Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Zájem o luxus ožívá. Prodeje šperků Cartier výrazně rostou

Prodejna šperků a luxusních hodinek Cartier
iStock
Michal Nosek
nos

Tržby švýcarského výrobce nejluxusnějšího zboží Richemont, kterému například patří společnost Cartier, před Vánoci vzrostly o deset procent.

Největší zájem zákazníků byl právě o šperky Cartier, což naznačuje, že se poptávka po luxusním zboží začíná zotavovat. „Považujeme výsledky za mimořádně silné,“ uvedl ke zveřejněným datům Piral Dadhania, analytik RBC Capital Markets.

Poslední tři měsíce roku jsou pro luxusní značky kvůli nákupům nejdůležitější. Richemont vlastní firmy Cartier a Van Cleef & Arpels, dvě vyhledávané klenotnické značky. Této části trhu, známé jako tvrdý luxus, se často daří v nejistých dobách lépe, protože šperky bývají nadčasovější než kabelky a jiné módní předměty. Také segment hodinek Richemont si vedl lépe, než se odhadovalo, tržby sice klesly, ale méně, než se očekávalo, uvedla agentura Bloomberg

„Ačkoli je trh stále křehký, vykazuje známky stabilizace,“ uvedl analytik Jean-Philippe Bertschy. Celkově však „navzdory ochlazení zájmu o luxus v Číně a propadu prodejů hodinek nebyl Richemont nikdy silnější,“ dodal. Řada firem, které prodávají své zboží velmi bohatým zákazníkům, přestála pokles prodejů lépe než ty, které oslovují méně majetné lidi

Silné čtvrtletní tržby vykázala i prémiová italská značka Brunello Cucinelli, která očekává v tomto a příštím roce růst o deset procent. Italská značka prodává například kašmírové bundy za půl milionu korun. Gigant v oboru luxusu LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, oznámí své tržby 28. ledna. Francouzská společnost v čele s miliardářem Bernardem Arnaultem je více zastoupena v segmentu tzv. „měkkého luxusu“, který nabízí kabelky a módní zboží. 

Vnímání luxusu se mění: prestiž nahrazuje minimalismus a zásady

Olívia Lacenová: Vnímání luxusu se mění. Prestiž nahrazuje minimalismus a zásady

Odvětví luxusního zboží prochází významnými změnami. Zatímco v minulosti bylo vnímáno jako něco exkluzivního, co si nemůže dovolit každý, dnes se zejména v Číně dostává do popředí pojem „luxusní ostuda“. Ekonomická nejistota a přísné sociální zásady vlády totiž nabádají spotřebitele k menší okázalosti. Tyto změny negativně ovlivňují prodej řady známých luxusních značek. A nejen tam. Celkově lze pozorovat změnu chování spotřebitelů a posun k takzvanému „tichému luxusu“, což podtrhuje i aktuální kauza Dior a Armani, ale také hospodářské výsledky prodejů dalších módních domů.

Přečíst článek

Pětihvězdičkový hotel Fairmont Golden Prague přivítá první hosty na jaře.

FOTOGALERIE: Nahlédli jsme do bývalého InterContinentalu. I s novým názvem Fairmont Golden Prague přinese luxus

Pětihvězdičkový hotel InterContinental v Pařížské ulici v Praze se pod novým názvem Fairmont Golden Prague otevře letos na jaře. Jak miliardová rekonstrukce výjimečné brutalistní budovy dopadla?

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Fronta před Louis Vuitton v Číně

Svět luxusu se dočkal, Číňané už zase utrácejí. Těží z toho akcie západních high-end značek

Přečíst článek
Doporučujeme