Matka Googlu pokořila další metu. Je z ní dvoubilionová firma

Společnosti Apple a Microsoft přivítaly do klubu nejhodnotnějších firem dalšího z Big Tech hráčů. Firma Alphabet, která je mateřskou společností Googlu, dnes díky růstu akcií překonala tržní hodnotu dvou bilionů dolarů (43,6 bilionu korun). Pomohly jí k tomu rostoucí příjmy z digitální reklamy a cloudových služeb.
Alphabet se stala po firmách Apple a Microsoft třetí americkou veřejně obchodovanou společností, která tuto hranici pokořila, uvedla agentura Bloomberg.
Akcie podniku si od začátku letošního roku připisují asi 70 procent. Během dnešního obchodování se jejich cena vyšplhala až na rekordních 3020,69 dolaru za kus. Hranici jednoho bilionu dolarů tržní hodnota Alphabetu poprvé překonala v lednu 2020.
„Je to jen číslo, ale domnívám se, že demonstruje, že to jsou vedoucí podniky," uvedla analytička Kim Forrestová ze společnosti Bokeh Capital Partners. „Je to opravdu jednoduché - trh odměňuje jejich růst a jejich růstové vyhlídky vysokou tržní hodnotou,” dodala.

Akcie Alphabet platí na Wall Street za favorita. Ze 49 analytiků, které agentura Bloomberg sleduje, jejich nákup doporučují všichni až na jednoho. Průměrný 12měsíční cenový cíl je pak 3321 dolarů za akcii, což naznačuje 11procentní návratnost z aktuální ceny akcií a činí z titulu atraktivnější investici než je třeba koupě akcií Amazonu nebo Microsoftu. Budoucí zisky akcií Alphabet jsou taženy pokračujícím růstem zisků. Zisk na akcii by podle odhadu analytiků měl v roce 2023 dosáhnout téměř 130 dolarů.
Akciový index S&P 500 zahrnuje akcie 500 nejvýznamnějších společností v USA, které jsou obchodované na burze. Řadou odborníků je považován za nejpřesnější ukazatel výkonu americké ekonomiky. Pro investory je důležité, že dlouhodobě nabízí vysoký výnos. Ostatně investici do S&P 500 doporučuje i jeden z nejbohatších mužů světa, Warren Buffett.
S&P 500: Index, který přináší nadprůměrné zhodnocení
Money
Alphabet v poslední době těží z oživení výdajů na digitální reklamu a z růstu v oblasti cloudových služeb, segmentu, který je trhem zatím nejvíce podceňován.
Alphabet minulý měsíc oznámila, že ve třetím čtvrtletí zvýšila čistý zisk meziročně o 68 procent na téměř 19 miliard dolarů. Její celkové tržby stouply o 41 procent na více než 65 miliard dolarů, takže překonaly očekávání analytiků.
Většinu tržeb společnosti Alphabet tvoří příjmy z reklamy. Poptávka po službách podniku v poslední době roste, protože pandemie covidu-19 přiměla lidi trávit více času na internetu. Google je největším internetovým vyhledávačem na světě a jedničkou na světovém trhu s internetovou reklamou.
Facebook mění jméno na Meta a chce ještě více urychlit transformaci společnosti v plně digitální, či dokonce virtuální svět. Pokud to udělá špatně, v Česku může přijít o dosavadní výlučné postavení.
Analýza: Facebook se mění v Meta. Co to přinese českému trhu?
Zprávy z firem
Netflix koupil první herní studio a Amazon konečně vydal svou očekávanou onlinovku Nový svět. Naplní se konečně predikce, že Big Tech firmy začnou vydělávat na herní branži?
Analýza: Big Tech firmy chtějí do herního průmyslu. Zatím jim to moc nejde
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.