Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Bohatství z TikToku. Papírové tašky s logem drahých značek se proměnily v trofeje za tisíce

Gucci
Profimedia
Denisa Holajová

Luxusní značkové zboží má mnoho podob. Tou nejpokleslejší jsou fejky. Drahých kousků chtiví zákazníci, kteří si nemohou dovolit kabelku od Diora či Prady, přišli na celkem levný způsob, jak hrdě nosit značkovou tašku, a přitom se nesnížit ke koupi její napodobeniny. Novým hitem jsou teď papírové nákupní tašky – od těch, do nichž luxusní butiky ukládají pečlivě zabalené drahé zboží, až po taštičky, v nichž se dříve ocitla krabička s cenově dostupným, ale značkovým krémem či parfémem.

Reklama

Střední generace českých zákazníků si snadno vybaví, jak v porevolučních 90. letech zaplavily ulice běžně nošené tašky s logy značek čerstvě expandujících na tuzemský trh. Pro mnohé byly nejen o něco elegantnější variantou socialistických igelitek s nápisem Pramen nebo Čedok, ale také ukazatelem stoupající prestiže.

A něco podobného se teď děje v módním byznyse, navíc za podpory nejvěhlasnějších celebrit. Fotografie od vánočního stromečku obklopeného papírovými krabicemi a taškami s logy luxusních značek to letos rozhodně neskončí. Těchto obalů, z nichž se téměř přes noc staly designové doplňky, je totiž plný TikTok.

Jak popisuje britský deník Guardian, nezasvěceným se může zdát, že milovníci vysoké módy v těchto dnech vstávají dříve. Městské autobusy jsou ráno plné značkových papírových tašek, jež však neobsahují drahé kousky od Chanelu či Prady, ale obyčejné sendviče a obědové balíčky, které si jejich majitelé nachystali do práce.

Amazon, ilustrační foto

To bude ještě masakr. Sociální nákupy z Číny válcují západní internetové obchody

Temu, Shein, Aliexpress a spol. Levné čínské e-shopy vtrhly na západní trhy. Akcie Pinduoduo vzrostly letos o dvě třetiny.

Přečíst článek

Ambasadorka Kim Kardashian 

Na prodejních stránkách, jako je třeba eBay, se prázdné papírové nákupní tašky značek jako Chanel a Balmain prodávají až za 65 liber, v přepočtu zhruba 1800 korun. Ceny tašek od Hermes začínají na 45 librách, krabice dokonce na 200 librách, tedy přibližně 5700 korunách.  Pořídit lze také sadu obsahující osm různých brandů – od Gucci, Burberry a La Mer – s cenovkou od 114 liber.

Na nový trend reagují další obchodníci. Celebrita Kim Kardashian se minulý týden objevila na přehlídce značky Balenciaga v Los Angeles s taškou s logy tohoto španělského módního domu a drahého amerického obchodu s potravinami Erewhon, které tak společně zapracovaly na reklamě.

Shein

Nový módní gigant. Čínský Shein drtí zavedené módní řetězce, i přes žaloby

Oděvní řetězce Zara a H&M předávají vládu nad světem rychlé módy čínské společnosti Shein. Jen v prvních třech čtvrtletích dosáhly tržby čínského on-line prodejce 24 miliard dolarů, čímž převálcovaly švédského rivala H&M s 16,4 miliardy za stejné období. Shein pravděpodobně také předstihne tržby Zary ze španělské skupiny Inditex ve výši 18,3 miliardy dolarů za první polovinu roku 2022, čímž se podle analytiků stane impozantní silou na trhu rychlé módy.

Přečíst článek

Domácí výstava „porcelánu“

Komentátoři z módní branže mají pro současnou vlnu papírových „kabelek“ několik vysvětlení. Někteří lidé z generace Z je kupují, aby si je vystavili doma, jde tedy o jakousi obdobu kdysi vystavovaného porcelánu v obývacích stěnách. Jiní je používají k vytvoření iluze bohatství – ať už na veřejnosti nebo na sociálních sítích. Sociální sítě Instagram a Tiktok jsou zaplaveny influencery, kteří tyto trofeje „nenápadně“ umisťují v pozadí nebo zabírají v rámci nákupních videí „rozbalování“, ve kterých teatrálně rozvazují stuhy a odlepují hedvábný papír, aby poodhalili svůj nejnovější úlovek.

Další skupinu tvoří lidé, kteří si kupují papírové značkové tašky, aby do nich pak dávali fejkové zboží jako dárky. Jiní si možná koupili skutečný designový kousek na webu z druhé ruky a chtějí, aby odpovídající taška umocnila punc luxusu.

Ozempic: Lék pro diabetiky, který se stal hitem na hubnutí, přihrává byznys chirurgům

Dominový efekt. Lék pro diabetiky, který se stal hitem na hubnutí, přihrává byznys chirurgům

Byznysová koule zvaná Ozempic se dál nabaluje. Z léku proti cukrovce druhého typu se během necelého roku stal hit nabízející zázračné zhubnutí. Velký váhový úbytek ovšem přináší povislé rysy v obličeji i přebytky kůže na těle, a tak Ozempic či jemu podobný přípravek Wegovy přihrává nový byznys také plastickým chirurgům.

Přečíst článek

Semišové tenisky Re:Suede značky Puma

Staré tenisky patří do kompostu. Puma chce svůj biologicky rozložitelný vynález vyrábět už příští rok

Semišové tenisky, které se kompletně celé rozloží na kompostu, začala značka Puma testovat před dvěma lety. Na pěti stovkách německých zákazníků ozkoušela biologicky rozložitelný model Re:Suede. Nyní Puma hlásí, že dvouletý experiment se vydařil, obnošené boty se úspěšně rozpadly.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Online kultura podvodného nakupování, akcelerovaná TikTokem, obrátila zvyky v módním byznysu

Zkáza pro luxus. Mladí i díky TikToku hrdě nosí „fejky“, na prémiové značky nemají peníze

Přečíst článek

Rtěnka od Diora za deset tisíc. Trh s krásou propadl ultraluxusu, módní domy nabízejí sběratelské kousky

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme