OBRAZEM: Litvínovu vévodí obří jeřáb. Zastřeší novou plaveckou halu
Zprávy z firemNa stavbě plavecké haly v Litvínově pracuje největší jeřáb, který je v Česku k dispozici. Je využíván ke zvedání devatenáctimetrových panelů o hmotnosti šestnáct tun.
Na stavbě plavecké haly v Litvínově pracuje největší jeřáb, který je v Česku k dispozici. Je využíván ke zvedání devatenáctimetrových panelů o hmotnosti šestnáct tun.
Valná hromada schválila vyplacení dividendy 55 korun za akcii.
Lodní doprava je důležitým prostředkem pro přepravu nadměrných a těžkých nákladů, včetně ocelových konstrukcí, mostních dílů, prefabrikátů a technologických celků. Vodní cesty nabízejí výhodu vysoké nosnosti, nízké ekologické stopy a možnosti přepravit náklady, které by po silnici či železnici nebylo možné nebo bylo extrémně nákladné dopravit. Situaci v posledních letech však komplikují sucha a nízké hladiny řek.
Společnost Metrostav Norge získala dosud nejvýznamnější zakázku na skandinávském trhu. V západním Norsku postaví 12,4 kilometrů dlouhý tunel Røldal, který se po dokončení stane třetím nejdelším v zemi. Investice v přepočtu za 6,3 miliardy korun posílí dopravní spojení mezi východem a západem Norska na důležité silnici E134.
Lanovou dráhu na Petřín zrekonstruuje firma Metrostav DIZ. V soutěži, kterou vypsal pražský dopravní podnik (DPP), zvítězila s nabídkou zhruba 134 milionů korun bez DPH, uvedla mluvčí DPP Aneta Řehková. Rekonstrukce trati by měla trvat rok, dalších pět až šest měsíců zabere instalace dopravního systému a jeho testování. První cestující by se novou lanovkou s vozy vytvořenými studiem Anna Marešová designers mohli svézt ve třetím čtvrtletí roku 2026. Lanovka je mimo provoz od loňského září, kdy trať poničily silné deště. DPP ji kvůli plánované kompletní rekonstrukci už neopravoval.
Pracovníci společnosti Metrostav Norge aktuálně razí v Norsku největší podzemní objekt v historii mateřské společnosti. Velkoobjemové kaverny budou sloužit k ukládání odpadu z výroby zinku. Stavební práce probíhají v oblasti vnitřních fjordů Norska ve městě Odda nedaleko Bergenu od začátku letošního srpna. Ražby jsou nyní hotové zhruba z desetiny.
Na rozestavěný Dvorecký most mezi Prahou 4 a Prahou 5 speciální plavidlo po Vltavě převeze poslední a největší ocelovou konstrukci určenou k betonování části mostu nad řekou. Stavba mostu pro MHD, pěší a cyklisty začala v roce 2020.
Stavbaři ze společnosti Metrostav dokončili další významné dílo v Norsku. Díky tomu odstartoval provoz na úseku silnice E39 Lønset – Hjelset, na kterém se pracovníci Metrostavu Norge v uplynulých letech podíleli výstavbou sedmi mostů.
Čeští stavbaři z Metrostavu nedávno dokončili jednu z největších vodohospodářských staveb v Evropě, modernizaci plavebních komor na vodním díle Gabčíkovo. Bezmála pětileté dobrodružství plné dramatických epizod zakončili happyendem a k symbolu samostatného Slovenska vepsali velkými písmeny další český podpis.
Čistý zisk skupiny Metrostav v roce 2023 meziročně vzrostl o 29 procent na 1,1 miliardy korun. Vzrostly také její provozní výnosy, tedy příjmy pocházející z hlavní činnosti firmy, a to meziročně o 3,5 procenta na 51,6 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy firmy.
Metro převáží cestující pražským podzemím již půl století. Stalo se každodenní součástí metropolitního života, kterou denně využívají stovky tisíc lidí. Za podzemním dílem stojí práce techniků státního podniku Vodní stavby a následně Metrostavu a Subterry, kteří vybudovali tunely na všech trasách pražského metra a celkem 49 stanic, z toho 33 hloubených a 16 ražených. Metrostav nyní zveřejnil vzpomínky lidí, kteří se na výstavbě podíleli. Přinášíme první část, která nás zavede do doby výstavby před otevřením první etapy linky C.