Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Je to dobrý nápad? Chanel plánuje rozšíření v Číně, místní ale nakupují raději v zahraničí

Francouzský módní dům Chanel plánuje otevřít více poboček v Číně
ČTK
 ČTK

Francouzský módní dům Chanel plánuje otevřít více poboček v Číně. A to přesto, že Číňané znovu více cestují a nakupují spíše v jiných zemích, uvedla generální ředitelka firmy Leena Nairová. Chanel proslul svými tvídovými obleky, prošívanými kabelkami a parfémem No. 5.

Reklama

Nairová si při nedávné cestě do Číny všimla, že mladí zákazníci se zajímají o nákupy luxusního zboží jako o formu dlouhodobější finanční investice.

„Čína je stále místem, kde jsme, řekl bych, málo rozšířeni,“ uvedl finanční ředitel Chanelu Philippe Blondiaux. Chanel provozuje v pevninské Číně 18 módních butiků, zatímco jiné konkurenční značky jich mají kolem 40 až 50.

Protichůdné výsledky

Aktuální údaje o prodeji luxusních značek za první čtvrtletí vykázaly v pevninské Číně protichůdné výsledky. Odvětví přitom doufalo, že tento klíčový trh mu po skončení pandemie covidu-19 poskytne růstový impuls, připomněla agentura Reuters.

Tržby Chanelu loni vzrostly na srovnatelné bázi o 16 procent na 19,7 miliardy dolarů (asi 449 miliard korun). Dvouciferný procentuální růst v Asii a Evropě kompenzoval prudké zpomalení ve Spojených státech. Společnost zvýšila počet zaměstnanců o 14 procent na více než 36 500 osob.

Reklama

„Růst u čínských spotřebitelů se odehrává spíše v Evropě a v Japonsku a samozřejmě mnohem méně v pevninské Číně,“ řekl Blondiaux. V některých posledních týdnech podle něj čínští turisté v Japonsku tvořili až polovinu tržeb v této zemi.

Prodejna šperků a luxusních hodinek Cartier

Žádná bída, luxusu se prostě daří. Švýcarská skupina Richemont vykázala rekordní zisk

Žádné strádání. Lidé mají stále velkou potřebu utrácet za luxusní zboží. Alespoň tak to vypadá po zveřejnění finančních výsledků švýcarské skupiny Richemont. Majitel luxusní značky Cartier uvedl, že tržby skupiny v uplynulém finančním roce končícím v březnu stouply o tři procenta na historické maximum 20,6 miliardy eur, tedy téměř 509 miliard korun. A to navzdory slábnoucímu výhledu, který je u luxusních značek všeobecně očekáván.

Přečíst článek

Salma Hayek s manželem Francoisem-Henri Pinaultem (vpravo)

Francouzští králové luxusu zestárli. Co čeká jejich impéria?

Arnault a Pinault, dva francouzští rivalové, vlastníci domů s nejvyšší módou. Jednomu patří Louis Vuitton a Dior, druhému Gucci a Balenciaga. Leckdo si je plete. Nápověda: Pinault mladší má za ženu Salmu Hayek. Arnault je ale větší a úspěšnější, zvlášť v posledních letech.

Přečíst článek

Internetové tržiště Vinted poprvé vykázalo zisk

Lidé nepohrdnou módou ze sekáče. Internetové tržiště Vinted poprvé vykázalo zisk

Největší evropské internetové tržiště s použitým oblečením Vinted se v loňském roce poprvé dostalo do zisku. Firmě pomohl rychlý růst tržeb v souvislosti s vyšším zájmem o nákup a prodej módy z druhé ruky. Čistý zisk činil 18 milionů eur (453 milionů korun) ve srovnání se ztrátou 20 milionů eur v roce 2022.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Vnímání luxusu se mění: prestiž nahrazuje minimalismus a zásady

Olívia Lacenová: Vnímání luxusu se mění. Prestiž nahrazuje minimalismus a zásady

Přečíst článek
Christian Louboutin

Po ďábelských lodičkách přijdou brýle. Christian Louboutin míří do nových vod

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme