Zájem o luxus ožívá. Prodeje šperků Cartier výrazně rostou
Tržby švýcarského výrobce nejluxusnějšího zboží Richemont, kterému například patří společnost Cartier, před Vánoci vzrostly o deset procent.
Největší zájem zákazníků byl právě o šperky Cartier, což naznačuje, že se poptávka po luxusním zboží začíná zotavovat. „Považujeme výsledky za mimořádně silné,“ uvedl ke zveřejněným datům Piral Dadhania, analytik RBC Capital Markets.
Poslední tři měsíce roku jsou pro luxusní značky kvůli nákupům nejdůležitější. Richemont vlastní firmy Cartier a Van Cleef & Arpels, dvě vyhledávané klenotnické značky. Této části trhu, známé jako tvrdý luxus, se často daří v nejistých dobách lépe, protože šperky bývají nadčasovější než kabelky a jiné módní předměty. Také segment hodinek Richemont si vedl lépe, než se odhadovalo, tržby sice klesly, ale méně, než se očekávalo, uvedla agentura Bloomberg.
„Ačkoli je trh stále křehký, vykazuje známky stabilizace,“ uvedl analytik Jean-Philippe Bertschy. Celkově však „navzdory ochlazení zájmu o luxus v Číně a propadu prodejů hodinek nebyl Richemont nikdy silnější,“ dodal. Řada firem, které prodávají své zboží velmi bohatým zákazníkům, přestála pokles prodejů lépe než ty, které oslovují méně majetné lidi.
Silné čtvrtletní tržby vykázala i prémiová italská značka Brunello Cucinelli, která očekává v tomto a příštím roce růst o deset procent. Italská značka prodává například kašmírové bundy za půl milionu korun. Gigant v oboru luxusu LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, oznámí své tržby 28. ledna. Francouzská společnost v čele s miliardářem Bernardem Arnaultem je více zastoupena v segmentu tzv. „měkkého luxusu“, který nabízí kabelky a módní zboží.
Odvětví luxusního zboží prochází významnými změnami. Zatímco v minulosti bylo vnímáno jako něco exkluzivního, co si nemůže dovolit každý, dnes se zejména v Číně dostává do popředí pojem „luxusní ostuda“. Ekonomická nejistota a přísné sociální zásady vlády totiž nabádají spotřebitele k menší okázalosti. Tyto změny negativně ovlivňují prodej řady známých luxusních značek. A nejen tam. Celkově lze pozorovat změnu chování spotřebitelů a posun k takzvanému „tichému luxusu“, což podtrhuje i aktuální kauza Dior a Armani, ale také hospodářské výsledky prodejů dalších módních domů.
Olívia Lacenová: Vnímání luxusu se mění. Prestiž nahrazuje minimalismus a zásady
Názory
Pětihvězdičkový hotel InterContinental v Pařížské ulici v Praze se pod novým názvem Fairmont Golden Prague otevře letos na jaře. Jak miliardová rekonstrukce výjimečné brutalistní budovy dopadla?
FOTOGALERIE: Nahlédli jsme do bývalého InterContinentalu. I s novým názvem Fairmont Golden Prague přinese luxus
Reality
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.