Je to dobrý nápad? Chanel plánuje rozšíření v Číně, místní ale nakupují raději v zahraničí
![Francouzský módní dům Chanel plánuje otevřít více poboček v Číně](https://www.newstream.cz/uploads/article/660x464_fit/profimedia-0864317667.jpg)
Francouzský módní dům Chanel plánuje otevřít více poboček v Číně. A to přesto, že Číňané znovu více cestují a nakupují spíše v jiných zemích, uvedla generální ředitelka firmy Leena Nairová. Chanel proslul svými tvídovými obleky, prošívanými kabelkami a parfémem No. 5.
Nairová si při nedávné cestě do Číny všimla, že mladí zákazníci se zajímají o nákupy luxusního zboží jako o formu dlouhodobější finanční investice.
„Čína je stále místem, kde jsme, řekl bych, málo rozšířeni,“ uvedl finanční ředitel Chanelu Philippe Blondiaux. Chanel provozuje v pevninské Číně 18 módních butiků, zatímco jiné konkurenční značky jich mají kolem 40 až 50.
Protichůdné výsledky
Aktuální údaje o prodeji luxusních značek za první čtvrtletí vykázaly v pevninské Číně protichůdné výsledky. Odvětví přitom doufalo, že tento klíčový trh mu po skončení pandemie covidu-19 poskytne růstový impuls, připomněla agentura Reuters.
Tržby Chanelu loni vzrostly na srovnatelné bázi o 16 procent na 19,7 miliardy dolarů (asi 449 miliard korun). Dvouciferný procentuální růst v Asii a Evropě kompenzoval prudké zpomalení ve Spojených státech. Společnost zvýšila počet zaměstnanců o 14 procent na více než 36 500 osob.
„Růst u čínských spotřebitelů se odehrává spíše v Evropě a v Japonsku a samozřejmě mnohem méně v pevninské Číně,“ řekl Blondiaux. V některých posledních týdnech podle něj čínští turisté v Japonsku tvořili až polovinu tržeb v této zemi.
Žádné strádání. Lidé mají stále velkou potřebu utrácet za luxusní zboží. Alespoň tak to vypadá po zveřejnění finančních výsledků švýcarské skupiny Richemont. Majitel luxusní značky Cartier uvedl, že tržby skupiny v uplynulém finančním roce končícím v březnu stouply o tři procenta na historické maximum 20,6 miliardy eur, tedy téměř 509 miliard korun. A to navzdory slábnoucímu výhledu, který je u luxusních značek všeobecně očekáván.
Žádná bída, luxusu se prostě daří. Švýcarská skupina Richemont vykázala rekordní zisk
Zprávy z firem
Arnault a Pinault, dva francouzští rivalové, vlastníci domů s nejvyšší módou. Jednomu patří Louis Vuitton a Dior, druhému Gucci a Balenciaga. Leckdo si je plete. Nápověda: Pinault mladší má za ženu Salmu Hayek. Arnault je ale větší a úspěšnější, zvlášť v posledních letech.
Francouzští králové luxusu zestárli. Co čeká jejich impéria?
Leaders
Největší evropské internetové tržiště s použitým oblečením Vinted se v loňském roce poprvé dostalo do zisku. Firmě pomohl rychlý růst tržeb v souvislosti s vyšším zájmem o nákup a prodej módy z druhé ruky. Čistý zisk činil 18 milionů eur (453 milionů korun) ve srovnání se ztrátou 20 milionů eur v roce 2022.
Lidé nepohrdnou módou ze sekáče. Internetové tržiště Vinted poprvé vykázalo zisk
Zprávy z firem
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?