTK

Internetová sociální síť X, která se donedávna jmenovala Twitter, tento týden podala žalobu na neziskovou organizaci bojující proti nenávistným projevům a dezinformacím na internetu. Žaloba tvrdí, že organizace s názvem Centrum pro obranu před digitální nenávistí (CCDH) zveřejnila nepravdivá tvrzení a povzbuzovala inzerenty k odchodu ze sítě X, píše Reuters.

Reklama

Majitel sítě X Elon Musk podle dřívějších zpráv amerických médií poslal organizaci dopis, ve kterém jí pohrozil žalobou požadující blíže nespecifikované odškodné. Právníci CCDH v reakci na dopis obvinili firmu X ze zastrašování těch, kdo mají odvahu vystupovat proti nenávistným projevům a škodlivému obsahu na internetu. Uvedli rovněž, že obvinění vznesená firmou X nemají žádný faktický základ.

Argumentační ping pong

Za žalobou stojí červencová zpráva o výsledcích výzkumu CCDH, která uvádí, že po loňském převzetí sítě Muskem došlo k vzestupu nenávistných projevů vůči menšinovým komunitám. Společnost X a její šéfka Linda Yaccarinová zprávu označily za nepravdivou a založenou na „nesprávných, zavádějících a neaktuálních údajích, zejména z období krátce po převzetí“.

Twitter vrátil prostořekému Kanye Westovi jeho účet. Co s ním udělá?

Twitter vrátil prostořekému Kanye Westovi jeho účet. Co s ním udělá?

Sociální síť X, dříve Twitter, po téměř osmi měsících obnovila účet amerického rappera Kanye Westa. Informovala o tom o víkendu BBC. Účet byl zablokovaný kvůli urážlivým a antisemitským příspěvkům slavného a kontroverzního umělce, známého také pod pseudonymem Ye nebo přezdívkou Yeezy.

Přečíst článek

Podle šéfa CCDH Imrana Ahmeda výzkum organizace ukázal, že „nenávist a dezinformace se na platformě pod Muskovým vlastnictvím šíří jako lesní požár“. Ahmed v emailu zaslaném agentuře Reuters rovněž uvedl, že organizace bude ve svém nezávislém výzkumu pokračovat. Společnost X tento týden na svém blogu uvedla, že CCDH získala přístup k jejím datům bez oprávnění.

Musk firmu Twitter koupil za 44 miliard dolarů (zhruba bilion korun) v říjnu loňského roku a podnik od té doby prošel rozsáhlými změnami. Tento měsíc Musk uvedl, že firma od převzetí přišla téměř o polovinu tržeb z reklamy.

Musk, který je rovněž výkonným ředitelem automobilky Tesla, je v současnosti nejbohatším člověkem na světě. Podle indexu miliardářů, který sestavuje agentura Bloomberg, dosahuje aktuální hodnota jeho majetku 242 miliard dolarů (více než pět bilionů korun).

Dusno kolem X. Musk a Twitter budou čelit žalobám, třeba i od Microsoftu, míní experti

Dusno kolem X. Musk a Twitter budou čelit žalobám, třeba i od Microsoftu, míní experti

Rozhodnutí miliardáře Elona Muska přejmenovat společnost Twitter na X může být právně komplikované. Právo na duševní vlastnictví písmene X mají i jiné firmy, včetně Microsoftu nebo společnosti Meta Platforms. X se široce používá a cituje v ochranných známkách, takže firma může být v budoucnu nucena své logo bránit u soudu, uvedla agentura Reuters.

Přečíst článek

Elon Musk

Musk opět šokuje. Chce změnit logo Twitteru na „X“. A možná zajde ještě dál

V noci ze soboty na neděli majitel sociální sítě Twitter Elon Musk ukázal uživatelům nové logo této sítě. Stalo se jím písmeno X. Změn však nejspíš bude daleko víc. A mohou se týkat jména sítě i domény, na které síť funguje.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí. 

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Půlminutový reklamní spot na Super Bowlu stál druhý rok v řadě sedm milionů dolarů

Reklamám ve finále Super Bowlu dominovaly potraviny, ubylo aut. Krátký spot stojí jmění

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme