Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Z Facebooku i Instagramu má pod výhružkou pokut zmizet cílená reklama

Šéf americké internetové společnosti Meta Mark Zuckerberg
ČTK
 ČTK

Americké společnosti Meta Platforms, která vlastní mimo jiné sociální sítě Facebook a Instagram, hrozí v Evropské unii pokuta za cílenou reklamu. Činit by mohla až čtyři procenta jejího celosvětového obratu. Podle agentury Reuters to vyplývá z dnešního rozhodnutí evropského úřadu pro ochranu osobních údajů. Ten souhlasil s tím, aby se zákaz, který dříve zavedlo Norsko, jež není členem Evropské unie, rozšířil na všech 30 zemí Evropské unie a Evropského hospodářského prostoru (EHP). Meta ujišťuje, že s evropskými úřady spolupracuje.

Reklama

Zákaz takové reklamy, která cílí na uživatele díky sběru jeho osobních údajů, je pro Metu komplikací. Firma se dlouho snahám o omezení této praxe bránila.

Rozhodnutí Evropského sboru pro ochranu osobních údajů (EDPB) nařizuje irskému úřadu pro ochranu osobních údajů, aby do dvou týdnů firmě uložil trvalý zákaz používání této takzvané behaviorální reklamy. Evropské ústředí společnosti Meta sídlí právě v Irsku.

„Dne 27. října přijal EDPB naléhavé závazné rozhodnutí ... o zákazu zpracovávání osobních údajů pro behaviorální reklamu na právním základě smlouvy a oprávněného zájmu v celém Evropském hospodářském prostoru,“ uvedl úřad.

Meta dnes odkázala na své dřívější prohlášení, že uživatelům v EU a EHP poskytne možnost vyjádřit souhlas s cílováním reklamy a v listopadu nabídne model předplatného bez reklam tak, aby vyhověla regulačním požadavkům.

„Členové EDPB o tomto plánu vědí už několik týdnů a my jsme s nimi už plně spolupracovali, abychom dospěli k uspokojivému výsledku pro všechny strany,“ uvedl mluvčí společnosti. „Tento vývoj neoprávněně ignoruje tento pečlivý a důkladný regulační proces,“ dodal.

Meta v Evropě nabídne placené verze sítí Facebook a Instagram bez reklam

Americká internetová společnost Meta Platforms nabídne uživatelům v Evropě v souladu s regulací Evropské unie placené verze sociálních sítí Facebook a Instagram bez zobrazování reklam. Firma o tom informovala na svém blogu. Agentura Reuters uvedla, že Meta se pomocí tohoto záměru pokouší obejít unijní předpisy, které by mohly omezit její schopnost přizpůsobovat reklamy uživatelům bez jejich souhlasu a poškodit její hlavní zdroj tržeb.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Bývalá provozní ředitelka americké internetové společnosti Meta Platforms Sheryl Sandbergová (54)

Konec jednoho z šéfů. Sandbergová po dvanácti letech odchází ze správní rady firmy Meta

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme