Ferrari zvýšilo tržby i zisk, prudce stoupl zájem o jeho hybridy
Italský výrobce luxusních sportovních vozů Ferrari ve druhém čtvrtletí zvýšil očištěný zisk před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) o 32 procent na 589 milionů eur (12,8 miliardy korun). Automobilce ve zprávě o svém hospodaření uvedla, že jí pomohla vysoká poptávka po jejích vozech.
Výsledek přesahuje odhad analytiků jen o jednotky milionů. Firma zároveň mírně zvýšila výhled celoročního zisku EBITDA a tržeb.
Dvě pětiny prodaných aut jsou hybridy
Čisté tržby automobilka v uplynulém čtvrtletí zvýšila o 14 procent na 1,5 miliardy eur. Odbyt aut Ferrari klesl o dvě procenta na 3392 vozů. Auta s hybridním pohonem představovala 43 procent odbytu, meziročně to znamená více než dvojnásobek.
Modely vozů Lamborghini se spalovacím motorem jsou až do konce jejich výroby vyprodané, automobilka přechází na hybridní pohon. S odvoláním na šéfa italského výrobce sportovních vozů, který spadá do koncernu Volkswagen, to napsal deník Die Welt.
Ještě ekologičtější sporťáky. Lamborghini investuje do hybridů 42 miliard
Zprávy z firem
Zlepšení výhledu podpořily zejména lepší výsledky v oblasti personalizace a také příznivý produktový mix, uvedl generální ředitel Benedetto Vigna. Společnost odhadla, že zisk EBITDA letos zvýší na 2,19 až 2,22 miliardy eur proti předchozí prognóze 2,13 až 2,18 miliardy eur.
Akcie automobilky odpoledne na burze v Miláně ztrácely více než jedno procento. Od začátku roku ale jejich cena vykazuje nárůst o více než 40 procent.
Prodej nových sportovních a luxusních aut v Česku letos za čtyři měsíce vzrostl o 37 procent na 787 vozů. Dařilo se mu lépe než celému trhu, který ve stejném období zaznamenal zvýšení o pětinu. Sportovní a luxusní auta ale tvoří jen procento celkových prodejů nových vozů v tuzemsku, jak vyplývá z údajů Svazu dovozců automobilů.
Prodej sportovních a luxusních aut v Česku vzrostl o více než třetinu. Propadu maloobchodu navzdory
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.