Modrý ptáček z Twitteru zmizel. Nahradilo ho černobílé X

Symbolem sociální sítě Twitter je místo dosavadního modrého ptáčka nově bílé X na černé ploše. Nové logo představil majitel firmy Elon Musk a šéfka podniku Linda Yaccarinová. Logo se změnilo na oficiálním profilu Twitteru a písmeno X promítli na firemní centrálu v San Francisku. Název profilového účtu zůstává "@twitter", modrý ptáček ale po aktualizaci stránky zmizel a na jeho místě se objevuje písmeno X.
Změna loga je součástí Muskovy snahy o změnu názvu Twitteru. S přejmenováním by Musk zahodil více než 15 let starou a celosvětově známou značku s vysokou hodnotou, informují tiskové agentury. Musk je však odhodlán projekt dokončit. Když youtuber Marques Brownlee napsal, že bude službu nadále nazývat Twitter, Musk odpověděl: „Ne na dlouho.“
#GoodbyeTwitter
V reakci na nejnovější změny začal na twitteru kolovat hashtag #GoodbyeTwitter (Sbohem, twittere). V reakci na tweet s dotazem, jak se teď bude říkat tweetům, Musk odpověděl „x's“, česky tedy něco jako „ikska“.
Původní logo Twitteru bylo navrženo v roce 2012 tříčlenným týmem. „Logo bylo navrženo tak, aby bylo jednoduché, vyvážené a čitelné i ve velmi malých velikostech,“ tweetoval jeden z jeho designérů Martin Grasser.
Miliardář a majitel automobilky Tesla a dalších firem koupil společnost Twitter loni v říjnu zhruba za 44 miliard dolarů (tehdy asi bilion korun). Už na jaře Musk převedl tuto on-line službu do nové společnosti X Corp. Webové stránky x.com jsou od neděle přesměrovány na twitter. Funguje to i v případě, že se k webové adrese přidají názvy jednotlivých profilů. Mohlo by přitom jít o první krok k přechodu z adresy twitter.com na adresu x.com, uvedla agentura DPA.
V noci ze soboty na neděli majitel sociální sítě Twitter Elon Musk ukázal uživatelům nové logo této sítě. Stalo se jím písmeno X. Změn však nejspíš bude daleko víc. A mohou se týkat jména sítě i domény, na které síť funguje.
Musk opět šokuje. Chce změnit logo Twitteru na „X“. A možná zajde ještě dál
Zprávy z firem
Musk v minulosti opakovaně prohlašoval, že chce twitter rozšířit na platformu nazvanou X, což má být superaplikace s nejrůznějšími funkcemi po vzoru například čínského WeChatu. Kromě udělení licencí na převody peněz ve třech státech USA ale v tomto směru nebyly oznámeny téměř žádné kroky.
Twitter trápí odliv inzerentů
Musk o víkendu oznámil, že se „brzy rozloučíme se značkou Twitter“. Musk ale rád provokuje - už v dubnu nechal logo Twitteru na několik dní nahradit symbolem recesistické digitální měny dogecoin.
Twitter se pod vedením Yaccarinové, která se stala ředitelkou 5. června, snaží zvrátit propad příjmů z reklamy. Od převzetí Muskem procházela společnost bouřlivými časy - přišlo propouštění, prudký pokles počtu inzerentů a raketový vzestup konkurenční sítě Threads, kterou začátkem července zprovoznila společnost Meta Platforms.
Americká společnost Twitter přišla od loňského října, kdy ji za 44 miliard dolarů, tedy zhruba 930,6 miliardy korun, koupil miliardář Elon Musk, téměř o polovinu tržeb z reklamy.
Twitter pod Muskovým velením zchudl, přišel o polovinu příjmů z reklamy
Zprávy z firem
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?