Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Meta v Evropě nabídne placené verze sítí Facebook a Instagram bez reklam

Meta v Evropě nabídne placené verze sítí Facebook a Instagram bez reklam
ČTK
 ČTK

Americká internetová společnost Meta Platforms nabídne uživatelům v Evropě v souladu s regulací Evropské unie placené verze sociálních sítí Facebook a Instagram bez zobrazování reklam. Firma o tom informovala na svém blogu. Agentura Reuters uvedla, že Meta se pomocí tohoto záměru pokouší obejít unijní předpisy, které by mohly omezit její schopnost přizpůsobovat reklamy uživatelům bez jejich souhlasu a poškodit její hlavní zdroj tržeb.

Nabídka platí pro uživatele z Evropské unie, Švýcarska a zemí Evropského hospodářského prostoru, které vyjma unijních států zahrnují Island, Norsko a Lichtenštejnsko. Při používání služby z webového prohlížeče bude měsíční předplatné 9,99 eura, tedy zhruba 245 korun, pro uživatele chytrých telefonů a tabletů s operačními systémy Android a iOS to bude 12,99 eura, v přepočtu 319 korun.

Nabídka volby mezi bezplatnou variantou s reklamami a placeným předplatným bez nich by mohla vést k tomu, že se uživatelé rozhodnou pro první variantu. To by Metě pomohlo vyhovět předpisům, aniž by to ovlivnilo její aktivity v oblasti reklamy.

Šéf americké internetové společnosti Meta Mark Zuckerberg

Meta se dostala z potíží a roste. Zuckerbergovu impériu vzrostly tržby o 23 procent

Americká internetová společnost Meta Platforms zvýšila ve třetím čtvrtletí tržby o 23 procent na 34,15 miliardy dolarů (zhruba 798 miliard korun) a překonala odhady analytiků. Mateřská firma sociální sítě Facebook a Instagram přilákala inzerenty, kteří chtějí využít rostoucí ochoty spotřebitelů utrácet.

Přečíst článek

Pokuta téměř 10 miliard

Základním podnikatelským modelem společnosti Meta je už téměř 20 let nabídka bezplatných služeb v oblasti sociálních sítí a prodej reklamy podnikům, které chtějí uživatele těchto sítí oslovit. Evropa je podle listu Financial Times pro Metu druhým nejlukrativnějším regionem po Severní Americe. Finanční ředitelka firmy Susan Li v dubnu uvedla, že reklama v Evropské unii se podílí zhruba deseti procenty na celkových obchodních aktivitách podniku.

Irský úřad pro ochranu osobních údajů (DPC) firmě v lednu vyměřil pokutu 390 milionů eur, přibližně zhruba 9,6 ,miliardy korun, za to, že nutila uživatele akceptovat cílenou reklamu jako podmínku pro používání sítě Facebook. Společnost později uvedla, že má s ohledem na unijní regulaci v úmyslu požádat uživatele v EU o souhlas dřív, než umožní firmám cílit reklamy.

Miliardář a majitel sítě X Elon Musk

Musk popřel zprávy o tom, že chce síť X stáhnout z Evropské unie

Americký podnikatel Elon Musk popřel zprávu médií, že by mohl svou sociální síť X stáhnout z Evropské unie. O takovém záměru psal s odkazem na informovaný zdroj server Business Insider, který uvedl, že se Musk nechce podřídit unijnímu nařízení o digitálních službách (DSA). To internetovým společnostem mimo jiné nařizuje, aby mazaly nelegální obsah, jako jsou nenávistné příspěvky.

Přečíst článek

Sociální síť Threads prozatím zaostává za sítí X, které chtěla konkurovat

Musk vede nad Zuckerbergem. Threads propadají, méně uživatelů má už jen Tumblr

Sociální síti Threads pro zasílání krátkých zpráv v reálném čase, která patří do skupiny Meta Platforms, se nedaří přilákat nové uživatele tak, jak to dokázala při svém úspěšném červencovém debutu.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme