Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Levné oblečení táhne. Primark má krásné zisky

Levné oblečení táhne. Primark má krásné zisky
ČTK
 nst
nst

Akcie britského prodejce módy a spotřebního zboží v reakci na hospodářské výsledky poskočily o deset procent.

Zisky majitele společnosti Primark vyskočily v posledním fiskálním pololetí o více než třetinu. Řetězec se podle Financial Times po letech otřesů v dodavatelském řetězci vrátil v prvním pololetí do normálu. Akcie v reakci na to vzrostly téměř o desetinu.

FOTOGALERIE: Otevření Primarku v Praze i v Brně provázely dlouhé fronty

Společnost Associated British Foods, která kromě Primarku vlastní také potravinářské značky Ovaltine a Ryvita, vykázala za šest měsíců končících 2. března 37procentní nárůst zisku před zdaněním na 881 milionů liber, oproti 644 milionům liber o rok dříve. Tržby skupiny se zvýšily o dvě procenta na 9,7 miliardy liber.

Šéf Primarku George Weston uvedl, že za tímto výsledkem stojí investice do růstu společnosti v posledních několika letech - například do otevření nových prodejen nebo automatizace některých skladů, a ziskové marže, která se „vrátila na normálnější úroveň“.

Matka Primarku vyplatí v červenci dividendu ve výši 20,7 pencí na akcii, což je o 46 procent více než v předchozím roce.

Řetězec také vylepšil výhled na výsledky za celý rok. Čeká zlepšení provozní marže na 11,3 procenta z 8,3 procenta před rokem - což odráží zlepšení nákladů na nakupované výrobky a nižší náklady na dopravu.

„Nyní těžíme z obnovení normálního stavu na našich trzích a v našich dodavatelských řetězcích,“ dodal Weston. Skupina uvedla, že vyostřenou situaci v Rudém moři monitoruje, ale neočekává žádné významné narušení svého dodavatelského řetězce.

H&M drtí dražší Zara a superlevný Shein

Ikea rychlé módy je v potížích. H&M válcují dražší Zara a superlevný Shein

Švédský oděvní gigant H&M ztrácí dech. Zatímco před deseti lety se držel na špici trhu s rychlou módou, nyní se ocitl mezi dvěma mlýnskými kameny, španělskou Zarou a čínským Sheinem. Tento týden společnost Hennes & Mauritz vyměnila generálního ředitele. Nastupující Daniel Ervér ale toužebně očekávaný svěží vítr nejspíš nepřinese, v managementu firmy sedí už 18 let.

Přečíst článek

Temu, Shein

Brusel si vyšlápne na Temu. Přísnější pravidla neminou ani internetový obchodní gigant Shein

Čínskému internetovému obchodu Temu, který patří skupině PDD Group, hrozí, že se na něj budou vztahovat přísnější pravidla Evropské unie pro internetový obsah, protože jeho průměrný počet měsíčních uživatelů v Evropě vzrostl nad stanovenou hranici. Tato pravidla se nyní vztahují na firmy jako Meta Platforms, Google, X či TikTok, uvedla agentura Reuters.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Gucci

Bohatství z TikToku. Papírové tašky s logem drahých značek se proměnily v trofeje za tisíce

Přečíst článek
Doporučujeme