Fintree s ThePay učí veřejnost fintechové gramotnosti
Podpora široké veřejnosti ve fintechové a finanční gramotnosti. To je společný cíl platební brány ThePay a internetového magazínu Fintree. Jak se jim to po měsících spolupráce daří?
Strategické partnerství umožnilo oběma stranám dělat to, co umí nejlépe – podporovat dostupnější FinTech.
FinTech označuje inovace ve finančnictví, které jsou tažené především rychle se vyvíjejícími technologiemi. Ty dnes umožňují třeba platit v kamenných prodejnách za pomoci chytrých zařízení, jako jsou hodinky či telefon, v mnoha světových měnách nebo třeba i kryptoměnami. FinTech se vyvíjí raketovým tempem a projevuje se ve všech finančních oborech od investování, pojišťovnictví až po správu osobního bohatství.
Twisto loni rostlo, v transakcích i počtu zapojených e-shopů. Akcie jeho majitele se ale stále drží u dna.
Čechy baví odložené platby. Ukazuje růst Twista
Zprávy z firem
„Spolupráce s Fintree mě baví od samého počátku. Potkali jsme se na akci pořádané Českou fintechovou asociací. Ještě tentýž večer jsme si plácli a druhý den už podepisovali smlouvu o partnerství. A zároveň jsem na akci našli i perspektivního klienta, který už je také na naší palubě. Díky Fintree můžeme snadněji informovat veřejnost o tom, co se u nás nebo i obecně na fintechové scéně děje. Třeba teď máme na stole expanzi k našim východním sousedům a v testovacím provozu PSD2 platby. Zkrátka samé zajímavé věci, které rádi vykřičíme do světa, ale i takové, které si do poslední chvíle necháváme pod pokličkou,” řekl Daniel Havel, zakladatel a CEO platební brány ThePay.cz
Fintechová osvěta
Technologie přinesly nepřeberné množství možností práce se svými financemi, a to prakticky komukoliv, kdo má počítač nebo mobilní telefon s připojením k internetu. Velká a rychlá adopce však často vyvolává problémy ve chvíli, kdy lidé nedodržují základní pravidla práce jak s finančními aplikacemi tak s osobními financemi.
Souhrnná hodnota všech soukromých i veřejně obchodovaných technologických firem z Evropy letos klesla o více než 400 miliard dolarů a nyní se pohybuje kolem 2,7 bilionu dolarů (62,8 bilionu korun). Ve své výroční zprávě o stavu evropského technologického odvětví to uvedla společnost rozvojového a rizikového kapitálu Atomico. Na vrcholu byla hodnota těchto firem koncem loňského roku, kdy činila zhruba 3,1 bilionu dolarů.
Evropské Big Techy pláčou. Z hodnoty letos odepsaly 400 miliard dolarů
Money
„To, že fintech umožnil investovat a lépe pracovat s financemi prakticky komukoliv, je samozřejmě skvělé. To, že lidé dostanou tuto možnost, ale ještě nemusí nutně znamenat, že jim to přinese dobré výsledky. Znám mnoho případů, kdy nerespektování základních pravidel investování nebo neznalost finančních platforem stálo za velkými ztrátami,” říká Radim Oulehla, spoluzakladatel online magazínu Fintree.
Právě v podpoře a vzdělávání veřejnosti ve fintechové a finanční gramotnosti tkví největší přidaná hodnota strategického partnerství ThePay a Fintree. Ve výsledku to znamená tvorbu vzdělávacích sekcí, recenzí i návodů práce s platformami, větší množství rozhovorů, podcastů i vzdělávacích eventů.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.