Maersk zvažuje pozastavení veškerých kontejnerových dodávek z a do Ruska
Přepravní společnost Maersk zvažuje, že pozastaví veškeré kontejnerové dodávky z a do Ruska. Reaguje tak na sankce Západu za ruskou invazi na Ukrajinu, píše Reuters.
Rejdařská společnost Maersk zvažuje přerušení smluv na dodávky zboží z a do Ruska. Připravuje se tak na dodržování sankcí, které uvalil Západ na Rusko kvůli jeho invazi na Ukrajinu. Případný zákaz by se přitom mohl dotknout i vnitrostátní přepravy, uvedla firma ve svém prohlášení. Ruský útok na Ukrajinu je největší invazí v Evropě od druhé světové války, píše Reuters.
Každý šestý kontejner dodaný po celém světě je dopraven společností Maersk. Ta provozuje nákladní trasy do pěti ruských přístavů na západním i východním pobřeží. Firma dále uvedla, že omezení operací nad ruským vzdušným prostorem bude mít dopad také na její letecké služby. Konkrétněji k možným opatřením se ale podle jejího mluvčího vyjádří později.
Společnost loni vygenerovala zhruba 2,5 procenta svých celkových příjmů z Ruska. Provozuje kontejnerové lodní trasy do Petrohradu a Kaliningradu v Baltském moři, Novorossijsku v Černém moři a do Vladivostoku a Vostočného na východním pobřeží Ruska.
Švýcarsko přijme sankce proti ruským činitelům a firmám po vzoru postihů Evropské unie a zmrazí také jejich majetek, oznámila tamní vláda. Alpská země tak opouští svůj tradičně neutrální postoj.Majetek ruských oligarchů zmrazí i tradičně neutrální Švýcarsko
Politika
Čeští obchodníci stahují z nabídky zboží ruského či běloruského původu, případně produkty spjaté s prezidentem Ruska Vladimirem Putinem. Reagují tím na invazi ruských vojsk na Ukrajinu, která začala ve čtvrtek. Vyplývá to z ankety mezi prodejci. A naopak se objevují tuzemské firmy, které zastavují vývoz do Ruska, jako například Budvar.Do Ruska už nepošleme ani rubl. Čeští prodejci bojkotují ruské zboží, Budvar zastavil export
Zprávy z firem
>>>>>> Vše o dění na Ukrajině čtěte zde <<<<<<
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?