Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Trh s luxusním zbožím letos poroste nejpomaleji od pandemie. Brzdí ho Čína

Louis Vuitton
iStock
 ČTK

Celosvětový prodej luxusního zboží pro osobní potřeby, jako jsou oděvy, doplňky a kosmetické výrobky, v letošním roce čeká spíše stagnace. Při konstantních směnných kurzech by mohl vykázat růst, který ale meziročně nepřekročí čtyři procenta. To bude nejslabší výkon od roku 2020, tedy od začátku pandemie. Za letošní slabý růst bude zodpovědná hlavně Čína, kde se nejbohatší lidé vyhýbají okázalému předvádění. Vyplývá to ze zprávy, kterou zveřejnila společnost Bain & Company.

Reklama

Náznaky oživení se objevily ve Spojených státech, kde táhnou růst hlavně bohatší zákazníci. Mladší a méně majetní lidé nákupy nadále odkládají. V Evropě a Japonsku podporuje prodej luxusního zboží návrat zahraničních zákazníků.

Zpomalení růstu poptávky po luxusním zboží je nejvýraznější v Číně, kde ekonomická nejistota doléhá na střední třídu. Ty, kteří si luxus stále mohou dovolit, pak nejistota nutí k opatrnosti, aby nebyli příliš okázalí. V prostředí nezaměstnanosti, sociální a ekonomické krize totiž bohatší Číňané, kteří začali znovu cestovat, utrácejí mimo svou vlast.

Stud z luxusu

„Poprvé v historii máme v Číně takzvaný stud z luxusu,“ uvedla partnerka firmy Bain Federica Levatová. Trh je podle ní teď ve fázi stagnace.

Zpráva posílí obavy investorů, že se poptávka po luxusním zboží v Číně neodrazí ode dna. Tyto obavy v posledním roce způsobily pokles cen akcií firem LVMH a Kering, vlastníka značky Gucci, upozornila agentura Reuters. Zpráva ale také podpoří očekávání, že značkám na horním konci trhu, jako je Hermés, se bude za současných podmínek dařit lépe.

Reklama

Místo toho, aby se zákazníci hrnuli do nákupních center, domlouvají si soukromé schůzky a volí spíše nenápadnou a diskrétní módu než viditelně okázalé zboží, uvedla rovněž Levatová. Předpověděla nicméně, že tento trend, který úzce souvisí se specifickou ekonomickou situací, nemusí trvat dlouho.

Jasmín používaný v luxusních parfémech sbíraly v Egyptě i pětileté děti

L'Oréal řeší problém. Jeho luxusní parfémy mají napojení na dětskou práci, zjistila BBC

Některé ingredience v parfémech dvou luxusních značek sbíraly děti, odhalilo vyšetřování britské stanice BBC. Konkrétně se jedná o jasmín, který loni v létě používaly značky Lancôme a Aerin Beauty.

Přečíst článek

Značkové boty Golden Goose

Italské luxusní tenisky jdou na burzu. Firma chce získat čtrnáct miliard

Golden Goose, módní značka na první pohled rozpoznatelná díky dominantní hvězdě, vznikla v Benátkách roku 2000. Nyní připravuje první akciový úpis. Ze vstupu na burzu chce majitel značky Golden Goose Group, investiční skupina Permira, získat 600 milionů dolarů. 

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Fronta před Louis Vuitton v Číně

Svět luxusu se dočkal, Číňané už zase utrácejí. Těží z toho akcie západních high-end značek

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme