Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

JPMorgan chce smáznout svoji uhlíkovou stopu. Vynaloží na to 200 milionů dolarů

JPMorgan Chase
iStock
Veronika Kudrnová
vku

Největší americká banka JPMorgan Chase má nový cíl. Do roku 2030 dostat z atmosféry 800 tisíc tun oxidu uhličitého. Na technologie a partnerství s firmami, které se na odstraňování uhlíku specializují, vynaloží 200 milionů dolarů, tedy 4,4 miliardy korun.

Reklama

První závazek ve výši 75 milionů dolarů z celkových 200 milionů dolarů banka oznámila už v dubnu, když se připojila k iniciativě Frontier. Jde o program na zachycování uhlíku ve vzduchu, který má podporu těch největších technologických konglomerátů počínaje společnostmi Meta, Alphabet, McKinsey či Shopify, píše CNBC

Investice do do technologií a firem, které se zabývají odstraňováním uhlíku z ovzduší, banku přiblíží k cíli být do roku 2030 uhlíkově neutrální.

sázení stromu

Hra na odpovědnost. Vysazování stromů neřeší současnou produkci uhlíku

Řada firem nebo zemí chce klimatické sliby splnit tím, že budou ve velkém vysazovat nové stromy. Tyto iniciativy ale nevyřeší současné problémy související s produkcí skleníkových plynů.

Přečíst článek

Hon za uhlíkovou neutralitou

„Financování slibných technologií potřebných k urychlení přechodu na nízkouhlíkové technologie vyžaduje kapitál a odborné znalosti. Pracujeme na podpoře škálovatelného rozvoje odstraňování a ukládání uhlíku jako komerčního řešení a vysíláme tím trhu silný signál,“ uvedl v písemném prohlášení Daniel Pinto, prezident a provozní ředitel JPMorgan Chase.

Reklama

Mezivládní panel OSN pro změnu klimatu předpokládá, že do roku 2050 bude muset svět odstranit ekvivalent 10 gigatun oxidu uhličitého ročně.

Společnost JPMorgan podepsala se švýcarskou společností Climeworks, která je jedním z lídrů na trhu v přímém zachycování oxidu uhličitého ze vzduchu, devítiletou smlouvu v hodnotě 20 milionů dolarů na odstranění ekvivalentu 25 tisíc tun oxidu uhličitého z atmosféry

Frans Timmermans

Timmermans: Když o Green Dealu přesvědčíme Čechy, tak už všechny. Změny v přístupu už vidím

Zelená ekonomika přináší více pracovních míst, ale bude potřeba zajistit spravedlivou transformaci. Místopředseda Evropské komise (EK) odpovědný za klimatickou politiku Frans Timmermans to řekl na Green Deal summitu v Praze. Dodal, že pokud se podaří o výhodnosti Zelené dohody přesvědčit Čechy, může pak přesvědčit všechny.

Přečíst článek

„Finanční průmysl se bezpochyby stal průkopníkem v podpoře rozšiřování vysoce kvalitních řešení pro odstraňování oxidu uhličitého, dnešek představuje nový milník v této oblasti,“ uvedl v prohlášení k transakci Christoph Gebald, spoluzakladatel a spoluředitel společnosti Climeworks.

JPMorgan rovněž podepsala dohodu se společností Charm Industrial, která se zabývá ukládáním uhlíku a přeměnou přebytečného organického materiálu, jako jsou kukuřičné stonky, listy a klasy, které zůstávají na polích po sklizni kukuřice a které by se jinak rozkládaly a uvolňovaly do ovzduší oxid uhličitý, na biosložku.

ESG

David Ondráčka: ESG, ale kde jsou S a G?

Principy udržitelného podnikání ESG (Environmental, Social, Governance) jsou realita dnešního byznysu. Nutnost i trend, který se nezastaví, podmínka bank na financování, postupné povinné reportování. Ale stojí za přemýšlení, jestli se vše nezužuje jen na ono E, kde se všechno točí kolem uhlíkové neutrality a reakce na klimatické změny. Kde jsou jasné strategie a kroky u pilířů S a G? Není to jen hra na sociální ohledy a governance (v češtině se to nesnadno výstižně překládá)? Jasno v tom není, ale bez toho se pak nejedná o ESG.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Největší německý výrobce oceli Thyssenkrupp omezí produkci v Duisburgu

Lukáš Kovanda: Thyssenkrupp bude masivně propouštět. Teď se to krajně nehodí

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme