Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Luxusu se v Česku daří. Módní značka Louis Vuitton tu loni vydělala 320 milionů

Prodejna Louis Vuitton v Pařížské ulici
iStock
 ČTK

Lepší výsledky firma v účetní závěrce vysvětlila růstem počtu turistů.

Francouzská luxusní značka se zaměřením na módu Louis Vuitton loni v Česku vykázala čistý zisk téměř 319 milionů korun, což bylo o 6,4 procenta více než v roce 2023. Tržby firmě stouply o 15,2 procenta na celkových asi 1,2 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy zveřejněné ve Sbírce listin. Dnes na ni upozornil server Seznam Zprávy. Zisk i tržby Louis Vuitton, který je součástí skupiny LVMH, byly loni vyšší i než v roce 2019 před pandemií covidu-19. Čistý zisk v tomto srovnání vzrostl o 35,2 procenta a tržby o 10,7 procenta.

Lepší výsledky firma v účetní závěrce vysvětlila růstem počtu turistů. Louis Vuitton má v Česku pobočku v Pařížské ulici v centru Prahy. Na český trh značka vstoupila v roce 1998.

Loni značka v Česku zaměstnávala průměrně 39 lidí, meziročně o šest více. Na osobní náklady, které zahrnují mzdy, sociální odvody, zdravotní pojištění či benefity pracovníků, vynaložila přibližně 65,4 milionu korun, ve srovnání s rokem 2023 to představovalo nárůst o 27,2 procenta.

Celosvětově loni skupina LVMH meziročně zvýšila obrat o jedno procento na 84,7 miliardy eur (podle průměrného kurzu České národní banky za rok 2024 více než dva biliony korun). Z téměř poloviny se na obratu podílely módní značky. Skupina působila v 81 zemích. Do LVMH kromě Louis Vuitton patří módní značky Christian Dior, Céline či Fendi, prodejce šperků Tiffany & Co nebo řetězec parfumerií Sephora. Z dalších je to třeba i značka šampaňského Moët & Chandon a Dom Pérignon či koňaku Hennessy.

V Česku se loni ubytovalo zhruba 22,8 milionu turistů, což byl meziroční nárůst o 3,8 procenta. Počet turistů také poprvé překonal předpandemický rok 2019, a to o 820.000, informoval dříve Český statistický úřad. Turisté podle něj loni v Česku strávili 57,3 milionu nocí, ve srovnání s rokem 2023 o 2,6 procenta více. Většina z ubytovaných turistů – celkem 54 procent – byla domácích. Počet zahraničních návštěvníků meziročně vzrostl o 9,7 procenta na 10,49 milionu.

Pařížská ulice v Praze je nejdražší obchodní ulicí v Česku

Luxus se valí do Prahy. V Pařížské letos otevře rekordní počet módních obchodů

Evropské prémiové ulice ožívají. Ve dvacítce z nich loni otevřely luxusní značky hned třiaosmdesát obchodů. Trend kopíruje i Praha ve své Pařížské ulici. Zde v roce 2024 otevřelo pět obchodů a letošní rok by měl být v tomto ohledu ještě výraznější.

Přečíst článek

Prodejna šperků a luxusních hodinek Cartier

Zájem o luxus ožívá. Prodeje šperků Cartier výrazně rostou

Tržby švýcarského výrobce nejluxusnějšího zboží Richemont, kterému například patří společnost Cartier, před Vánoci vzrostly o deset procent.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Zlatá olympijská medaile OH Paříž 2024 s kusem Eiffelovky ve svém středu

Jako zlatokopek ráj. Šampaňské, Vuitton, Dior a spol. pozlatí pařížskou olympiádu

Přečíst článek
Doporučujeme