Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Havrlant nastartoval Chytrého Honzu. Platforma poprvé skončí v zisku

Jiří Havrlant, CEO Chytrý Honza
Chytrý Honza
Veronika Kudrnová
vku

Chytrý Honza, jedna z prvních českých online finančně-poradenských platforem, poprvé za 13 let existence zakončí letošní rok v černých číslech. Je to výsledek rozsáhlé restrukturalizace, kterou nastartovalo nové vedení v čele s Jiřím Havrlantem. Obrat poradenské sítě by měl letos poskočit o 30 procent na 600 milionů korun.

Reklama

„Tento úspěch je pro nás stěžejní a dodává nám důvěru, že jsme firmu ozdravili a nyní se budeme moci soustředit na růst,“  říká generální řediel a člen představenstva Chytrého Honzy Jiří Havrlant.

K ekonomickému ozdravení firmy přispělo vybudování nového IT týmu a zejména pak upevnění vztahů s poradenskými sítěmi a finančními institucemi. Výsledkem takového restartu je pak více než 50procentní navýšení počtu spolupracujících poradců na 737.

Za uplynulá tři čtvrtletí se poradcům podařilo zprostředkovat hypoteční úvěry v hodnotě bezmála 11 miliard korun, meziročně o 61 procent více. „Vděčíme za to především obnovené důvěře mezi námi a samotnými poradci a také faktu, že rok 2021 je rokem hypoték, kdy úvěry na bydlení lámou rekordy,“ dodal Havrlant.

Jan Borůvka, generální sekretář Asociace realitních kanceláří ČR

Jan Borůvka: To, co se děje na realitním trhu, je hysterie

Ačkoli realitní profesionál, sám je překvapen tím, jak je potřeba vlastnit nemovitost u lidí silná. "Přece normální je i být v nájmu," říká k dlouhodobému růstu cen nemovitostí v rozhovoru pro newstream.cz generální sekretář Asociace realitních kanceláří ČR Jan Borůvka. Obchodování s nemovitostmi se přitom kultivuje – do konce letošního roku budou muset mít makléři, kteří neměli příslušné vzdělání a praxi, povinné zkoušky. „A lepší vzdělání už je znát,“ říká. Počet obchodníků se ale nesnížil.

Přečíst článek

Reklama

Lék na nenasytnou inflaci? Investice

Platformě se dařilo i v oblasti investičních produktů. Klienti skrze její poradce letos do konce září investovali zhruba 3,2 miliardy korun, což představuje téměř pětinový meziroční růst. Podle Havrlanta je to tím, že lidé mají historicky největší zůstatky na běžných účtech a v kombinaci s vysokou inflací hledají způsoby, jak v dlouhodobém horizontu uchovat hodnotu peněz.

„U nás věříme, že teď je ta správná doba, kdy je třeba se zaměřit na svět investic,“ dodal. Hypoteční boom totiž podle analytiků Chytrého Honzy v příštím roce opadne. A především ti poradci a poradenské společnosti, kteří se soustředili takřka výhradně na hypoteční úvěry, čeká diverzifikace a rozšíření portfolia o finanční služby a produkty. „I proto jsme spustili investiční školu, ve které naše poradce v této oblasti zdokonalujeme,“ poukázal Havrlant na budoucí směřování práce s poradenskými sítěmi.

„Trh finančních služeb dlouhodobě ovlivňují dva vzájemně propojené trendy – zpřísňující se regulace a tlak na digitalizaci. To dříve nebo později vyvolá určitou koncentraci trhu, který je dnes velmi roztříštěný. V tom vidíme potenciál. I proto skupina v minulém období silně investovala do rozvoje IT, čímž Chytrý Honza získal zpět výhodu oproti konkurenci v oblasti, kde byl historicky silný,“ říká Martin Slaný, hlavní ekonom skupiny DRFG, pod níž Chytrý Honza spadá.

>>>>>>Vše o inflaci čtěte zde<<<<<<

Původní záměr globální daně mířil na technologické giganty, návrhu se proto přezdívalo GAFA, podle počátečních písmen největších internetových hráčů (Google, Amazon, Facebook a Apple).

Tereza Zavadilová: Inflace, deflace a Moorův zákon

Technologický pokrok věci podstatně zlevňuje, tlak na ceny nevydrží věčně.

Přečíst článek

Elon Musk

Musk včera díky akciové rally Tesly zbohatl o 529 miliard korun

Šéf automobilky Tesla i vesmírné společnosti SpaceX Elon Musk je nejbohatším člověkem v novodobých dějinách. Je více než stokrát bohatší než premiér Andrej Babiš a mohl by si koupit vše, co se v Česku letos vyprodukuje.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Petr Borkovec/Partners

Petr Borkovec: Partners Banka má tolik klientů, že se nám přehřál klientský servis

Přečíst článek
Obchodní ředitelka SGEF Eva Jiránková

Eva Jiránková ze SGEF: Na udržitelné investice poskytujeme finance i poradenství

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme