Z Facebooku i Instagramu má pod výhružkou pokut zmizet cílená reklama

Americké společnosti Meta Platforms, která vlastní mimo jiné sociální sítě Facebook a Instagram, hrozí v Evropské unii pokuta za cílenou reklamu. Činit by mohla až čtyři procenta jejího celosvětového obratu. Podle agentury Reuters to vyplývá z dnešního rozhodnutí evropského úřadu pro ochranu osobních údajů. Ten souhlasil s tím, aby se zákaz, který dříve zavedlo Norsko, jež není členem Evropské unie, rozšířil na všech 30 zemí Evropské unie a Evropského hospodářského prostoru (EHP). Meta ujišťuje, že s evropskými úřady spolupracuje.
Zákaz takové reklamy, která cílí na uživatele díky sběru jeho osobních údajů, je pro Metu komplikací. Firma se dlouho snahám o omezení této praxe bránila.
Rozhodnutí Evropského sboru pro ochranu osobních údajů (EDPB) nařizuje irskému úřadu pro ochranu osobních údajů, aby do dvou týdnů firmě uložil trvalý zákaz používání této takzvané behaviorální reklamy. Evropské ústředí společnosti Meta sídlí právě v Irsku.
„Dne 27. října přijal EDPB naléhavé závazné rozhodnutí ... o zákazu zpracovávání osobních údajů pro behaviorální reklamu na právním základě smlouvy a oprávněného zájmu v celém Evropském hospodářském prostoru,“ uvedl úřad.
Meta dnes odkázala na své dřívější prohlášení, že uživatelům v EU a EHP poskytne možnost vyjádřit souhlas s cílováním reklamy a v listopadu nabídne model předplatného bez reklam tak, aby vyhověla regulačním požadavkům.
„Členové EDPB o tomto plánu vědí už několik týdnů a my jsme s nimi už plně spolupracovali, abychom dospěli k uspokojivému výsledku pro všechny strany,“ uvedl mluvčí společnosti. „Tento vývoj neoprávněně ignoruje tento pečlivý a důkladný regulační proces,“ dodal.
Americká internetová společnost Meta Platforms nabídne uživatelům v Evropě v souladu s regulací Evropské unie placené verze sociálních sítí Facebook a Instagram bez zobrazování reklam. Firma o tom informovala na svém blogu. Agentura Reuters uvedla, že Meta se pomocí tohoto záměru pokouší obejít unijní předpisy, které by mohly omezit její schopnost přizpůsobovat reklamy uživatelům bez jejich souhlasu a poškodit její hlavní zdroj tržeb.
Meta v Evropě nabídne placené verze sítí Facebook a Instagram bez reklam
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.